Toon posts:

Blauw scherm voor formatteren Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg onderstaand blauw scherm voor het formatteren van Windows XP.

Afbeeldingslocatie: http://www.xanderalferink.nl/tmp/blauw_scherm.jpg
  • Er is voldoende schijfruimte beschikbaar.
  • Ik beschik niet over het wachtwoord van de bios aangezien de pc gebruikt is.
Ik wil graag Windows XP opnieuw installeren.
Wie heeft hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je probeert vanaf CD de harddisk te formatteren?
Dan zorgen dat je vanaf diskette de juiste drivers voor de harddisk hebt geladen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, installatie vanaf cd.
Er zit geen diskette-drive in. Kan dit ook vanaf usb-stick?

Ik weet niet welke hdd er in zit. Dien ik dan de pc open te maken en vervolgens het merk en type op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 18:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik neem aan dat de PC verder goed werkt zonder hardwareproblemen?

Ik heb dit namelijk wel vaker gezien en wat meestal helpt is om de hardeschijf eerst te formatteren met een extern tooltje, zoals bijv Ultimate Boot CD of Hirens Boot CD. Daarna was de BSOD tijdens het starten van de Windows XP installatie vanaf de CD doorgaans weg.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rhannie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:11:
Ik neem aan dat de PC verder goed werkt zonder hardwareproblemen?

Ik heb dit namelijk wel vaker gezien en wat meestal helpt is om de hardeschijf eerst te formatteren met een extern tooltje, zoals bijv Ultimate Boot CD of Hirens Boot CD. Daarna was de BSOD tijdens het starten van de Windows XP installatie vanaf de CD doorgaans weg.
Welk programma van Ultimate Boot CD dien ik dan te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 07-10 18:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik gebruikte daar meestal SeaTools (van Seagate) of PowerMax (van Maxtor) voor. Deze tools herkennen over het algemeen de meeste schijven wel, ook van andere merken. Deze zijn te vinden onder de diagnostische tools op de boot CD.

Mochten die applicaties je schijf niet herkennen, kan je eventueel nog Killdisk proberen. Deze staat onder disk wiping op de CD.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:07
Welke XP service pack versie staat op de CD? probeer SP3 eventueel te slipstreamen indien het een oudere versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Meer een Windows dingetje, ik verplaats je topic naar WOS!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet sowieso goed gaan nadenken of je überhaupt nog XP wilt gebruiken. Er is een reden voor waarom deze vorige maand EOL ging.

Voor het probleem, wordt er gebruik gemaakt van een IDE/PATA schijf, of SATA? In geval van dat laatste, staat de schijf in AHCI, RAID of Compat/Legacy modus? Drivers die je normaal gesproken via diskette zou laden, kan je niet via USB laden. Initieel zal de stick gezien worden als floppy, maar zodra de schijf selectie komt, is dat weg terwijl er nog wel een gedeelte nodig is van de driver en wordt er gepoogd deze van floppy te laden (wat dus niet lukt).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Boot anders van een Windows 7 of 8.1 DVD en gebruik WinPE om je schijf te formatteren. Tenzij je echt een bijzondere hardeschijf hebt of RAID controller heeft een recente WinPE image genoeg drivers aan boord om ermee te werken.

Blijf je errors krijgen dan kan het zijn dat bijvoorbeeld de harde schijf aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Deze fout krijg je als je een (te) oude XP versie probeert te installeren op een relatief nieuwe PC met PCI Expresss chipset. Oplossing is zoals base_ al aangeeft een met SP3 geslipstreamde versie te gebruiken (of beter nog een recentere Windows versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Rhannie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:25:
Ik gebruikte daar meestal SeaTools (van Seagate) of PowerMax (van Maxtor) voor. Deze tools herkennen over het algemeen de meeste schijven wel, ook van andere merken. Deze zijn te vinden onder de diagnostische tools op de boot CD.

Mochten die applicaties je schijf niet herkennen, kan je eventueel nog Killdisk proberen. Deze staat onder disk wiping op de CD.
Ik heb zojuist SeaTools gedraaid. De HDD wordt herkend en er zijn geen fouten gevonden.
Vervolgens heb ik met SeaTools de HDD nogmaals geformatteerd.
Wederom kreeg ik het blauwe scherm te zien bij installatie van Windows XP.

