Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2.0/2.1 set + versterker voor 100~150 euro mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een versterker en speakers.
Ik woon in een studentenhuis en uiteraard wordt daar wel eens een feestje gegeven. Dit gebeurt een ruimte van ~20 m^2 met 50~75 mensen, waarbij de muziek natuurlijk knalhard moet staan *O*

Tot nu toe gebruikten we altijd 2 boekenplank model speakers op een wat oudere reciever, waar ik ook de naam niet meer van weet, van huisgenoot nr.1
Dit in combiantie met een pricewatch: Logitech Z-3 (2.1, 2x 10W, 15W, Zilver/Hout) van huisgenoot nr.2 omdat de set van huisgenoot nr.1 bijzonder weinig bas wist te produceren. Dat terwijl bas zo'n beetje het enige is wat er uit het Logitech setje komt.
Samen zorgden ze voor een redelijk gebalanceerd geluid en had niemand klachten over de geluidskwaliteit.

Probleem is nu dat huisgenoot nr.1 weg gaat en alleen een Logitech setje in z'n eentje ruim tekort schiet in een dergelijke situatie.

We zijn nu dus op zoek naar een nieuwe versterker + speakers. Dit moeten weer 2 boekenplankspeakers worden met eventueel een subwoofer erbij, als dat nodig blijkt te zijn/de speakers niet genoeg bas produceren.

Het budget hiervoor is 100~150 euro. Ik begrijp dat je de pricewatch dan links mag laten liggen en snel op marktplaats terecht komt. Dit is geen probleem. We zijn zeker niet op zoek naar het nieuwste van het nieuwste en de enige wens is muziek van een laptop/telefoon afspelen, en dat kan prima op wat oudere apparatuur.

Ik heb niet bijzonder veel kennis van audioapparatuur en zou graag wat tips hebben om op te letten bij het aanschaffen van een dergelijke set. Op marktplaats verschijnen dagelijks tientallen nieuwe advertenties met recievers/versterkers en speakers en als leek is het moeilijk de bomen door het bos te zien.

Zijn er bijvoorbeeld merken die 'altijd goed' zijn, of merken/series die ik juist moet vermijden?
Welk vermogen moeten de luidsprekers/versterker hebben? De vorige versterker had een vermogen van 2*50W en deze stond meestal op zn max., dus eentje met meer dan 50W vermogen is misschien geen overbodige luxe.

Verder: Veel van de oudere versterkers die ik tot nu toe heb gezien hebben geen aansluiting aan de achterkant voor een sub. Klopt het dan dat ik naar een actieve subwoofer zou moeten zoeken?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Speakers: Tannoy, Mission, Kef, JBL, Magnat, Klipsch, Jamo, Mordaunt Short
Versterkers: Pioneer, Marantz, Sony, Onkyo, Harman Kardon, Yamaha, Denon
Even wat merken uit m'n hoofd, ik vergeet er een hele hoop.

Meeste stereoversterkers hebben idd geen subwoofer uitgang. Maar de meeste actieve subs hebben de mogelijkheid om gewone speakerkabels te gebruiken.

Het wordt een beetje jagen denk ik maar dan moet je wel wat vinden. Ik zag laatst bijvoorbeeld een Panasonic 5.1 receiver met Mordaunt Short Premiere 5.1 set, 5 speakers tussen satelliet en boekenplankformaat in (volwaardige speakers) en een actieve sub, voor 125 euro. Geduld en veel kijken en dan vindt je wel wat.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 27-05-2014 23:50 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel