Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

hp 15-go10nd drie dagen oud... problemen, iemand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

zaterdagmiddag kocht ik de dagaanbieding bij de MediaMarkt, een hp 15-go10nd van HP, notebook.
Hij deed het die dag perfect, zondag niet meer. Als ik hem opstart kwam er een inlogscherm waarbij ik mijn wachtwoord kon invoeren.

Nu komt er een prachtig vergrendelscherm. Als ik er op klik verschijnt een prachtig blauw scherm met linksonder de streepjes van de internettoegang. Als ik eroverheen ga dan staat er 'maak verbinding met internettoegang'.

Dat kan ik niet doen want hij reageert niet als ik erop klik of eroverheen ga verschijnt er niets. Mijn wifi doet het prima, ik typ dit namelijk op mijn computer (desktop).

Gek toch? Ik wil hem nu morgen terugbrengen naar de MediaMarkt. Maar voordat ik weer zoiets moet gaan doen... dit kan toch niet na twee dagen? Hij heeft het dus 1 dag gedaan tot volle tevredenheid.

Iemand ervaring hiermee?

Edit; zie dat er nog niemand reageert, zal foto's maken van het blauwe scherm. Misschien dat het iets verduidelijkt? Ik heb er ook niet zo veel verstand van.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

nog eens up-pen.. is er werkelijk niemand die iets weet?
Vanavond ga ik de avond weer in, heb geen vader die er iets vanaf weet en geen man thuis.
Ik zou zo graag mijn laptop willen gebruiken..

Komende zaterdag is hij precies 1 week jong.. ik heb gebeld met de MediaMarkt en ze willen er naar kijken om hem op te sturen maar dat is toch niet normaal? Hij heeft het 1 dag gedaan..

Kan iemand een licht werpen? Of staat mijn topic verkeerd?
:/

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lijkt of dat Windows corrupt is. Ik zou hem opnieuw installeren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb Windows 8 (de nieuwste toch?) erop.
Maar ik kan hem niet opstarten, het scherm blijft gewoon aan met een enige mogelijkheid om de internettoegang (die streepjescode die steeds hoger wordt). Echter, als ik hier over heen klik dan gebeurt er niets.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem voor 35 euro startklaar mee gekregen. Het enige wat ik hoefde te doen is mijn WIFI code te typen.. toen deed hij het. Die éne mooie lentedag... |:(

Verwijderd

Maak nu eens iets van een foto dan, niemand kan je toch helpen zo?

Voor zover ik het begrijp heb je nog niet eens geprobeerd om hem opnieuw op te starten....

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb al twee foto's... een van het vergrendelscherm en één van het scherm erna. Als ik bij mijn reactie op foto bijvoegen klik, dan moet ik een URL intypen?

Het opstarten gaat zogezegd als volgt:
normaal (die ene dag):
ik zet de laptop aan/krijg een vergrendelscherm, klik op enter/krijg een inlogscherm met mijn e-mail en typ daarin mijn wachtwoord/...hij opent en ik ga wat surfen.

Het opstarten gaat sinds zondag zo:
ik zet de laptop aan (volledig opgeladen)/krijg een vergrendelscherm/ klik op enter.... er verschijnt een blauw scherm met helemaal linksonder die streepjes van het internet/de toegang. Als ik hier overheen scroll dan lees ik wel waar het symbool voor staat, maar klik ik er op, dat gaat niet... het blijft bij een blauw scherm.

Heb alle F-toetsen ingedrukt, zelfs ctrl/alt/del.. me suf gegoogled..

Die foto's zijn er wel hoor, twee hele duidelijke. Ik woon in Brabant. Zou iemand me willen helpen? Koffie staat klaar. Want ik kan er niet veel meer van maken, dan de uitleg hierboven. Voor mij is het een raadsel.
Het lijkt er op dat ik geen internet zou hebben maar dat is wel zo..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:16
Foto's kan je het makkelijkst hier uploaden: http://imgur.com/ (zie rechtsboven, klik op computer en kies dan je foto, dit doe je voor iedere foto). Plaats dan de links die je krijgt hier, dan kunnen we iets beter zien wat er aan de hand is.

