E-mailadressen verzamelen - Windows live mail

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:27
Op mijn stage willen ze een nieuwsbrief verzenden en hiervoor zijn e-mailadressen nodig.

Nu moet ik alle e-mails verzamelen van de "Verzonden e-mails". Ze zeggen op mijn stage dat het handmatig moet maar ik werk liever slim dan hard dus ik vroeg me af of daar geen tool voor is?

Ze gebruiken het programma Windows live mail.

Met Google kom ik er raar genoeg niet uit... tenminste kan het niet vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ooit gehoord van opt-in?
Begin eens hier...

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 28-05-2014 09:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45
Stage == werk. Hoewel het op het randje is, is de wetgeving dat je mag emailen naar de mensen waarmee je zaken hebt gedaan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

samo

yo/wassup

Los van hoe je dat exact in Windows Live Mail moet uitvoeren, moet je je vooral realiseren dat het sturen van een mailing naar iedereen in je Sent Items waarschijnlijk niet toegestaan is. Het belangrijkste advies van RobIII is juist; zorg dat je recht hebt deze mensen te mailen. De terugslag van deze handeling kan enorm zijn; denk maar eens wat er gebeurt met dagelijkse zakelijke mail als je geblacklist staat als spam-verstuurder.
Kijk dus goed naar wat je wilt mailen en hoe je aan de emailadressen wilt komen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Je mag dus emailen naar mensen waar je een klantrelatie mee hebt. Op de website boven:

Er kan sprake zijn van een klantrelatie als er een product of dienst is verkocht. Dit is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. U hoeft een klant niet vooraf om toestemming te vragen, als u hem een bericht wilt versturen met een commercieel, charitatief of ideëel karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DiedX schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:44:
waarmee je zaken hebt gedaan.
Los van dat dat ook niet helemaal correct is (er staat klantrelatie): zaken gedaan != ooit mee gemailed.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 28-05-2014 09:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Dat licht ik dus boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

DiedX schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:50:
Je mag dus emailen naar mensen waar je een klantrelatie mee hebt. Op de website boven:

Er kan sprake zijn van een klantrelatie als er een product of dienst is verkocht. Dit is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. U hoeft een klant niet vooraf om toestemming te vragen, als u hem een bericht wilt versturen met een commercieel, charitatief of ideëel karakter.
Je moet alleen wel een factuur relatie hebben (!) EN tijdens het verzamelen van het e-mail adres heeft de betreffende persoon verzet moeten kunnen bieden (lees even verder door).
Domweg al je klanten gaan mailen omdat je een e-mail adres van ze hebt is wettelijk verboden en strafbaar.
https://www.acm.nl/nl/ond...uren-van-e-mailberichten/
Aan bestaande klanten (waaraan een product of dienst is verkocht) kunnen over soortgelijke diensten/producten ongevraagde berichten worden gestuurd zonder dat daarvoor toestemming is verkregen. Wanneer het e-mailadres of mobiele telefoonnummer worden verkregen, moet de klant wel de mogelijkheid krijgen om het ontvangen van ongevraagde berichten te weigeren.
En dan laat ik de discussie over "soortgelijke producten en/of diensten" nog maar even achterwege ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 28-05-2014 09:58 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:27
RobIII schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:38:
Ooit gehoord van opt-in?
Begin eens hier...
Bedankt voor de waarschuwing, hier heb ik inderdaad al over gehoord en ook uitgebreid over gediscussieerd met mijn stagebegeleider. Omdat het een relatief klein bedrijf is heeft het bedrijf hier `maling` aan.

Dus ik werk maar gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Maar dan heb je het al over opt-out!

Iig: ik sta aan jullie kant: ik heb zo'n @/)-hekel aan spam, en kan zeker aanraden om goed hierop in te lezen.

That said: het is een stage. Wellicht is het handiger voor ts om níet te beginnen in de sent-items (zie boven), maar in de administratie. Hopelijk staat daar wel het email-adres vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Succes er mee dan, maar je snapt hopelijk dat wij daar niet aan mee gaan werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.