Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik ga hier buitenshuis 4 draadloze IP camera's zetten voor beveiligingsdoeleinden.

Ik ga 4 waterdichte IP camera's kopen met wifi en nachtzicht.

Mijn vraag was volgende:

Moet er een computer permanent 24/7 ingeschakeld blijven om de beelden op te nemen (Yawcam e.d.) of niet?

En indien het mogelijk is om de beelden op te nemen zonder dat er een pc voor nodig is, hoe kan ik dit dan doen?

Ik heb een router met USB aansluiting, kan ik hier geen externe hd mee verbinden en daar de beelden op laten opslaan of gaat dat niet? Mijn router is een TP-Link TL-WR1043ND v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een en ander zal er een beetje vanaf hangen wat die camera's ondersteunen en welke protocollen je router ondersteunt voor het beschikbaar stellen van die schijf. Als je router bijvoorbeeld die schijf via ftp beschikbaar kan stellen en de camera's kunnen naar ftp schrijven dan is dat een optie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:56
Kijk eens naar een Synology met Surveillance Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Hier wordt gezegd dat de camera "Bewegings detectie met alarm via E-mail of upload naar FTP" ondersteund, is dit wat ik zoek?

Bij de USB instellingen van de router staat ook "FTP Server", dus ik denk dat dit ook in orde is.

Volgens mij is dat de goedkoopste manier.

Dan is er ook nog dat Synology Surveillance Station, wat is dit? een stukje software voor een NAS?
Ik had er nog nooit van gehoord.
Dit is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Is de bovenstaande redenering correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
bambinodekat schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:46:
Ik ga hier buitenshuis 4 draadloze IP camera's zetten voor beveiligingsdoeleinden.
Dan denk ik niet aan draadloos.

Koop een 4-kanaals recorder + camera's die bedraad zijn. Wil je misschien wel meer camera's, dan een grotere recorder. Je kan het zo gek/duur maken als je zelf wil.
Wil je je beelden bekijken, dan kan dat realtime of je je kijkt beelden terug op de recorder (dat kan evt. ook van afstand).

Mocht je een recorder willen aanschaffen, van degene die op hun site staat, daar heb ik nog NOOIT van gehoord.
En hoe ver moeten de camera's kijken? Die 15 meter die de camera aangeeft(nachtzicht)...? Heb je voldoende verlichting in de donkere uren buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Het MOET draadloos.

15 meter is genoeg.
Er zijn buiten ook spots en verstralers op bewegingsdetector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
Zo ver ik de beschrijving die daar staat begrijp, is dat zodra er een beweging wordt gedetecteerd, deze een e-mail notificatie geeft OF een upload naar ftp. Wat is de upload dan? Een plaatje of meerdere, wat is geschoten.
Als jij tevreden bent met alleen dat, dan is dat prima.
Die e-mail notificatie houd alleen maar in dat er iets gaande is. Dat kan een blaadje van een boom zijn, een spin or whatever wat voor je camerea verschijnt . Dat houdt dus in dat je dan onmiddellijk moet kijken wat er gebeurd. En dan is de vraag, kan je dat altijd? Antwoordt is natuurlijk :"Neen". Je kan wel in een ruimte zijn waar je geen verbinding hebt (mobiel), je internet verbinding is uitgevallen... verzin eens een paar zaken :)

Als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik voor een degelijk systeem gaan. Je gaf tenslotte aan dat het om beveiligingsdoeleinden gaat.

Je zal toch ook op elke plaats een wcd in de buurt moeten hebben. Dit is iets wat ik niet kan zien natuurlijk bij jou. Je hebt het wel over verlichting die je al hebt, maar of dat ook al bij de plaats van de camera('s) is?
Verder moet je kijken wat er qua software bij zit.
Zo zijn er nog wel veel meer dingen die belangrijk zijn voor een 'beveiligingsplan'.

Daar het draadloos moet.. zal je een camera moeten hebben met een geheugenslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
Kan ik niet die beelden rechtstreeks laten opnemen van de camera naar een externe harde schijf die op de USB-poort zit van de router?

Router en camera's ondersteunen ftp.

Dat van die e-mail heb je verkeerd begrepen, dat is de letterlijke uitleg die op de site van de camera staat.

"Bewegings detectie met alarm via E-mail of upload naar FTP"

Het enige wat mij interesseert is die upload naar FTP.

[ Voor 40% gewijzigd door bambinodekat op 28-05-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Dat kan als die router FTP doet ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wat is het punt van draadloze camera's als je wil beveiligen? Wifi is met een mobiele telefoon te jammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet nu eens op papier wat je wilt en wat je budget hiervoor is.
Kijk vervolgens eens naar de verschillende camera's die je op het oog hebt en kijk of die kunnen wat je willen.

Hier op tweakers kunnen en willen je best helpen, maar je komt nu met vragen alsof je midden in een winkel staat en geïnteresseerd bent in een IP camera. We verwachten dat je zelf ook moeite toont in je eigen vraag.

Overigens is het niet de eerste keer dat je er op gewezen word dat we ook inzet van jou verwachten. We zijn geen persoonlijke helpdesk ..

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 29-05-2014 09:16 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1