- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik poker regelmatig met meerdere tafels (12max), verder werk ik veel met photoshop, onderhoud ik een webshop en gebruik ik office voor mijn studie en verder kijk ik veel series! Ik game nooit, maar ik sluit niet uit dat ik met een mooie pc een game ga spelen. Denk dan aan Age of Empires & Call of duty. - Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Incl. 2x 24" schermen wil ik maximaal 1000 euro kwijt zijn! Evt ietsje meer, kan namelijk nog btw terugkrijgen via eigen zaak. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee ik neem niets mee, heb alleen nog wel een Windows 7 home premium oem liggen van mijn huidige pc. Kan dit hergebruikt worden? Verder muis & keyboard worden hergebruikt. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alles! En ik wil graag een 240gb ssd er bij. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In principe ben ik niet zo merk gebonden. Als het maar goed werkt. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De pc komt in kleine (slaap)(hobby)(men cave) kamer te staan. Geluid op zich is niet heel belangrijk, koeling wel, aangezien de kamer op zon kant staat. En het geregeld warm op de kamer is. Behuizing mag neit te groot zijn aangezien ik de kast in een ophangsysteem heb staan onder mijn bureau. - Ga je overklokken?
Nee!
Die kwam uit op:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,- | € 70,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 172,03 | € 172,03 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,97 | € 12,97 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 825,95 | |
nu is dit nog excl. schermen, qua schermen heb ik echt geen verstand en heb ik er in principe (naar mijn idee) niet veel eisen aan. Behalve dan dat het 24' moet zijn. Ik heb nu 2x 22 inch en die beginnen na 6 jaar een beetje af te takelen. En ik wil eigenlijk iets groter gaan zitten.
Om toch een beetje binnen het budget te blijven zitten moet ik dus wel ergens op gaan beknabbelen?
ps. Ik heb niet superveel ervaring met zelf in elkaar zetten en installeren. Wat zouden de meer kosten zijn van assembleren?