[Ziggo] Overstappen van POP3 naar IMAP lukt niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Hoi,

Zoals je misschien weet ondersteund Ziggo sinds kort het IMAP protocol. M'n moeder gebruikt nu nog POP3, ik wou dit even omzetten naar IMAP zodat ze op al haar apparaten 1:1 dezelfde mailbox heeft.

Goed, IMAP account naast de bestaande POP3 account toegevoegd in Outlook (2010). Kon mail ontvangen en mail versturen via IMAP, dus alles goed. Toen wou ik de bestaande mails in de POP3 bak nog even overzetten. Simpele sleur en pleur actie dacht ik.... maar toen ging Outlook ineens heel raar doen. Nadat het kopieren klaar was ging hij ineens 65MB aan mails downloaden (stuk of 100 ofzo). Deze kwamen echter niet in de IMAP bak terecht, maar in de POP3 bak...

Wat doe ik verkeerd? Misschien iets met verkeerde gegevensbestand ofzo?
Het gegevensbestand voor POP3 heb ik verwijderd (heb nog een backup ;) ) en volgende stap was om de POP3 account er ook uit te gooien. Nieuwe mails komen wel in de IMAP bak, maar waarom lukt het niet om de bestaande mailtjes uit de POP3 bak te kopieren :S ?

Iemand die ziet wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Bij IMAP worden berichten niet van de mailserver gehaald maar worden de mails op de client gesynchroniseerd met de mails op de server. Je kan hier dus geen mail aan "toevoegen" want dat weigert de IMAP server.

Ik zou gewoon een archiefmap of PST aanmaken met alle ouwe POP3 meuk erin. :)

[ Voor 7% gewijzigd door andy88 op 27-05-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vreemd, ik heb het namelijk wel gezien. De mail die eerst in POP3 stond kon ik zien op de iPhone. Het heeft dus wel op de IMAP server gestaan. Maar een minuut later ofzo was de gehele IMAP mailbox weer leeg :S

Oke, dat klinkt als een goede optie. Ik heb gekeken naar die gegevensbestanden (.pst), maar ik kon de POP3 niet verwijderen omdat hij als standaard stond ingesteld. En het IMAP gegevensbestand instellen als standaard kon niet :S

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2014 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb uiteindelijk het oude PST bestand toegevoegd. Bij het kopieren van mail uit PST bestand van POP3 naar IMAP liep Outlook vast.

Daarom nu gewoon de IMAP ingesteld, en de oude POP3 PST als archief er naast.
Je kunt het gegevensbestand van het IMAP account ook niet als standaard instellen, ook wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:41:
Goed, IMAP account naast de bestaande POP3 account toegevoegd in Outlook (2010). Kon mail ontvangen en mail versturen via IMAP, dus alles goed. Toen wou ik de bestaande mails in de POP3 bak nog even overzetten. Simpele sleur en pleur actie dacht ik.... maar toen ging Outlook ineens heel raar doen. Nadat het kopieren klaar was ging hij ineens 65MB aan mails downloaden (stuk of 100 ofzo). Deze kwamen echter niet in de IMAP bak terecht, maar in de POP3 bak...
Bij IMAP wordt mail gesynchroniseerd met de server, dus met je sleur&pleur actie komt deze mail niet alleen lokaal in een andere folder van de emailclient te staan, maar wordt het ook weer geupload naar de mailbox van de provider.

Waarschijnlijk heb je deze mailbox vervolgens met het POP3 account wat nog ingesteld stond weer leeggetrokken?
andy88 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:56:
Bij IMAP worden berichten niet van de mailserver gehaald maar worden de mails op de client gesynchroniseerd met de mails op de server. Je kan hier dus geen mail aan "toevoegen" want dat weigert de IMAP server.
Het IMAP protocol ondersteunt het 'toevoegen' van mail prima hoor. Ben zo zelf meerdere keren van emailaanbieder gewisseld en heb steeds al mijn mail verplaatst. Wellicht heeft jouw provider iets ingesteld waardoor het voor jou niet werkt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+