• Thalutt
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 08:57
Hey!

Alvast bedankt :)

Ik ben opzoek naar de beste aftermarket GTX 780ti, zelf heb ik al wel gezocht maar kon nergens een goede benchmark vinden van verschillende aftermaket GTX 780ti. Tot nu toe denk ik dat dit de beste optie is; pricewatch: Gigabyte GV-N78TOC-3G

Ik wil gamen op 1920x1080 en spellen als BF4, Watch_Dogs, CS: GO, Arma 3 en verder vooral shooters.

Als iemand wel een goede benchmark weet of een idee heeft welke GTX 780ti de beste optie voor mij is zou ik dat graag horen.

Nogmaals bedankt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op fullHD een GTX780ti gebruiken is kapitaalvernietiging. Een normale GTX780 is al overkill op fullHD, en de Ti levert ook nauwelijks meer prestaties, ookal is ie wel veel duurder.

People as things, that’s where it starts.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Ik zal het niet direct kapitaalvernietiging noemen, maar VasZaitsev heeft een punt... op een enkel 1920x1080 scherm is een GTX780ti wel heel erg pittig... Een GTX780 is al aan de zware kant, alhoewel een veel betere keuze en uiteraard al een stuk goedkoper. Maar zelfs met een GTX770 ga je al heel plezier gamen, die speelt de gewenste games prima op de hoogste instellingen.... een GTX780 zal ik dan alleen voor gaan als je die extra frames echt belangrijk vind.

Ik neem aan dat je geen interesse hebt in AMD? Anders lijkt een R9 290 de perfect keuze in jouw geval.. ligt qua prestatie tegen de GTX780 aan, is alleen gemiddeld een stukje goedkoper.

• Thalutt
Bedankt voor het advies

AMD heeft niet echt mij interesse inderdaad. ik vind frames deels belangrijk, want ik ga wel een 144Hz monitor kopen en als ik daar niets mee kan is dat ook nutteloos. Maar ik ga even uitzoeken hoe een GTX 780 presteert in mijn gewenste spellen.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 02:34
Hey Thalutt,

Ik heb nu een paar maanden een GTX780Ti en ik zou het afraden om er een te kopen als je niet ook van plan bent om of een scherm met een hogere resolutie te kopen of een multi-screen setup te draaien.

Zoals al eerder opgemerkt is op 1080p het prijsverschil nauwelijks te rechtvaardigen. In de meeste titels is het FPS verschil tussen de 1 en de 5 FPS.

Als je van plan bent naar een 4k of 1440p scherm te gaan dan wordt het een ander verhaal, juist daar komt de kracht van deze kaart goed tot zijn recht. *D

• Thalutt
Bedankt Mmore :)

Ik ben wel overtuigt dat een GTX 780 goed genoeg voor mij is. Zelf lijkt mij de pricewatch: Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P) wel wat, deels omdat hij meestal het hoogst uit de benchmarks komt en hij past mooi bij mijn oranje/zwart thema. Hebben jullie nog advies over welke GTX 780 het beste is?

Nogmaals bedankt :D

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom heeft AMD niet je interesse? De GTX780 en de R9 290 zijn eigenlijk elkaars evenknie, maar de R9 290 is een stuk goedkoper.

Voor 144hz is overigens een GTX780 en alles wat daarop lijkt op fullHD opzich wel okay, echter, of ze 144fps halen betwijfel het.

Overigens ben ik van mening dat 144hz gamingschermen eigenlijk pas echt geld weggooien is. Maar, ik heb het ook niet zo op TN schermpjes. Wat wel leuk is, en ongeveer even duur, is een Koreaanse 1440p overklokken, al is het op 1440p al helemaal moeitlijk om überhaubt boven de 60fps te komen.

People as things, that’s where it starts.

• Thalutt
Waarom AMD niet echt mij interesse heeft weet ik eigenlijk ook niet. klinkt raar maar heb Nvidea altijd beter/fijner gevonden. Misschien nutteloos dat ik geen AMD wil maar het spreekt mij gewoon niet aan.

Ik vind een 144Hz monitor geen geld weggooien voor shooters als je The Sims ermee gaat spelen dan heb je gelijk. En ik wil wel wat aan die 144Hz monitor hebben dus is dan een GTX 780ti alsnog slimmer?

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zoals Mmore aangeeft ligt op full hd het verschil tussen de 1 - 5 FPS dit zal natuurlijk per spel afhankelijk zijn lijkt mij.

Ik heb nu zelf een Palit Geforce 780 super jetstream ook overkill voor full hd maar hierbij moet ik wel vermelden dat ik de aanschaf van een nieuwe videokaart wil zo lang mogelijk wil uit stellen.

Verder render ik soms met Lumion dat is een programma dat de GPU gebruikt voor renderen. En deze vindt de 780 keileuk de Titan/780Ti had hij leuker gevonden alleen daarvoor had ik het budget niet.

