Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie: 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-11 23:08
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor iemand anders. De laptop gaat veelal gebruikt worden voor school, zoals het typen van verslagen en maken van opdrachten.
De laptop zal meegenomen worden naar het buitenland, omdat ze hier stage gaat lopen. De maximale prijs voor de laptop is 700 euro.

De laptop moet aan de volgende eisen voldoen:
- merk Asus
- mooi design
- wit/zilver uiterlijk
- 15,6" schermdiagnonaal
- goede accu

Zelf ben ik op onderzoek gegaan en ben ik uitgekomen bij de volgende laptop: http://tweakers.net/price.../asus-r510cc-xx1304h.html.

Deze laptop is bij MediaMarkt te koop voor 700 euro. Mijn vraag is of dit een goede laptop is voor deze prijs. De video-kaart is totaal onbelangrijk. De laptop dient te beschikken over een snelle processor. Aangezien er veel op de laptop gewerkt gaat worden op verschillende plaatsen, moet er daarnaast ook een goede accu aanwezig zijn.

Welke laptop zouden jullie mij adviseren? Alvast bedankt.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Waarom Asus? Je kunt beter gaan voor een Lenovo E540, die wordt hier veel aangeraden. Dit is een van de goedkoopste laptops die je zelf kunt configureren met een Full HD scherm. Bij het werken in Office e.d. is dit een groot voordeel, je hebt namelijk veel meer werkruimte. Op lenovo.nl kun je de laptop configureren zoals jij 'm hebben wilt. Ook kun je er dan een grotere (62Wh) accu inzetten. Bij het afrekenen kun je als het goed is de volgende kortingscode toepassen: afn45
Overigens denk ik dat een i3 snel genoeg is voor wat Office werk. Een i5 is flink duurder en niet echt nodig denk ik. Hij voldoet alleen niet echt aan het witte/zilveren uiterlijk, maar biedt wel het meeste waar voor het geld.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Tazzios

..

Ik heb ook even gekeken in de pricewatch naar asus laptops en ben het met MartijnLoarne eens.
Op de laptop die je hebt gekozen lijkt op het scherm(resolutie 1366x768) en het geheugen(4GB) bespaart te zijn om er maar een i7 in te kunnen doen want dat verkoopt.
Ik vraag me dan ook af of ze ook niet op de behuizing en koeling hebben bezuinigt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 28-05-2014 11:20 ]