3D-kaart met laag idle-verbruik voor gebruik binnen VMware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51
Hebben er hier mensen een 3D-kaart in hun server? De grafische kaart in mijn laptop is op zich wel snel genoeg maar ik blijf toch een Tweaker :+ Daarnaast zien dingen als Kainy, StreamMyGame en Steam Streaming er ook wel leuk uit...

Ik wil graag de 3D-kaart aan een VM in vSphere 5.1 doorgeven. Hoeft niet geshared, dus gewoon met VT-d. 'Probleem' is wel dat het geheel vooral heel erg idle zal zijn, dus ik ben gaan kijken naar stroomverbruik van videokaarten. Iedere watt die het meer gebruikt kost gewoon knaken, de server staat namelijk 24/7 aan...

techPowerUp heeft een mooi overzicht, de NVIDIA GTX 70 Ti wint het daar hands down alleen is dat het Reference Design. In de Pricewatch staan alleen kaarten van andere leveranciers dan NVIDIA zelf. techPowerUp heeft ook wel kaarten met dezelfde chip maar van andere leveranciers getest maar die gebruiken een stuk meer.

De AMD R7 260X heeft hetzelfde probleem. AMD heeft ZeroCore Power, ziet er erg veelbelovend uit, de volgende vraag is dan natuurlijk of het ook werkt met een videokaart die ik doorgeef via VMware :P

Grootste probleem is mijns inziens dus vooral het boven water halen van een daadwerkelijk leverbare kaart die niet 2x zoveel gebruikt als het reference design...

Welke videokaart zouden jullie in dit geval aanraden? Qua budget zit ik aan maximaal ongeveer 150 euro te denken, het moet enigszins leuk meekomen en zo min mogelijk stroom trekken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:01

hidde212

Free your mind...

Paul schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:43:
[...]
techPowerUp heeft een mooi overzicht, de NVIDIA GTX 750 Ti wint het daar hands down alleen is dat het Reference Design. In de Pricewatch staan alleen kaarten van andere leveranciers dan NVIDIA zelf. techPowerUp heeft ook wel kaarten met dezelfde chip maar van andere leveranciers getest maar die gebruiken een stuk meer.
[...]
Zoals je zelf ziet is de GTX750(Ti) inderdaad de meest zuinige optie. Een R9 260(X) trekt dan al snel meer stroom, beide idle en load.
De reden dat de non-reference kaarten bij Techpowerup zo weinig verbruikt is denk ik het lagere voltage. Ik kan me ook zo voorstellen dat nVidia de beste chips naar een reviewer opstuurt, waardoor het verbruik bij non-reference kaarten hoger is, naast een vaak hogere kloksnelheid wat ook in een hoger verbruik kan resulteren.

Ik denk dat als je bijv. een pricewatch: Inno3D GeForce GTX 750 neemt, dat je prima bij de waarden van een reference GTX750 kunt komen met bijvoorbeeld underclocken én undervolten. Daarnaast lijkt het PCB van hierbovengenoemde kaart toch erg op het reference PCB van de GTX750 ;)

Conclusie: eigenlijk is op dit moment de GTX750(Ti) de enige kaart die performance én een laag verbruik heeft te bieden. Als je niet de performance van dit kaliber nodig hebt kun je altijd nog naar bijv. een HD 7730/7750 of de R7 250 die daar tussenin zit.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51
Na nog veel meer online lezen blijken er complicaties te zijn :P

Ik wil namelijk geen gebruik maken van de HDMI / DVI / DP-outputs maar het beeld dat van de kaart af komt remote gebruiken. Uiteraard doen de genoemde "Gebruik een tablet als gamebeest"-opties dat uit zichzelf al maar ik wil ook een remote desktop-achtige oplossing (RDP, VNC, PCoIP, maakt me niet zoveel uit) kunnen gebruiken.

Ik kan hiervoor een VMware View licenties inzetten maar een echte Grid of Quadro zijn me wat te duur.Ik heb http://www.eevblog.com/fo...professional-counterparts al gevonden en overweeg nu een 660 Ti (of non-Ti) om te modden.

Iemand hier al iets soortgelijks gedaan of een andere optie?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock