Mijn systeem is behoorlijk oud aan het worden, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige games op high-settings spelen (laten we Watch Dogs als voorbeeld nemen), maar ook een relatief toekomstbestendige PC (ik wil niet te snel weer moeten upgraden, al valt dat nooit echt te voorspellen)
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Voor het upgraden dacht ik min of meer €500 euro uit te geven. Liefst niet meer. OS heb ik al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Qua randapparatuur heb ik alles op orde, daarnaast heb ik ook een ATX. Voor de rest wil ik mijn PSU en HDD meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals jullie kunnen zien heb ik de BBG van mei 2014 geselecteerd als uitgangspunt. Voor mij is de SSD optioneel, aangezien ik daardoor niet veel geld overhoud voor mijn grafische kaart.
Mocht ik de SSD dus niet kopen, zou ik ongeveer €200,- overhouden voor de grafische kaart, daarvoor had ik de volgende opties bedacht:
Ik heb eerlijk gezegd naar de recommended requirements van Watch Dogs gekeken, en op basis daarvan mijn CPU/GPU e.d. gekozen. Dus als de CPU bijvoorbeeld veel te 'goed' is voor de rest van het systeem, hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn huidige samenstelling (ter info en leedvermaak
):
Ik heb 2x2GB Kingston RAM.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige games op high-settings spelen (laten we Watch Dogs als voorbeeld nemen), maar ook een relatief toekomstbestendige PC (ik wil niet te snel weer moeten upgraden, al valt dat nooit echt te voorspellen)
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Voor het upgraden dacht ik min of meer €500 euro uit te geven. Liefst niet meer. OS heb ik al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Qua randapparatuur heb ik alles op orde, daarnaast heb ik ook een ATX. Voor de rest wil ik mijn PSU en HDD meenemen.
| 1 | Samsung HD204UI , 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Straight Power BQT E5-550W | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 153,04 | € 153,04 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 74,14 | € 74,14 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,55 | € 61,55 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 380,78 | |
Zoals jullie kunnen zien heb ik de BBG van mei 2014 geselecteerd als uitgangspunt. Voor mij is de SSD optioneel, aangezien ik daardoor niet veel geld overhoud voor mijn grafische kaart.
Mocht ik de SSD dus niet kopen, zou ik ongeveer €200,- overhouden voor de grafische kaart, daarvoor had ik de volgende opties bedacht:
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 172,03 | € 172,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 371,03 | |
Ik heb eerlijk gezegd naar de recommended requirements van Watch Dogs gekeken, en op basis daarvan mijn CPU/GPU e.d. gekozen. Dus als de CPU bijvoorbeeld veel te 'goed' is voor de rest van het systeem, hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Laag geluidsniveau.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn huidige samenstelling (ter info en leedvermaak
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 870 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung HD204UI , 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Straight Power BQT E5-550W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |