Toon posts:

Ziggo internetverbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier omdat ik met een probleem zit.

Sinds 3 weken hebben wij Ziggo internet gekregen.
De wifi werk super maar de kabel internet valt ongeveer elke 2 minuten weg.
Ik heb meerdere keren met Ziggo klantenservice gebeld maar die komen de hele tijd met oplossingen die niets oplossen. Er is hier een monteur geweest van Ziggo die vervolgens een kabel heeft om gewisseld en toen zei dat als de internet het daarna nog niet zou doen het aan mijn pc lag. De internet deed het nog steeds niet, niet alleen om mijn pc maar op alle kabel internet pc's in huis. Maar goed ik heb mijn computer helemaal opnieuw geïnstalleerd (windows opnieuw en alles eraf) maar het probleem is er nog steeds!
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er echt niet meer uit en daarom vraag ik hierbij jullie hulp als allerlaatste redding!?

Ik hoop echt met heel mijn hart dat iemand hier iets voor mij kan betekenen!

Met vriendelijke groet,
Krotix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoWezel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
maybe een andere kabel of misschien dat je moederbord driver niet goed meewerken in het begin met mijn moederboord kon ik ook geen internet via kabel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoWezel schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:42:
maybe een andere kabel of misschien dat je moederbord driver niet goed meewerken in het begin met mijn moederboord kon ik ook geen internet via kabel gebruiken
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie en het mee denken!

Ik heb andere internet kabel geprobeerd, dat was het probleem niet.
En mijn internet heeft altijd prima gewerkt tot we naar ziggo gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 08:42
Vervelend dat je internet niet werkt, maar met de informatie in je post is het lastig te troubleshooten. Als ik het goed begrijp dan heb je constant internet via WIFI, maar heb je een andere pc welke met een kabel is aangesloten en deze valt constant weg?

Heb je een andere computer waar je de kabel in kan doen en heb je dan het zelfde probleem?

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:44

thof

FP ProMod
Heb je je computer al eens direct op het Ziggo modem aangesloten zonder andere apparatuur op het netwerk? Werkt het dan wel naar behoren?

Sowieso even de drivers controleren van de netwerkkaart/-chip, om er zeker van te zijn dat dat je geen parten speelt.

Wellicht kun je een "ping -t 8.8.8.8" doen en zien wat de ping tijden zijn om zo vast te stellen dat ook dat verkeer weg valt. Misschien zien we een schommelende ping, wat dan aangeeft dat de verbinding niet stabiel is.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dus er zijn meerdere - bedraade - PC's of laptops die hetzelfde probleem hebben? Dan lijkt het me stug als het aan jouw PC ligt.

Kun je het probleem wat meer omschrijven, wat bedoel je met 'valt weg'? Krijg je een time-out als je website's probeert te openen, of geen Windows de melding dat er een probleem is / de kabel niet aangesloten is bijv.

Wat is de lay-out van je thuisnetwerk. Zijn er nog andere apparaten aanwezig tussen je PC en het Ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen ontzettend bedankt! hierbij nog nadere informatie:

- Er zijn 2 pc's met kabel aangesloten en die hebben beide hetzelfde probleem
- Wifi werkt op zo wel laptop als tablet en mobiel uitstekend
- Drivers zijn gecontroleerd, is upgedate en werkt uitstekend
- Ik heb niet zoveel verstand van modum en router en het verschil, wel weet ik dat we 2 apparaten van cisco hebben, een zwarte en een witte.
- Internet met kabel heeft hiervoor altijd uitstekend gedaan met kpn
- Met "valt steeds weg" bedoel ik dat ik zodra ik mijn internet opstart en ik ga internetten elke 2 a 3 minuten de internet niet meer wil laden voor een seconde of 20/30. Ik merk dit vooral tijdens het spelen van een spel omdat ik dan de hele tijd disconnect, maar met de andere dingen zoals browsen en downloaden heb ik er ook erg vee last van

