Bureaubladachtergronden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag betreffende bureaubladachtergronden.
Op dit moment heb ik twee Samsung Syncmasters S23B550V's (niet in Tweakers database te vinden).

Beide zijn ze 1920x1080, ik heb dus 3840x1080 afbeeldingen als achtergrond.

De afbeeldingspositie staat op "vullen" zodat de afbeelding zich over de twee schermen verdeelt.
Echter wil ik een 3e monitor (ook 1920x1080) boven mijn rechtermonitor doen.

Het ziet er dan als volgt uit:

Links monitor - rechts monitor - boven de rechtermonitor een andere 1920x1080 monitor.
Echter wil ik dat deze een andere afbeelding heeft als de linker en rechter.
Dus afbeelding 1 is 3840x1080, en afbeelding 2 (op de recht-bovenste monitor) is dan 1920x1080, en moet apart weergegeven worden.

Hoe kan ik dit doen?

Ik heb in Paint een tekening gemaakt om het duidelijk te maken, het klinkt (zelfs voor mij nu om te typen) een beetje vaag.

http://nl.tinypic.com/r/t99myb/8

tl;dr:

Ik heb drie monitoren, twee naast elkaar en een boven de rechtermonitor. De twee onderste monitoren moeten een achtergrond van 3840x1080 hebben, de andere een 1920x1080. Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik hier Multiwall voor. Ik werk met een 30", 20" en 10" op 1 systeem, waardoor ik een wallpaper moet hebben van 4760x1600. Dat is natuurlijk niet echt fatsoenlijk te regelen, dus daarvoor werkt Multiwall prima

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SJYcnbS2O18XwyafZjFr30Qa/full.jpg

Een wallpaper van 2560x1600 kiezen voor de 30", 1600x1200 voor de 20" en 600x800 voor de 10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dat ziet er goed uit!
Welke moet ik nemen? Zijn dit betaalde programma's met een trial/beperkte versie? En moet ik bij elke startup dat programma dan handmatig aanzetten?
Weet niet echt welke ik moet nemen, die functies die erbij zitten (bij displayfusion) zien er handig uit.

Iemand die daar advies mee kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
In paint, maak een nieuw plaatje met grootte van de grootste rechthoek waarin al je bureubladen passen (in jouw geval 3840x2160. Dan knip je en plak je je oude achtergrondplaatje(S) en bewaar je - die nieuwe achtergrond gebruik je vervolgens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
wheez50 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:40:
In paint, maak een nieuw plaatje met grootte van de grootste rechthoek waarin al je bureubladen passen (in jouw geval 3840x2160. Dan knip je en plak je je oude achtergrondplaatje(S) en bewaar je - die nieuwe achtergrond gebruik je vervolgens...
Krijg ik dan geen wit vlak (in dit geval) linksboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Processorkoeler schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Krijg ik dan geen wit vlak (in dit geval) linksboven?
Ja, maar daar zit geen monitor, dus dat maakt niet uit.
Multiwall is iig gratis in gebruik, je hoeft 'm niet iedere keer op te starten, enkel als je iets wilt wijzigen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Oké ik heb het geïnstalleerd, maar snap er niet veel van.
Kan ik er meerdere 'profielen' mee aanmaken net zoals in windows? Dus bijv. een slideshow maken ipv maar een vaste afbeelding te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zodra je de boel hebt opgesteld zoals jij dat wilt, maak je een screenshot. Op die manier weet je precies hoe groot jouw afbeelding moet zijn om je wallpaper zo te maken zoals jij dat wilt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Processorkoeler schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:42:
Oké ik heb het geïnstalleerd, maar snap er niet veel van.
Kan ik er meerdere 'profielen' mee aanmaken net zoals in windows? Dus bijv. een slideshow maken ipv maar een vaste afbeelding te hebben?
Wat wil je nu precies doen?
Met multiwall kun je voor iedere monitor een andere wallpaper laden. Je kunt ook een slideshow maken als je wilt, maar in dat geval kun je dat niet meer individueel per monitor doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Wat ik wil doen:

Gewoon zoals ik nu heb met twee monitoren: een 3840x1080 wallpaper op de monitoren, heb dus zo'n 20 afbeeldingen die ik in een mapje heb als slideshow.
Dat wil ik nu doen met 3 monitoren (een 3840x1080, en een 1920x1080) met slideshows.
Kan dat? Zo niet, dan is dat jammer, neem ik wel een hele mooie achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat kan wel, maar volgens mij niet met multiwall (dat heb ik iig nog niet voor elkaar gekregen).

In dat geval is het het handigst het te doen zoals CAP-Team zegt, gewoon 1 plaatje maken ter grootte van je hele monitor oppervlak en die in een sildeshow gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Zal kijken wat het wordt, de monitor moet namelijk nog binnenkomen. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als Processorkoeler een AMD videokaart heeft, kan hij toch de onderste twee samenvoegen tot 1 monitor middels Eyefinity en daar overheen Multiwall gebruiken? Windows denkt dan nog maar met twee schermen te werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Nee, ik heb een NVIDIA kaart.
Echter werkt dat dan ook niet echt, want als ik ga gamen dan ziet hij de twee monitoren als één, en gamen met twee monitoren werkt niet optimaal.

