Ondanks dat ik meteen op de hoogste moeilijkheidsgraad ben begonnen, heb ik het idee dat het spel inderdaad rap uit te spelen is.
Het begon erg goed en het level design is ook niet verkeerd (ik had toch meer routes verwacht alleen, vooral losse gebouwen, nu zijn het wel weer erg vaak een set gangen) moet ik toch zeggen dat het niet meer alleen maar plezier is tegen "het einde(?)".
Het ding is namelijk dat de game steeds wat minder skill nodig heeft. Opzich helemaal in lijn met de Wolfenstein legacy hoor, maar toch. De grote gepanserde tegenstanders gaan namelijk ook bij herhaaldelijke hits op hun weakspots niet snel genoeg neer naar mijn mening. De schade die je doet lijkt zo willekeurig. Soms lazer je in 1 hit de normale beefy soldaten neer. Dezelfde soort had voorheen 1 mesje nodig, en nu 2 (of soms 3). Waar voorheen face-shots (dus niet helm-shots) met de AR 1-hit-kill was (logisch ook) gaan ze nu tot 2 maal toen naar de "ik ben gewond animatie" met z'n onsterfelijkheids-frames (dat haat ik in iedere shooter, stop daar nou eens mee ontwikkelaars).
Voor de nog grote baddies moet je soms gewoon 5-6x naar een herlaad punt rennen. Granaat -> weakspot tactics zijn leuk in het begin maar met die eindeloze respawns is dat niet echt meer een optie.
De eerste 5 (ofzo) missies was de moeilijkheidsgraad aangenaam, maar vanaf de brug in het verhaal is het allemaal een beetje willekeur geworden lijkt het.
EDIT:
Oh potverdorie, 10 uurtjes en het was al afgelopen! Ik ging er toch wel vanuit dat ik op de hoogste moeilijkheidsgraad ook de 13 uur aan zou tikken. Niet verwacht dat het verhaal daar al zou stoppen zeg maar.
Het ding is, deze Wolfenstein doet Call of Duty beter dan CoD zelf. Sterker nog aan CoD / BF missies spelen vind ik eigenlijk niet zoveel aan. Dit was wel gewoon een leuk spel. Alleen tja, geen MP waar je nu een hoop tijd in kan zinken. En eigenlijk, de Engine, de wapens, wat perks, alle ingrediënten voor een simpele arena shooter zijn er wel.
Jammer, ik had eigenlijk graag 13 uur gespeeld.
[
Voor 17% gewijzigd door
djunicron op 17-06-2014 02:50
]