Daarna heb ik het geprobeerd om Windows 7 te installeren. Toen kreeg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xanderalferink.nl/tmp/stuurprogramma.jpg

Vervolgens het stuurprogramma van het station gedownload (GSA-H60L) , uitgepakt en op usb gezet. Echter kan de computer het stuurprogramma niet vinden op de usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die melding is altijd als de ISO die gebruikt wordt corrupt is. Als het om een officiële installatie DVD gaat (dus netjes met holografische bovenkant), is deze beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik heb geen slipstream versie van sp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Download de offline installer van XP SP3, kopieer de inhoud van de XP cd naar een hdd en voer dan dit commando uit:
code:
1
c:\padnaarSP3installer.exe /integrate:c:\mapmetinhoudXPcd

Een halve minuut, volgens mij zelfs minder, later zijn de bestanden bijgewerkt en moet je ze naar een bootable schijfje branden.

edit: Hierbij moet de XP cd al wel SP1 of 2 geïntegreerd hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 30-05-2014 21:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Raven schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:37:
Een halve minuut, volgens mij zelfs minder, later zijn de bestanden bijgewerkt en moet je ze naar een bootable schijfje branden.
De schijf op de goede manier bootable maken vergt ook nog wel wat werk, handiger is het om het slipstreamen en ISO aanmaken door software zoals nlite te laten doen.
edit: Hierbij moet de XP cd al wel SP1 of 2 geïntegreerd hebben.
Nee hoor, RTM kan ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een OEM-versie van Windows XP zonder een servicepack.
Begrijp ik het goed dat dit een RTM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, zonder SP is RTM. Voor SP2 moest je SP1a al hebben, ik dacht dat je voor SP3 dat ook moest hebben. Blijkbaar niet. Maar daar kom je vanzelf achter als je 't probeert. nLite is wel de beste optie, die doet alles voor je en maakt ook gelijk een bootable ISO zodat je die op een CD-RW kan zetten (ja, als 't even kan gebruik een rewritable :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nielson schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:06:
[...]
De schijf op de goede manier bootable maken vergt ook nog wel wat werk, handiger is het om het slipstreamen en ISO aanmaken door software zoals nlite te laten doen.
[...]
Nee hoor, RTM kan ook gewoon.
Dat het wel wat werk vereist weet ik, maar nLite raad ik juist af. Of werkt die ondertussen goed? Hoe vaak die mijn XP schijfje heeft verkloot.... toen maar zelf met de hand SP3 geïntegreerd gevolgd door een updatepack van het RyanVM forum met de RyanVM Integrator.
Overigens heb ik eerst een ISO gemaakt van mijn schijfje, en dan de oorspronkelijke inhoud vervangen door de bijgewerkte files en dan weggebrand. Het bootable gebeuren zit dan in de ISO en hoef ik dan niet naar om te kijken.

Ik weet niet anders dat dat niet bij RTM kan :S , verschillende websites geven dat ook aan:
http://www.lancelhoff.com...e-pack-3-into-windows-xp/
http://technet.microsoft.com/en-us/windows//cc164204.aspx
http://kb.parallels.com/en/5446
http://www.helpwithwindow...ws_XP_Service_Pack_3.html
(om er een paar op te noemen)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In welke zit heeft nLite jouw schijfje 'verkloot' dan? Want ik kan het mij niet voorstellen dat er iets fout gaat, tenzij je zelf aan de andere opties hebt lopen rommelen waardoor je wat sloopt (driver of onderdeel verwijderen die nodig is bijvoorbeeld). Als je met nLite gewoon zegt 'integreer SP en maak ISO' is er niets aan de hand en moet je het wel heel goed je best doen om dat te slopen. Wat nLite op de achtergrond doet met de SP integreren is niets meer dan wat jij met de hand doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het bijwerken van files verkloten o.a., met losse updates overigens, het SP integreren heb ik zelf gedaan mbv de /integrate switch. Daarnaast werden veel (losse) updates gewoon niet of niet goed herkend. Sinds ik het RyanVM updatepack en de RyanVM Integrator gebruik is er niks aan de hand.