Waarschijnlijk is dit op te lossen door je laptop naar fabrieksinstellingen te herstellen. Hoe je dit doet vind je in de handleiding van je laptop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
http://imgur.com/ZbKQWkc

Foto van het blauwe scherm na het vergrendelscherm...

Verwijderd

Topicstarter
http://imgur.com/K1Vw9vp

Zo begint het veelbelovend..

Dank Ramon voor de tip.
Maar nu je de foto's ziet, kan ik me niet voorstellen dat iemand het probleem weet?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lol dat is stuk, heb je installatie cd's erbij gekregen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Ok...
Misschien dat ik een open deur intrap, of dat ik ergens heb gemist met lezen..

Maar heb je ook al eens de stekker + accu uit de laptop gehaald? dus dat het systeem volledig uit is, inplaats van slaapstand waar windows 8 altijd zo graag ingaat en trippen...

Dan start tenminste het systeem weer eens echt fris op erna.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 29-05-2014 15:28 ]

• Ramon
Kan geen kwaad om te proberen natuurlijk. Mocht dat niet lukken doe dan gewoon een fabrieksherstel. Staat in de handleiding van je laptop hoe dat moet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb dit de laatste tijd wel vaker gezien. Voor zover ik weet gaat er iets fout met een driver of update. Als je de recovery terug zet zou het weer moeten werken. Ik heb verder geen idee wat precies de oorzaak is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens... ik geef het op. Handleiding erbij enzo maar ik heb er echt geen verstand van.
Hij start niet op. En ik ga zo naar de Mediamarkt. De laptop is nu 11 dagen geleden gekocht en ik wil echt mijn geld terug... geen tegoedbon want ik koop echt NOOIT meer bij de Mediamarkt.

Kon er toen nog een verzekering bij afsluiten (alsof ze het wisten dat hij niet helemaal deugde?). Niet gedaan maar die éne dag plezier kostte me dus 325 euro.

Ik laat weten of de service goed is en ik op zoek kan naar een nieuwe laptop bij een misschien wat kleinere maar betere zaak.

Verwijderd

Dit heeft dus echt in zijn totaliteit NIETS met de mediamarkt te maken... Wat hadden zij er precies aan moeten doen, het ding vertrok toch prima werkend?

je geeft ze geen kans om er even naar te kijken, eist meteen je geld terug en brand de mediamarkt af.

Eerst even ademhalen, naar de mediamarkt en vragen of ze er even naar willen kijken lijkt me een beter begin.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

ik ben naar de MediaMarkt geweest. Ze keken ernaar en zeiden dat het een softwarefout is.
Ik vertelde dat dit na één dag echt niet kan gebeuren en dat ik mijn geld terug wilde of een tegoedbon, zodat ik na een tijd sparen dan toch een duurdere kopen zal. Dit mocht niet want de laptop was gebruikt geweest. Dat is ook zo, maar die paar uur dat ik hem gebruikte, is toch geen goede levensduur? De dag ervoor gekocht, twee dagen erna stuk?

Er werd overlegd en bij wijze van coulance gaan ze hem opnieuw installeren. Dit had anders 60 euro gekost. Omdat ik bij de aankoop al 35 euro heb betaald om hem geïnstalleerd mee te krijgen had ik verwacht dat zij ook de software goed zouden leveren...

Inmiddels ben ik thuis zonder laptop want die wordt opnieuw hersteld. Voor mij waren er mensen met dezelfde problemen. Echt pas, net als ik, pas geleden een dure laptop gekocht en problemen met opstarten. Telkens hetzelfde verhaal; dit valt niet onder de garantie, de hardware wel, dit kost u zo en zo veel. En dan de verbaasde gezichten, net als ik heb je honderden euro's besteed aan een laptop en dan mag je weer terug met je bonnetje en de laptop.

Of het lag aan Windows 8.1 vroeg ik nog maar dat wisten ze niet.

Ik weet het ook niet.. Maar als iets op die manier zo vlug niet meer werkt en de MediaMarkt niet doet aan geld terug/tegoedbon binnen de termijn (ik was binnen de termijn) dan koop ik hier niets meer.

