Game/Fotobewerking €750,-

Pagina: 1
Acties:

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Doel: Diablo 3 / Battlefield 4 e.d.
Prijstarget: €750
Wat nemen we mee: randapparatuur (monitor,muis,toetsenbord)
Wat hebben we nodig: compleet nieuw systeem ex. bovenstaand.
Toekomstplannen: op dit moment nog geen FHD monitor, deze staat wel in de planning om binnen 6 maanden aan te schaffen, hier moet het systeem dus wel aan voldoen.
Overige: Geen data schijf nodig, grote data wordt opgeslagen op NAS. Op de SSD komt dus Windows met 3 á 4 games en wat applicaties als Lightroom.
Welke problemen kom ik tegen:
  • De prijs? Hoe lager hoe beter, kan deze nog naar beneden door alternatieve producten in dezelfde performanceklasse (moederbord/processor/videokaart/geheugen)
  • Moederbord? zie door de bomen het bos niet meer.. 8)7 iig zo up-to-date mogelijk + zie onderstaand.
  • Moederbord moet beschikken over optical out out ivm headset die deze mogelijk heeft en ik hier graag gebruik van wil maken.
  • Fan van het intel-platform dus wil dat graag zo houden.
Gevraagd: jullie bescheiden mening over onderstaand in acht neming van bovenstaand.

Volgende setup had ik samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,-€ 154,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 70,78€ 70,78
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 262,50€ 262,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,94€ 82,94
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,77

Battle.net :: FazerFreak#2695

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Je hebt een zeer mooi systeem samengesteld en ik zie eigenlijk geen punten van verbetering. Je zou natuurlijk wat op je behuizing kunnen besparen, maar aangezien je hier tegenaan moet kijken en je hier vaak relatief lang mee doet zou ik dat niet doen.
Als het echt moet zou je een andere videokaart kunnen nemen als deze, wel lager geklokt (ik weet zo snel even niet hoeveel dit uitmaakt qua prestaties).

Al met al zou ik bij je systeem blijven wat je zelf had samengesteld.

• fazerfreak
heeft een '97 mobo nog voordelen t.o.v. de huidige b85 chipset?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zitten wat andere standaarden extra op voor SSD's (m.2), waardoor hogere snelheden kunnen worden gehaald. Is iets duurder (53 cent vs. 38 cent per GB). Uiteraard passen daar ook nog steeds regulaire SATA schijven op.

Het moederbord dat je nu hebt is al vrij duur voor een B85 bord (staat wel in verhouding met wat je krijgt, dus hoef je zeker niet aan te passen!), dus een H97 bordje zal rond dezelfde prijs liggen, bijv. pricewatch: ASRock H97M Pro4. Er bestaat echter geen direct Haswell equivalent van de i5 4440, dus dan zal je iets moeten bijleggen op een pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed.

• fazerfreak
br00ky schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:56:
Er zitten wat andere standaarden extra op voor SSD's (m.2), waardoor hogere snelheden kunnen worden gehaald. Is iets duurder (53 cent vs. 38 cent per GB). Uiteraard passen daar ook nog steeds regulaire SATA schijven op.

Het moederbord dat je nu hebt is al vrij duur voor een B85 bord (staat wel in verhouding met wat je krijgt, dus hoef je zeker niet aan te passen!), dus een H97 bordje zal rond dezelfde prijs liggen, bijv. pricewatch: ASRock H97M Pro4. Er bestaat echter geen direct Haswell equivalent van de i5 4440, dus dan zal je iets moeten bijleggen op een pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed.
Helder verhaal, denk dat ik dan bij de huidige setup blijf en de videokaart via V&A ga aanschaffen, dit scheelt gemiddeld toch weer 60,- :9.

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
fazerfreak schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 06:57:
[...]

Helder verhaal, denk dat ik dan bij de huidige setup blijf en de videokaart via V&A ga aanschaffen, dit scheelt gemiddeld toch weer 60,- :9.
Het is wel aan te raden op te letten bij kaarten waar bitcoins (of soortgelijken) mee zijn gemined. Vaak draaien deze voor lange tijd op hoge temperaturen. Het garandeert geen verkorte levensduur, maar de kans is er wel.

• fazerfreak
Athos vk schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:07:
[...]

Het is wel aan te raden op te letten bij kaarten waar bitcoins (of soortgelijken) mee zijn gemined. Vaak draaien deze voor lange tijd op hoge temperaturen. Het garandeert geen verkorte levensduur, maar de kans is er wel.
helaas is daar bijna niet achter te komen denk ik? tenzij het er bij staat... meeste zullen het om bovenstaande reden niet erbij zetten/vertellen...

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
fazerfreak schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:54:
[...]

helaas is daar bijna niet achter te komen denk ik? tenzij het er bij staat... meeste zullen het om bovenstaande reden niet erbij zetten/vertellen...
Fazerfreak, jawel indien je hier een tweaker om een antwoord vraagt, kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je een eerlijk antwoord krijgt.
En zoals al aangegeven, stel er is mee gemined dan hoef je je nog niet zozeer zorgen te maken hoor. Even controleren of alles nog lekker loopt, en er geen zaakjes uitgedroogd zijn. Maar goed dat dien je net zo goed te doen bij een kaart waar bijna 24/7 mee gegamed is.

Uiteraard zit er meestal een factuur bij, stel je krijgt problemen heb je gewoon je garantie:)

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 29-05-2014 09:02 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
JeroenC schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:01:
[...]

Fazerfreak, jawel indien je hier een tweaker om een antwoord vraagt, kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je een eerlijk antwoord krijgt.
En zoals al aangegeven, stel er is mee gemined dan hoef je je nog niet zozeer zorgen te maken hoor. Even controleren of alles nog lekker loopt, en er geen zaakjes uitgedroogd zijn. Maar goed dat dien je net zo goed te doen bij een kaart waar bijna 24/7 mee gegamed is.

Uiteraard zit er meestal een factuur bij, stel je krijgt problemen heb je gewoon je garantie:)
Zoals ik zovaak zeg, zolang je garantie krijgt heb je niet veel te vrezen van je videokaart.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• fazerfreak
JeroenC schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:01:
[...]
Daar heb je natuurlijk ook weer punt :> goed om in het achterhoofd te houden dat er even een factuurtje bij zit ivm garantie.. zelf nog niet aan gedacht :F

Pagina: 1