Ik hoop dat jullie wat kunnen met deze informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:33:
...
- Ik heb niet zoveel verstand van modum en router en het verschil, wel weet ik dat we 2 apparaten van cisco hebben, een zwarte en een witte.
...
Zwarte en witte? Die heb je beide van Ziggo gekregen? Of is er van je zelf?
Maak anders een foto'tje van de apparaten. En ook een tekeningetje van hoe je netwerk er uitziet.. Dan snappen we wat beter hoe wat aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Heb je al gekeken of die cisco kastjes de nieuwste firmware hebben? Bij de snelheidsverhoging van begin mei zat voor de ubees ook een firmware update die toevallig na 4 weken nog steeds niet op ons kastje stond. Nadat het kastje van nieuwe firmware is voorzien werkte alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

alm

Gebruik je programma's die veel verbindingen opzetten zoals bijvoorbeeld utorrent of andere p2p programma's? Zo ja, het zou dan kunnen zijn dat de router (of modem, als deze beiden combineert) teveel voor zijn kiezen krijgt en dan steeds vastloopt. Sluit deze programma's dan eens af en probeer een tijdje zonder, gaat het dan wel goed? Als het dan wel goed gaat, verlaag het aantal gelijktijdige connecties in de p2p software, totdat het probleem niet meer voorkomt.

Laat ook eens een ping lopen zoals eerder aangegeven, als deze wegvalt probeer dan ook eens een traceroute te doen naar hetzelfde adres als waar je naartoe ping en kijk waar deze stopt. Vergelijk dit laatste met een traceroute waarbij geen probleem optrad. Dit kan duidelijk maken waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@analogworm k heb ze bij ziggo gekregen, ik ga vanavond bezig met foto en tekening!
@gijsiej Ik zou niet weten hoe ik dit zie en hoe ik hem kan updaten
@alm hoe kan ik zo'n ping en traceroute in werking zetten?

allemaal bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 06:29

alm

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:01:
@alm hoe kan ik zo'n ping en traceroute in werking zetten?

allemaal bedankt:D
1. Open Command Prompt, uitvoeren --> cmd <enter>
2. ping www.google.nl
3. tracert www.google.nl

Waar www.google.nl staat kun je natuurlijk ook iets anders kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@alm wat kan ik dan doen met de gegevens die ik krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Waar ik aan moet denken is 1 apparaat op het netwerk met een defecte NIC die daardoor een broadcast storm veroorzaakt

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dan werkt wifi ook niet.

Router wss niet goed of iets in de instellingen in je router.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-05-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens ziggo was de router en modum goed, maar ik begin hier twijfels over te krijgen aangezien digitaal tv ook niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:43
Dit probleem heb ik ook gehad, dit was toen op te lossen door upnp in het modem te deactiveren. Samen met de monteur getest. zodra er een mobiele telefoon via de wifi was aangesloten, gelijk 1000ms ping. Toen we upnp uitgezet hadden geen problemen meer gehad. Is een raar iets maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis hier toch echt de stap-voor-stap troubleshoot procedure.
Noem me ouderwets, maar ga volgens OSI model stap voor stap zoeken wat en waar het fout gaat.
Je begint op laag1 de hardware laag. Dat betekend dat je stap voor stap al je fysieke onderdelen gaat testen. Je begint bij je modem en je router. Vervolgens je bekabeling. Zodra het fout gaat heb je een idee waar je het moet zoeken. Laat Ziggo anders nog maar eens langskomen want zij zullen toch een goede verbinding moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 19:09
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:59:
Ik mis hier toch echt de stap-voor-stap troubleshoot procedure.
Noem me ouderwets, maar ga volgens OSI model stap voor stap zoeken wat en waar het fout gaat.
Je begint op laag1 de hardware laag. Dat betekend dat je stap voor stap al je fysieke onderdelen gaat testen. Je begint bij je modem en je router. Vervolgens je bekabeling. Zodra het fout gaat heb je een idee waar je het moet zoeken. Laat Ziggo anders nog maar eens langskomen want zij zullen toch een goede verbinding moeten opleveren.
OSI model....alsof hij weet wat dat is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Topictitel even duidelijker gemaakt. Als het echt dringend is, bel je de helpdesk of laat je een monteur komen en het oplossen. Maar houd er dan wel rekening mee dat er mogelijk kosten bijkomen als hun problemen buiten hun domein gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

brbr4thepc schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:04:
[...]

OSI model....alsof hij weet wat dat is? 8)7
Hij heeft anders wel donderveel gelijk, bij mij is ook 5 keer de monteur geweest, wijkcentrale en alles nagelopen (blijkt daar ook nog vanalles kapot in te zijn geweest :+ ) en uiteindelijk heb ik maar eens aangedragen of we niet beter stap voor stap alles konden bekijken.

