Scythe Mugen 4 past niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 15:23
Goedemiddag mensen,

Sinds vandaag in het bezit van een Scythe Mugen 4 koeler voor mijn FX-8350. Tijdens het installeren van deze koeler kom ik tot mijn verbazing erachter dat ten eerste de schroeven die meegeleverd zijn de achterkant van de plaat waar de koeler op wordt gemonteerd niet strak aanschroeven en hier nog ruimte tussen zit. Vervolgens ben ik toch maar even verder gegaan met installeren en kom ik er ook nog eens achter dat de schroeven die meegeleverd zijn waarmee je de koeler bevestigd op de beugeltjes ook nog eens te kort zijn. Iemand enig idee hoe dit kan?

Groeten,

Elsinga :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Heb je toevallig foto's? Ik vind dit lastig inschatten zonder foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de ene schroef te lang en de andere te kort. Wellicht even omwisselen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
thorgal21 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:16:
Heb je toevallig foto's? Ik vind dit lastig inschatten zonder foto's :P
Er zit tussen het moederbord en de backplate nog ruimte nadat ik de eerste 4 schroeven heb gemonteerd. Op deze 4 schroeven worden weer 2 beugeltjes bevestigd en op die 2 beugeltjes komt horizontaal dus weer een beugel die de koeler klemt. Het probleem is dat die 4 schroeven dus niet de backplate compleet klemmen en de andere 2 schroeven zijn te kort om de koeler te klemmen. Ik krijg ze met geen ene mogelijkheid in die beugeltjes.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:17:
Als ik het goed begrijp is de ene schroef te lang en de andere te kort. Wellicht even omwisselen? :P
Dat kan dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
YouTube: Scythe Mugen 4 Installation | german | HD | CPU Kühler installieren | Motawa10

Als je dit filmpje bekijkt kun je precies zien waar ik het over hebt. Het moment dat hij die eerste 4 schroeven aandraait zie je dat ze strak zitten en dus de backplate goed geklemt zit tegen de achterkant van het moederbord aan. Bij mij zit er nadat de schroeven dus niet meer verder kunnen nog steeds ruimte tussen en kan ik ze nog steeds op en neer doen. Een stukje verder zie je dat hij de koeler bevestigd aan die twee beugeltjes door middel van 2 schroefjes. Bij mij kom ik bij lange na niet bij de gaatjes waar de schroeven in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Weet je zeker dat je de goede bouten gebruik?

Bij deze koeler zitten namelijk 2 mounting sets, 1 voor amd en 1 voor intel. De bouten die bij de intel mounting set zitten zijn langer dan die van de amd set. Dus dat zou kunnen verklaren waarom de bouten te lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsingaa93
Sorry, ik had verkeerd gekeken. Er zaten 4 rubbertjes bijgeleverd. Bij toeval zaten deze rubbertjers in de verpakking op de verkeerde schroeven waardoor ik dacht dat ze op die horen. Er zaten echter nog twee rubbertjes bij. Deze moesten dus onder de 4 schroeven waarmee je de backplate vast draait. Hij zit er op en koelt als een speer! Meer dan 20 graden koeler en je hoort hem niet eens.

Topic closed
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.