De enige andere aanpassing was het automatiseren van de installatie, waarbij ik uiteindelijk ook maar zelf met de hand een winnt.sif heb aangemaakt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
E_USA_UP al geprobeerd met F5?
ACPI en AACPI zijn in veel gevallen een veroorzaker van dit soort problemen.

[ Voor 56% gewijzigd door Trommelrem op 31-05-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m.b.v. nLite een slipstream sp3 gemaakt en krijg nu geen blauw scherm.
Echter bij het invoeren van de productcode krijg ik de melding dat deze productcode ongeldig is, terwijl deze 100% legaal is. Ik kan de installatie vervolgens niet voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asus laptop met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:40:
Het bijwerken van files verkloten o.a., met losse updates overigens, het SP integreren heb ik zelf gedaan mbv de /integrate switch. Daarnaast werden veel (losse) updates gewoon niet of niet goed herkend. Sinds ik het RyanVM updatepack en de RyanVM Integrator gebruik is er niks aan de hand.

De enige andere aanpassing was het automatiseren van de installatie, waarbij ik uiteindelijk ook maar zelf met de hand een winnt.sif heb aangemaakt.
Maar dan zijn het de losse updates die je erin voegt die het probleem veroorzaken, niet nLite zelf. Ik heb ook verschillende keren gehad dat een update de installatie om zeep hielp. Uiteindelijk gevonden en die genegeerd, om later met WU 'm alsnog te krijgen.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:11:
Ik heb m.b.v. nLite een slipstream sp3 gemaakt en krijg nu geen blauw scherm.
Echter bij het invoeren van de productcode krijg ik de melding dat deze productcode ongeldig is, terwijl deze 100% legaal is. Ik kan de installatie vervolgens niet voortzetten.
De originele media die je hebt gebruikt is ook gebruikt voor de eerste installatie? Oftewel, is de editie wel gelijk aan de code? Er zit namelijk een verschil tussen OEM en retail, en in geval je Pro hebt ook nog eens VLK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De productcode is origineel van de OEM-cd. Heeft het in het verleden altijd goed gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:35:
[...]

Maar dan zijn het de losse updates die je erin voegt die het probleem veroorzaken, niet nLite zelf. Ik heb ook verschillende keren gehad dat een update de installatie om zeep hielp. Uiteindelijk gevonden en die genegeerd, om later met WU 'm alsnog te krijgen.
Ik zie het als nLite die weigert te doen wat geadverteerd wordt ;) maar goed, zolang RyanVM Integrator en het custom update pack blijft bestaan, is het goed :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Raven schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Ik zie het als nLite die weigert te doen wat geadverteerd wordt ;) maar goed, zolang RyanVM Integrator en het custom update pack blijft bestaan, is het goed :)
offtopic:
Het is eigenlijk voor een andere discussie, maar er zijn genoeg updates die niet (degelijk) te integreren zijn zoals de rest. nLite doet gewoon wat het moet doen en hoort te doen. Dat een update zo naar de klote is dat het niet te integreren is zoals de rest is niet de fout van nLite, maar van MS. Leuk dat je RyanVM updatepack wel werkt, misschien zit die rotte update er niet bij en krijg je zo een vals gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat updatepack bevat genoeg updates die wel succesvol geslipstreamed worden, maar die niet (goed) werken in nLite. Het enige waar de RyanVM Integrator niks mee kan is .NET Framework, maar het is bekend dat die alleen te installeren zijn als er al een draaiende XP installatie is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het nog een optie om de productcode in de slipstream mee te geven? Of wat kan ik verder nog doen om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:54:
De productcode is origineel van de OEM-cd. Heeft het in het verleden altijd goed gedaan.
Wat is de inhoud van de setupp? Met name de PID is belangrijk. Jouw PID moet eindigen op OEM en niet op 270 of 000.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 01-06-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de PID vinden in de setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
In de setupp.ini.
Of wanneer je de foutmelding krijgt in de registry: HKLM\SYSTEM\Setup\Pid. Registry kun je tijdens de GUI-setup openen met Shift-F10 / regedit.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 01-06-2014 17:20 ]

Pagina: 1