En Intelligo, ik geef iedereen een kans om ernaar te kijken, zeg, na een jaar of twee, wanneer ik verwacht (!) dat een laptop problemen kan geven... niet na 1 dag gebruik. En dat kijken zou me geld kosten, remember? Ze pakken het slim aan. Ik heb nog wel gezegd dat ze meer hadden kunnen verdienen met een tegoedbon want dan had ik later een veel betere gekocht..

Het ademhalen, Intelligo heb ik NEGEN dagen gedaan... forums afgestruind... en ja, na die negen dagen ging ik naar de MediaMarkt, over een begin aan dit probleem gesproken.

Maar ik zal naar een kleinere zaak gaan voortaan.

Bedankt voor de reacties! De laptop zou nu opnieuw geÏnstalleerd terug moeten zijn (ik moet hem ophalen) en ik ga hem dan verkopen. Dan neem ik mijn verlies. Liever 300 euro terug en opnieuw sparen voor een laptop dan risico's nemen met zo'n product.

Uiteindelijk .. na 7 maanden sparen....... nog geen laptop.

Verwijderd

Niet lullig bedoelt hoor, echt niet. Maar met die insteek zit je op een forum als deze echt verkeerd. Een softwarefout kan gebeuren (sterker nog, dat kan door je gebruik komen, iets verkeerds geinstalleerd, de laptop is uitgevallen (accu leeg, uitgezet, dichtgeklapt) tijdens een update, noem maar op. Om dan meteen weer in de verkoop te gooien zonder het uberhaupt te proberen, tja. Dan roep je het ook op jezelf af.

Je hebt even pech gehad, kan gebeuren. Neem je laptop lekker weer in gebruik, gaat alles goed is iedereen happy, gaat het weer niet goed, dan begrijpt mediamarkt ook wel dat ze er iets aan moeten doen.

Maar op deze manier... ja. Dan is wellicht een Google Chromebook iets voor jou. Daar kan niets aan fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Intelligo,

bedankt voor je bericht. Je hebt ook wel gelijk. Ik was alleen best teleurgesteld. Heb echt superveel maanden gespaard en al die tijd uitgekeken naar een laptop. Aanbiedingen afgestruind en dan doet hij het maar één dag. Wel heb ik nog steeds spijt van de aankoop bij MediaMarkt. Als je iets koopt dan verwacht ik toch ook dat de software goed werkt. Ik heb echt alleen wat gesurfd. Ik speel geen games, installeerde niets en dan wéér terug. Misschien is het pure pech, dat kan ook. Ik heb geen man die dit even kan fixen, waarna ik met een kop koffie weer helemaal blij ben.. het kost echt moeite om het niet vervelend te vinden om weer een ritje te maken met een laptop. Helemaal omdat ik heb betaald om hem geïnstalleerd mee te krijgen, met andere woorden, ik steek de stekker in iets en meer weet ik er niet vanaf, dat is nu eenmaal zo.

Google Chromebook ken ik wel, maar de laptop ging me meer om typen in Word en af en toe nu.nl bekijken. Het gaat meer om het tekstverwerken voor me en af en toe een website aanklikken voor de ontspanning.

Ik roep het inderdaad over mezelf af, daar heb je gelijk in. Maar ja... ik wilde nu eenmaal een laptop.
Financieel zijn het moeilijke tijden bij me en heb echt heel lang uitgekeken naar zo'n ding. Nu maar afwachten tot ik hem terug krijg. Daarna kom ik hier op dit forum vragen hoe ik Word moet gaan installeren, daar was ik de dag dat de laptop werkte namelijk naar aan het zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
En nee, ik ga hem niet verkopen meer, maar ook nooit meer bij zo'n keten iets halen. Dan maar een verzekering of aardige verkoper in een kleine zaak bij de laptop. Ik verwachtte geen koffie en excuses bij de MediaMarkt maar toch.. ik vind wel dat het zo hoort te gaan. Noem me ouderwets!

Verwijderd

Oke, nou, ik hoop dat je nu alsnog veel plezier van je laptop hebt, en dat 'ie het nu goed blijft doen!

• Ramon
Ach kom, in de handleiding van je laptop staat precies welke stappen je moet doen om het besturingssysteem te herstellen. En ja dat staat zo omschreven dat jij dat ook kan.

Pagina: 1