Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Goedenavond,

Ik ben mij al weken aan het verdiepen in de aanschaf van een nieuwe TV.

Ik heb een budget van 600 euro, belangrijk voor mij is om goed te kunnen gamen met mijn PS4 en voetbal/Film te kunnen kijken. De maximale grote is 40inch.

Mijn oog is gevallen op de:
Samsung UE40F6500 Zilver
pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver

of
Samsung UE40F6400 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart

of
Samsung UE40H6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart

- Beeldoptimalisatie Wide Color Enhancer Plus is dit echt een must have?

- De Refresh rate is 100Hz en Geoptimaliseerde refresh rate 400Hz, is hoe hoger hoe beter?

of is het beter om een tv te hebben met iets minder Geoptimaliseerde refresh rate maar met Beeldoptimalisatie Wide Color Enhancer Plus?

ik kan dit niet helemaal uitvinden in mijn zoektoch, wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen. Ik ben er wel uit dat ik een Samsung wil, ik lees dat dit wel degelijk de beste tv's zijn.

alvast dank

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 18:49
Voor gamen zijn de Sony's beter, tenminste, ze hebben lagere ms. De H serie is de 2014 serie. Is trouwens ook in de iBood hunt voorbij gekomen voor 530 euro exclusief verzenden.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 19:05
... weken? Ik heb er 3 jaar over gedaan, om uiteindelijk plasma te kopen.

• caddywouter
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen time window. Ik heb geen behoefte daar 3 jaar over te doen, gezien ik nu naar een beeldbuis loop te staren.
Met betrekking tot mijn voorgestelde modelen en vragen, wat betreffen jullie antwoorden daarop?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ha, heb je toch nog mooi drie bijna identieke toestellen kunnen vinden. :)

H6200 is de opvolger van de F6400: beeld nagenoeg gelijk, nieuwer internet, zonder brillen/extra remote.
F6500 zou beter moeten zijn (400hz cmr vs 200hz cmr) maar heb nooit een basis voor die claim gevonden in de specs of het menu.

Overweeg ook de Sony 42w655A of 705B als je veel gamet. Een van de snelst reagerende TVS op de markt.

Samsung was vorig jaar leidend met Smart en daarmee het meest compleet als Smart TV, niet perse 'de beste TV'.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
caddywouter schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:49:
Ik heb een budget van 600 euro, belangrijk voor mij is om goed te kunnen gamen met mijn PS4 en voetbal/Film te kunnen kijken. De maximale grote is 40inch.

ik kan dit niet helemaal uitvinden in mijn zoektoch, wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen. Ik ben er wel uit dat ik een Samsung wil, ik lees dat dit wel degelijk de beste tv's zijn.
Door de grens op 40 inch te leggen beperk je de mogelijkheden omdat er in die maat minder tv's zijn; 42 inch is veel meer voorkomend. Dat Samsung de "beste tv" heeft, lijkt me nogal kort door de bocht; sterker nog daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Gezien je budget en het feit dat je een gamer bent, zou een Sony veel beter bij je passen. Naar mijn mening hebben deze sowieso een betere beeldkwaliteit en hebben ze een lage input lag waardoor ze perfect zijn om een console op aan te sluiten.
Uit de 2013-serie zijn deze W6 en W8 erg goede tv's. Of anders hun respectievelijke opvolgers uit de 2014-serie, de W7 en W8.

Enige pre dat Samsung heeft, is dat hun smart-gedeelt wat beter is uitgewerkt dan bij Sony. Maar persoonlijk zou ik dat niet zo zwaar laten meewegen. Smart-features zijn zwaar over-rated en werken toch maar matig. Een tv moet goed beeld geven; overige zaken kun je beter regelen via een mediaspeler of htpc, dat werkt veel beter.

• caddywouter
Dat is een waardevolle reactie dank daarvoor. Stel ik game minder en hecht meer waarde aan het kijken van film?
Ik vraag mij nog af wat belangrijk is?

Beeldoptimalisatie Wide Color Enhancer Plus is dit echt een must have?

- De Refresh rate is 100Hz en Geoptimaliseerde refresh rate 400Hz, is hoe hoger hoe beter?

of is het beter om een tv te hebben met iets minder Geoptimaliseerde refresh rate maar met Beeldoptimalisatie Wide Color Enhancer Plus?

deze vragen kan ik niet beantwoord krijgen middels mijn zoekacties.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het probleem met deze metingen is een beetje dat er geen derde organisatie achter staat. Er is geen standaard. De tv fabirkanten verzinnen deze cijfers maar zelf. Heb ik gelezen, maar ik weet de bron niet meer...

• S1NN3D
  • Niet online
"Beeld optimalisaties" en "geoptimaliseerde refresh rates" die bij de gemiddelde lcd worden vermeld, zijn 99,9% bullshit en moet je niet naar kijken. Een hogere echte refresh rate is bij een lcd wel van waarde.

• caddywouter
Erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inmiddels aan twijfelen tussen twee toestellen;
pricewatch: Samsung UE40F6500 Zilver
en de
pricewatch: Sony KDL-42W705B Zwart

Ik heb vandaag de Sony kdl 42-w705b gezien bij de MM, deze was erg scherp en mooi. Ik heb nergens de eu40F6500 in groningen kunnen vinden. Ik denk dat het verstandig is deze nog te bekijken voor ik mijn besluit neem.

Hoe ervaren jullie de 3D optie voor thuis, is dit een aanvulling? Dat is volgens mij het grootste verschil tussen de toestellen?

Hebben jullie nog advies, voor welke ik zou moeten gaan?

• S1NN3D
  • Niet online
Tja, 3D... Een hype die de industrie heeft proberen te pushen maar niet is aangeslagen. Heb zelf 2 3D tv's staan maar heb nog nooit gebruik gemaakt van deze feature. Zie er zelf dus de meerwaarde echt niet van.

• caddywouter
Ahha, ik denk ook niet dat het een must-have is. Ik ben het met je eens D vd V.

Al kom ik er nog niet helemaal uit, welke tv ik beter kan aanschaffen? Ik kan namelijk geen grote verschillen vinden.

Welke tv is beter qua;
- smart tv
- film/tv kijken
- licht opbrengst/helderheid
- contrast weergave
- scherpte van het beeld

Hierop laat ik mijn besluit vallen,

Iemand advies, of moet ik dit gewoon gaan zien in de winkel?

gr wouter

• S1NN3D
  • Niet online
Voor "smart" functies is Samsung beter. Voor wat het waard is want imho is het geen feature die een de keuze zou moeten bepalen. Kleuren weergave van Samsung vindt ik persoonlijk niet mooi, over the top. Persoonlijk zou ik voor een Sony LCD gaan. Als je er een paar tientjes bij zou kunnen leggen de W8.
Pagina: 1