Ik speel zelf battlefield weet zo niet wat de max fps is maar dit vindt ik op het moment niet belangrijk omdat vsync gecapt 60hz is als ik mij niet vergis. Bij black ops 2 haal ik makkelijk de 250 fps alleen ja grafisch is dat niet veeleisend.

Dus wanneer je wat langer met je kaart wil doen (niet gegarandeerd) zou ik gewoon voor de 780 gaan of als je over een jaar of twee wil upgraden gewoon voor een 770. Of toch overwegen voor de 290 te gaan is wel wat meer powerhungry

• Thalutt
Na vandaag nagedacht te hebben ga ik denk ik toch GTX 780ti kopen en zeker nog even nadenken over UHD of 4K monitor. Ik denk dat ik bij de pricewatch: Gigabyte GV-N78TOC-3G blijf.

Allemaal bedankt! ;) mocht iemand nog een betere optie voor me weten hoor ik het graag.

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Thalutt schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:21:
Waarom AMD niet echt mij interesse heeft weet ik eigenlijk ook niet. klinkt raar maar heb Nvidea altijd beter/fijner gevonden. Misschien nutteloos dat ik geen AMD wil maar het spreekt mij gewoon niet aan.
Caution fanboy alert. Meer woorden maak ik er nieteens aan vuil.
Ik vind een 144Hz monitor geen geld weggooien voor shooters als je The Sims ermee gaat spelen dan heb je gelijk. En ik wil wel wat aan die 144Hz monitor hebben dus is dan een GTX 780ti alsnog slimmer?
Op 1080p is het verschil tussen een r9 290(x) en 780(Ti)'s nauwlijks merkbaar. Zoals hierboven gezegt heeft een 780Ti alleen een voordeel tenopzichte van een 780 bij resoluties hoger dan(!) 1080p.
Overgens is de stelling "een 144Hz scherm is geld weggooien" heel erg afhankelijk van de game, als je bijvoorbeeld counterstrike of andere shooters speelt is het een verademing. Als je echter games zoals the sims, sim city, minecraft etc speelt is het een betere optie om voor een scherm met een hogere resolutie te gaan tov een 1080p@144Hz scherm te gaan.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Alweer komt de discussie of 144hz wel echt waar voor je geld biedt. Ik heb zelf 144HZ en kan niet zonder meer. Ik speel in een clan Counterstrike en ben hierdoor echt beter geworden. Daarom wil ik de Tweakers vragen: ga niet 144hz altijd afkraken. Je merkt het zelfs bij scollen op een webpagina!

Mijn buurjongen heeft een 120hz scherm en een 780. HIj kan far cry 3 niet op ultra draaien om de gewenste 120 hertz te halen. Een 780ti lijkt mij hierdoor gewoon een goede keuze.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:33

Nemesizz

Untouchable

TheK1ng schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:19:
[...]

Caution fanboy alert. Meer woorden maak ik er nieteens aan vuil.
(deels offtopic)
Als een merk je niet aanspreekt is niet hetzelfde als fanboy gedrag. Fanboy gedrag is echt als je een bepaald merk de hemel in prijst en/of het 'tegen-merk' de grond in stampt met redeneringen die kant noch wal raken. De opmerking van Thalutt zou ik niet onder fanboy gedrag categoriseren.

• warddekinderen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11-2025
Nemesizz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:48:
[...]

(deels offtopic)
Als een merk je niet aanspreekt is niet hetzelfde als fanboy gedrag. Fanboy gedrag is echt als je een bepaald merk de hemel in prijst en/of het 'tegen-merk' de grond in stampt met redeneringen die kant noch wal raken. De opmerking van Thalutt zou ik niet onder fanboy gedrag categoriseren.
Exact wat ik dacht. Ik heb zelf namelijk ook altijd een voorkeur gehad voor Nvidia. Dit terwijl ik nog nooit een AMD kaart heb gebruikt :9

Overigens speel ik zelf ook met een GTX 780 op een 1080p scherm en dat werkt voor mij prima. Op het moment dat ik ga upgraden naar een 1440p of 144Hz scherm kan ik er ook nog mee vooruit. Ik zou, als je het budget hebt, dus voor een 780 gaan. Een 780ti is, wat al eerder is genoemd, echt zonde van je geld. Dan kan je beter over 1 a 2 jaar een 780 bijprikken en in SLI laten draaien mocht je de power nodig hebben. Dat is wel mijn plan in ieder geval!