Daaruit bleek uiteindelijk dat een of andere Y-splitter kapot was en alles werd weer een beetje normaal, al krijg ik nu nog maar 25 MB van de 50, maar dat is een ander probleem :'(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:14:
Topictitel even duidelijker gemaakt. Als het echt dringend is, bel je de helpdesk of laat je een monteur komen en het oplossen. Maar houd er dan wel rekening mee dat er mogelijk kosten bijkomen als hun problemen buiten hun domein gaan oplossen.
zoals genoemd is er een monteur geweest, meerdere malen, dus ja het is echt dringend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:26:
[...]

zoals genoemd is er een monteur geweest, meerdere malen, dus ja het is echt dringend!
Zoals genoemd, begin bij het begin.. Hoe zit alles op elkaar aangesloten? Zitten je draden goed? Zijn de instellingen van het modem en/of de router gereset? Heb je ook een eigen router er tussen hangen? Heb je de problemen ook als er enkel een laptop bedraad direct op het modem aangesloten staat... Of komt het pas als er meerdere apparaten aangesloten zijn? Of als ook wifi gebruikt wordt? Staan er services zoals torrents volop te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 15:16
Dat er al meerdere malen een monteur is langs geweest maakt het natuurlijk niet dringend, eerder vervelend. Ik begrijp het wel, maar deze site is niet de juiste plek om die frustratie te uitten. Met normaal communiceren kom je vaak een stuk verder.

That said, begin bij het begin. Zet alle apparaten uit, haal de laptop naar de meterkast / plek waar je router staat en prik die laptop met een kabel in je router. De laptop deed het prima op wifi.. Zet wifi eens uit en ga op diezelfde laptop over op de UTP kabel.(gebruik wel een nieuwe / korte kabel!) Blijft het dan werken of heb je hetzelfde probleem? Als je laptop op de kabel prima werkt zit het dus niet in je verbinding van Ziggo maar ergens anders op je netwerk. Dan is het de taak om een voor een alles weer aan te sluiten en kijken wanneer het mis gaat.

Mocht het probleem er dan ook zijn maak eens een paar digitale foto's van alle aansluitingen zoals modem naar router, router naar je laptop en plaats die hier. Tevens de uitdraai van ping commando's etc (zie bericht van alm).

Kort: Begin klein en kijk wanneer het probleem ontstaat.

PS. Weet je zeker dat de apparaten met WIFI wel op jouw netwerk zitten? En niet per ongeluk op een ander netwerk (bij de buurman o.i.d?)

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 28-05-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was bij online2 jaar nooit geen last nu bij ziggo ook het problem voor al bij skype en voipbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:30

juroz1980

Flex

Mizojojo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:49:
Dit probleem heb ik ook gehad, dit was toen op te lossen door upnp in het modem te deactiveren. Samen met de monteur getest. zodra er een mobiele telefoon via de wifi was aangesloten, gelijk 1000ms ping. Toen we upnp uitgezet hadden geen problemen meer gehad. Is een raar iets maar het werkt wel.
:)

Ik had ook een probleem met wegvallende verbinding. Bij een ping naar 192.168.2.1 en naar www.google.nl viel www.google.nl 5% van de keren weg terwijl ik de ping tegelijk stuurde.

Het uitzetten van upnp loste ook mijn problemen op. ineens 100 % succes. Nu maar hopen dat dit geen invloed heeft op online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

juroz1980 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:28:
[...]
:)

Ik had ook een probleem met wegvallende verbinding. Bij een ping naar 192.168.2.1 en naar www.google.nl viel www.google.nl 5% van de keren weg terwijl ik de ping tegelijk stuurde.

Het uitzetten van upnp loste ook mijn problemen op. ineens 100 % succes. Nu maar hopen dat dit geen invloed heeft op online gamen.
Anders ander modem vragen. Of gewoon bellen om het modem in bridge-mode te zetten en een eigen router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGA necro in actie.... 8)7
Dit topic is meer dan een jaar oud mensen.... Denk je dat de TS inmiddels niet geholpen is? |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 22:48 ]

• analogworm
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:47:
MEGA necro in actie.... 8)7
Dit topic is meer dan een jaar oud mensen.... Denk je dat de TS inmiddels niet geholpen is? |:(
Ha ja, geen idee eigenlijk.. Het werd stil aan de overkant dus wellicht is het met zijn internetverbinding nooit meer goed gekomen? :9
Pagina: 1