Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Draadloze Beamer icm scherm

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:13
Zit te denken om een beamer te kopen met draadloze HDMI.
Heeft hier iemand ervaring mee? Op google is weinig te vinden.

Denk aan een Epson W type zoals de EPSON EH-TW6100W.
Op deze manier zijn er helemaal geen kabels te zien op het plafond.

Heb een muur van 300cmx200cm.
Waarop hebben jullie de keuze bepaald? Gewoon het grootst mogelijke scherm kopen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het kopen van een scherm doe je natuurlijk met een aantal dingen in je achterhoofd: grootte van de ruimte, de te gebruiken resolutie in verhouding tot de grootte van de projectie en bijvoorbeeld de kijkafstand.

Heb je daar al over nagedacht?

Ik verplaats deze topic even naar CEA, aangezien het aankoopadvies betreft. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wackmack
Ja zeker. Kijk afstand is 4 meter dus dan kom ik uit van 110 inch tot 130 inch dus 120 inch lijkt mij goed. Ruimte is 5x5 dus 25m2 en hij komt in de woonkamer.
Qua keus is er niet zoveel. De Epson 9200W en de 6100W, de eerste is €*3000 en de tweede € 1600 dus die moet ik eens ergens bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 28-05-2014 19:18 ]

• Wackmack
Foto's van de huidige opstelling en de eventuele beamer

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/t4wdxg.jpg
Zicht vanaf de deuropening woonkamer

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wkbaw.jpg
Zicht vanaf de bank, de beamer moet hierboven hangen.
Doek kan tot de deur, de speaker verschuift iets naar links.
De ruimte tussen de speakers is ruim 300cm en vanaf de HTPC tot het plafond 200cm

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/6f9r9u.jpg
Hier moet de beamer te komen hangen, wat vinden jullie van het idee?
Vind het wel geniaal, zo heb ik nergens draden en is alles netjes weg gewerkt.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
hoe krijgt de beamer stroom? via de lampaansluiting? Ikzelf ben geen van van een video signaal wireless, ivm stotteren van het beeld.

Wat betreft de grootte van het scherm, heel vaak wordt een kijkhoek van 33 tot 38 graden aanbevolen, dan kun jezelf wel de beelddiagonaal berekenen. Er zijn trouwens ook veel rekensites te vinden!

succes, en laat weten wat het wordt!

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 30-05-2014 16:14 ]

• Wackmack
Hoi,

Ja via de lamp aansluiting. Het liefste zou ik ook een kabel trekken maar dat is geen optie of zie jij jet wel?
Neig nu naar de Epson TW7200 icm een ontvanger. De 6100 heeft helaas geen lensshift waardoor de beamer 35cm vanaf het plafond komt te hangen.

• Wackmack
Zie nu dat BenQ W1500 ook draadloze HDMI heeft. Mooie prijs voor 1300e en 3D.
Ga liever voor een beamer met draadloze HDMI dan een apart kastje van 300e te kopen.

Panasonic heeft ook goede beamers alleen zijn deze allemaal zwart.

Zie nu dat de BenQ ook nog eens lensshift heeft dus dit lijkt mij veruit de makkelijkste keus, eens of niet?
Wit, lensshift, draadloze hdmi, scherpe prijs en aangezien dit mijn eerste beamer wordt is het resultaat waarschijnlijk goed.

Hier even een lijstje met de voor en nadelen

BenQ W1500
Positief: Draadloze HDMI, Lensshift, Wit, Scherpe prijs, erg geschikt voor 3D en Gamen
Negatief: Regenboog effect? Minder voor films?

Epson 6100!
Positief, Draadloze HDMI, Wit, erg geschikt voor films
Nadeel, geen lensshift dus 40cm vanaf het plafon en een stuk naar links

Epson 7200
Positief: Lensshift, Wit, LCD
Negatief: Geen draadloze HDMI

Panasonic PT-AT6000E
Positief: Erg goede specs
Negatief: Zwart, geen draadloze HDMI

Droomkeus maar vind ik te duur, Epson 9200W.
Deze beamer heeft alles wat ik zoek, was deze € 2250 dan was het een no brainer.

Dit is mijn huidige setup en referentie kader

Panasonic 65ST50, geweldige TV en niet gekalibreed, niet het gevoel dat ik nu iets mis.
5.1 set van de Dali Zensor serie icm BK Monolith Plus. Beide blind gekocht via internet en nog geen moment spijt gehad :coffee:
Kwam van een goedkoop setje speakers en mijn vorige TV was een Sharp LCD 42 inch

• Wackmack
Zit nu zelf te denken om de beamer op de kruk voor de bank te plaatsen.
Voordelen: hdmi met kabel, scheelt dik € 200, geen plafond beugel, makkelijk te plaatsen. De beamer kan worden opgeruimd en de kleur zwart kan weer. Films kijk ik 1 a 2 keer in de week. Doordeweeks erg weinig tijd voor films/series/gamen.

Dit bied zo ontzettend veel voordelen. Zijn er mensen die met deze constructie werken?

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
De Hw40 met wireless unit van sony.. Of de Hw55es. Pm me voor mooie prijzen ;)

Ik heb zelf de sony hw55 met wireless unit. Werkt goed

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Wackmack
Werkt 3D ook goed? Dacht eerst aan de Benq 1500W maar las in veel reviews dat wireless gewoon niet optimaal werkt Helemaal lastig als je lekker aan het gamen bent en het signaal valt weg.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
3d werkt wireless prima. Voor goedkope schermen kan je opzoek gaan naar ivision tab tensioned electrisch.

Je wilt je projector niet mobiel maken geloof me. Dan moet je elke keer de boel gaan uitrichten enz.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Wackmack
Ben eruit, eindelijk. Ga voor de BenQ W1070 of de W1080ST. Deze beamer is niet zo groot en zet hem op een handig bankje wat perfect kan.
Gelukkig heeft mijn receiver een HDMI aansluiting aan de voorzijde. De planning is dat ik over ongeveer 2 a 3 jaar ga verhuizen naar een koophuis.

Hier wil ik dan een dedicated HT maken met een 4K beamer daarom nu voor de BenQ. Ga zaterdag kijken voor de BenQ en als dit niet bevalt ga ik voor de Epson 5200 kijken.
Denk dat de W1080ST mijn voorkeur heeft zodat ik het grootste scherm kan kiezen van ongeveer 300cmx200cm

Weet iemand een goed adresje voor de 3D brillen van BenQ? Zag ze nu van € 50-100
Heb nog twee mooie brillen voor mijn Panasonic TV maar deze werken volgens mij niet op de BenQ.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Hangt af van het systeem dat ze gebruiken.
Samsung-brillen werken ook perfect op onze Panasonic-plasma :)
Pagina: 1