• Thalutt
Bedankt allemaal voor het advies! :)

@warddekinderen Zover ik gehoord heb is SLI veel problemen en de prestaties worden niet opeens 2x zo goed waardoor je net boven het niveau van een 780ti zit. Als ik in 1 keer een GTX 780ti koop dan bespaar ik uiteindelijk geld. Ik kan het fout hebben, dus correct me if i'm wrong. :p

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Thalutt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:14:
Bedankt allemaal voor het advies! :)

@warddekinderen Zover ik gehoord heb is SLI veel problemen en de prestaties worden niet opeens 2x zo goed waardoor je net boven het niveau van een 780ti zit. Als ik in 1 keer een GTX 780ti koop dan bespaar ik uiteindelijk geld. Ik kan het fout hebben, dus correct me if i'm wrong. :p
als de prijs zakt dan betaal je natuurlijk over een aantal jaarreselijk wat minder. Dus wie weet ben je dan goeskoper uit. Maar licht natuurlijk ook aan hoe games zich verder gaan ontwikkelen.

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Hier is een uitgebreide benchmark met alle nodige informatie.

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik ben van een 780Ti reference naar een EVGA SC ACX gegaan en ben bij een ASUS DCII geëindigd.

Hiervoor had ik twee 780s DCII in SLI.

De DCIIs zijn snel, goed overclockbaar en super still. Ik wil geen andere aftermarket card meer.

[ Voor 17% gewijzigd door jezzer op 30-05-2014 00:28 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Thalutt
Dreeass schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:20:
Hier is een uitgebreide benchmark met alle nodige informatie.
Was Linus gewoon totaal vergeten :o
jezzer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:27:
Ik ben van een 780Ti reference naar een EVGA SC ACX gegaan en ben bij een ASUS DCII geëindigd.

Hiervoor had ik twee 780s DCII in SLI.

De DCIIs zijn snel, goed overclockbaar en super still. Ik wil geen andere aftermarket card meer.
Zover ik heb gezien komt de DCII vaak als laagste uit de benchmarks heb jij gemerkt dat hij slechter loopt of is het verschil zo klein dat je er niets van merkt?

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Thalutt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:10:
[...]

Was Linus gewoon totaal vergeten :o

[...]

Zover ik heb gezien komt de DCII vaak als laagste uit de benchmarks heb jij gemerkt dat hij slechter loopt of is het verschil zo klein dat je er niets van merkt?
De reden dat de DCII gemakkelijk overklokbaar is, is omdat die standaard op minder hoge kloksnelheden staat. De andere kaarten staan soms al op zeer hoge kloksnelheden waar best niet aangekomen wordt.

• warddekinderen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11-2025
SLI kan in sommige gevallen inderdaad stuttering veroorzaken, maar in veel gevallen wordt dit met drivers wel ondervangen. De prestaties zijn inderdaad niet 2x zo hoog, maar wel hoger dan een enkele 780ti:

http://www.anandtech.com/...force-gtx-780-ti-review/6

• Thalutt
Bedankt ik ga nog even een weekje er over nadenken en misschien komen er nog nieuwe dingen op Computerx die ik graag in me pc wil :p Ik denk dat ik voor de GTX 780 ga en dan sparen voor de SLI.

Bedankt allemaal!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:16
dit is ook een hele goeie kaart, soms net zo snel als een TI.

pricewatch: Gigabyte GV-N780GHZ-3GD

review: http://www.bit-tech.net/h...-780-ghz-edition-review/1
en http://www.hardocp.com/ar..._card_review#.U427k_l_uSE

[ Voor 15% gewijzigd door Aggressor op 03-06-2014 14:12 ]

• Thalutt
Bedankt @Aggressor ik was van plan die of misschien de Asus Gtx 780 DC II te kopen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Als ik techpowerup mag geloven is de MSI variant de beste die ze in tijden hebben getest.
http://www.techpowerup.co...GTX_780_Ti_Gaming/29.html

En als je dan kijkt naar performance op FHD zijn de verschillen eigenlijk best wel fors...
gemiddeld: http://tpucdn.com/reviews...g/images/perfrel_1920.gif
battlefield 4: http://www.techpowerup.co.../GTX_780_Ti_Gaming/9.html

Alles afhankelijk van welke game je speelt, maar voor 144Hz lijkt het me geen overbodige luxe.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 04-06-2014 01:22 ]

• Thalutt
mitsumark schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 01:20:
Als ik techpowerup mag geloven is de MSI variant de beste die ze in tijden hebben getest.
http://www.techpowerup.co...GTX_780_Ti_Gaming/29.html

En als je dan kijkt naar performance op FHD zijn de verschillen eigenlijk best wel fors...
gemiddeld: http://tpucdn.com/reviews...g/images/perfrel_1920.gif
battlefield 4: http://www.techpowerup.co.../GTX_780_Ti_Gaming/9.html

Alles afhankelijk van welke game je speelt, maar voor 144Hz lijkt het me geen overbodige luxe.
Bedankt voor het advies maar ben nu eerst opzoek naar een GTX 780 en niet de GTX 780ti
Pagina: 1