Toon posts:

Aankoopadvies grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ga mezelf trakteren op een nieuwe pc, voornamelijk om te gamen. Ik heb ongeveer een idee van hoe het systeem er zal uitzien maar ik heb echter advies nodig in verband met de grafische kaart.

Het systeem bestaat momenteel uit:

- Intel® Core™ i5-4670K
- ASUS Z97-A
- Corsair CS650M
- Sharkoon T9 Value blue edition
- Crucial M500 Serie CT120M500SSD1, 120 GB SSD
- Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB
- Corsair 8 GB DDR3-1600

De grafische kaart echter vormt een licht probleem aangezien ik twijfel tussen:

- ASUS GTX760-DC2OC-2GD5
- SAPPHIRE DUAL-X R9 280X 3GB GDDR5 OC

Beide kaarten liggen qua prijs ongeveer rond de 250 euro maar de raad die ik krijg voor ofwel de GTX760 te nemen of de R9 280X varieert enorm. Indien jullie me zouden kunnen helpen de knoop door te hakken zou dit ten zeerste geapprecieerd worden :)

Ook advies rond de configuratie zelf wordt geapprecieerd.

Bedankt!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zelf ben ik een groot fan van cijfertjes naast elkaar leggen. Zeker in het NVIDIA/AMD-debat vandaar: http://www.anandtech.com/bench/product/1041?vs=1038

Daarnaast denk ik dat 3GB onderhand wel handig wordt, ik meen dat voor Watchdogs dat bijvoorbeeld al werd aangeraden. Kan zo snel niet een linkje vinden.

• Luckyshotsfired
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-02 11:15
Ik ben zelf voor een r9 280x gegaan met m'n nieuwe build (vandaag in elkaar gezet =D). Maar dan is die Sapphire die je daar hebt gekozen wel de laatste die ik zou nemen. De sapphire heeft een lage clock speed en krijgt slechte reviews.

De pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB wordt vaak aangeraden, maar is nu slecht leverbaar.

Dan kan je nog kiezen tussen de pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 en pricewatch: XFX R9 280X Black Edition. Na reviews gelezen te hebben kwam het er op neer dat deze twee kaarten erg dicht bij elkaar liggen. Zelf heb ik voor de XFX gekozen, kan er nog niet erg veel over zeggen maar ben er tot op heden erg blij mee!

Verwijderd

Topicstarter
De reviews over de Sapphire zijn me volledig ontgaan. Indien dit toch het algemeen denkbeeld is over deze kaart lijkt het me inderdaad beter deze te schrappen.

Dude360 heeft me overtuigd om voor AMD te gaan en rekening houdend met de keuzes van bjornvos ga ik toch voor de XFX gaan daar de levertermijn van de MSI onbekend is (Alternate).

bjornvos: zou je later nog eens kunnen laten weten hoe deze kaart draait nadat je deze intensief hebt gebruikt (voorbeeld bf4, watchdogs, of wat je ook gespeeld hebt). Ik zal sowieso een beter systeem hebben dan het huidige waarmee ik zelfs Assassins creed III niet kan spelen :D

Alleszins bedankt voor het advies!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Mocht je nog wat geld willen besparen zou je de 550w versie van de voeding kunnen nemen, die is ruim voldoende voor dat systeem, of de VS450 van Cooler Master.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:55

br00ky

Moderator Harde Waren
NLBUURMAN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:35:
Mocht je nog wat geld willen besparen zou je de 550w versie van de voeding kunnen nemen, die is ruim voldoende voor dat systeem, of de VS450 van Cooler Master.
CapXon! (De 650W trouwens ook). Niet doen! Dan veel liever inderdaad die VS V450S of een Seasonic/XFX.

• Luckyshotsfired
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-02 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 06:29:
De reviews over de Sapphire zijn me volledig ontgaan. Indien dit toch het algemeen denkbeeld is over deze kaart lijkt het me inderdaad beter deze te schrappen.

Dude360 heeft me overtuigd om voor AMD te gaan en rekening houdend met de keuzes van bjornvos ga ik toch voor de XFX gaan daar de levertermijn van de MSI onbekend is (Alternate).

bjornvos: zou je later nog eens kunnen laten weten hoe deze kaart draait nadat je deze intensief hebt gebruikt (voorbeeld bf4, watchdogs, of wat je ook gespeeld hebt). Ik zal sowieso een beter systeem hebben dan het huidige waarmee ik zelfs Assassins creed III niet kan spelen :D

Alleszins bedankt voor het advies!
Net even BF4 gespeeld en op ultra gezet (normaal zet ik het altijd op low). Fps zit rond de 100 als het niet druk is, op momenten met 10/20 mensen in beeld zag ik hem alsnog niet onder de 70 fps komen. Dit was ook de eerste keer dat ik m'n kaart gehoord heb.

ohja, ik speel alleen de map Operation Lockers. Bij die hele grote mappen zal je wel lagere fps krijgen, maar alsnog zeer goed speelbaar op ultra settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckyshotsfired op 28-05-2014 13:44 ]

Pagina: 1