Ik ga het zoals bovenstaand gezegd proberen als de monitor er is. Bedankt voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TERW_DAN schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:37:
Ik gebruik hier Multiwall voor. Ik werk met een 30", 20" en 10" op 1 systeem, waardoor ik een wallpaper moet hebben van 4760x1600. Dat is natuurlijk niet echt fatsoenlijk te regelen, dus daarvoor werkt Multiwall prima

[afbeelding]

Een wallpaper van 2560x1600 kiezen voor de 30", 1600x1200 voor de 20" en 600x800 voor de 10".
offtopic:
Heb je toevallig links naar wallpapers 1 en 0? O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik zelf displayfusion, tijdje geleden keer gekocht in een aanbieding. Maar moet zeggen dat dat multiwall ook wel goed werkt (net even geprobeerd) en is verder gratis :D dat is altijd mooi mee genomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere optie is Actual Multiple Monitors. Die kan per scherm wat je gebruikt een wallpaper instellen.
Verhoudings gewijs de meest uitgebreide tool en is niet eens de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kon met nView van nVidia hetzelfde uithalen. Weet niet meer of het nog steeds beschikbaar is en of nVidia het nog ondersteund. Dacht dat ze ermee waren gestopt. Maar je kan 't allicht proberen. Je stelt dan per monitor een wallpaper in, je hoeft dus niet iets zelf in elkaar te flansen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Heb intussen met paint gewoon een afbeelding van 3840x2160 gemaakt, dat met dat multiwall e.d werkte niet echt, lukte me niet om het in te stellen.

Met de rest moest ik 25 dollar betalen, en dat heb ik er niet voor over.
Nu een mooie wallpaper dus.

Nog een klein vraagje, als ik van input switch op de monitor (dus op vga de PC, op dvi bijv. een HD recorder), wordt de bureaubladachtergrond dn op de andere twee anders? En kan ik zo "live" switchen van input, of moet ik de PC dan aan en uit zetten omdat het anders niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De wallpaper zou dan gewoon hetzelfde moeten blijven, daar verandert immers niets aan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je van input wisselt gebeurt er niets. Schakel je 't scherm uit, ook niets. Pas als de voedingskabel eruit gaat of de VGA kabel, dan zal het systeem geen monitor meer zien en de monitorconfiguratie aanpassen. Grote kans dat het plaatje dat voor 2 schermen is bedoelt wordt verkleint om op 1 scherm te passen, maar dat is afhankelijk van je wallpaper instelling (normaal, geschaald, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sommige schermen willen nog wel lastig doen als je ze uitzet. Ik heb momenteel een Philips 272P staan, als je die via displayport aansluit, maar hij staat in standby of uit, dan wil die nog wel eens helemaal niet meer gezien worden en dan wisselt je wallpaper ook (bij mij zet ie dan de derde monitor als 2e, waardoor er een 600x800 wallpaper op een 2560x1440 monitor komt te staan als je 't ding weer aansluit).

Maar dat zou meer uitzondering dan regel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is omdat het via DP is aangesloten. Die heeft een paar nukkigheden met autodetectie en signaal behoud in dat opzicht. Zelf ook last van (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Het zit via DVI.
Ik heb dus nu de derde monitor via DVI, maar de HDrecorder is HDMI. Ik gebruik dan dus HDMI naar DVI, alleen wil ik wisselen tussen het scherm als 3e scherm gebruiken (voor de PC), en als TV. Als ik daarom dus een DVIswitch koop vraag ik me af of hij de derde monitor dan nog herkent (en denkt te gebruiken), niet dat er dan vensters op dat scherm staan die dan weggaan, of als ik de monitor gebruik als TV (voor die HDrecorder) dat de PC dan nog denkt dat hij de monitor aanstuurt of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Processorkoeler schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:30:
[...] vraag ik me af of hij de derde monitor dan nog herkent (en denkt te gebruiken), niet dat er dan vensters op dat scherm staan die dan weggaan, of als ik de monitor gebruik als TV (voor die HDrecorder) dat de PC dan nog denkt dat hij de monitor aanstuurt of iets.
Je spreekt jezelf hier tegen. Of de computer doet nog iets met het scherm en laat daar programma's op zien, of het ziet 'm niet en verplaatst de vensters die erop zijn naar een andere, actieve, monitor. Wat je dus zegt is dat vensters op 't scherm dat je 'ontkoppelt' moeten blijven waar ze zijn, maar nieuwe vensters mogen er niet op komen. Dat kan niet. Het is het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dus om duidelijk te zijn, als de 3e monitor actief is op de PC en ik switch de DVI switch naar de HDrecorder, zal de 3e monitor op de PC "ontkoppelen", alle vensters naar de 1e en 2e schermen gaan, en bureaubladachtergrond zal dan ook resizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee. Niet als 't 'I'm here' signaal door de switch blijft bestaan (dat stuurt dat ding zelf). Wallpaper verandert hoe dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
En hoe kan ik zien of een switch een "im here" signaal doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doen ze over 't algemeen wel. Moet gek lopen dat je eentje hebt die 't niet goed doet.

Een beetje meer moeite mag je best doen hoor. Het is geen rocket science waar je 't over hebt.

Pagina: 1