Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audit eigen IP/Pc

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben op zoek naar een betrouwbare site die een gratis audit doet op mijn ipadres en pc.

Neem aan dat deze bestaan maar ik kan er zo snel niet een vinden en ik wil eerst weten of het wel zo slim is mijn ip te laten checken (trek ik geen hackers aan oid die een nepsite gebruiken)?

Hoe doen jullie dit?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat wil je auditten dan? Er zijn wel websites waarmee je een poortscan op je IP kan laten uitvoeren. Maar dat geeft misschien niet het inzicht dat je zoekt.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Equator schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:55:
Wat wil je auditten dan? Er zijn wel websites waarmee je een poortscan op je IP kan laten uitvoeren. Maar dat geeft misschien niet het inzicht dat je zoekt.
oa. portscan, maar gewoon of ik een security lek heb, FTP server die niet goed beveiligd is. dat soort dingen

ik heb een NAS aan internet hangen dus wil zeker weten dat ik geen beveiligingsproblemen heb...

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 27-05-2014 21:20 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Een FTP server is in basis al niet goed beveiligd aangezien de communicatie plain text is..

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2014 21:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Betrouwbaar & gratis & zeker. Dat zal vast niet gaan. Behalve dat je inderdaad zekerheid hebt dat FTP-verkeer onversleuteld is, incl het wachtwoord.

Zet in je router enkel de poorten open die open moeten (en dus geen upnp, dmz, ...) Check zelf de versies van de applicaties die open staan. En natuurlijk een goed password gebruiken en alle updates installeren. Dan pas "audit" overwegen.

Gratis en betrouwbare sites komen AFAIK niet veel verder dan portscans.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)