Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile met ongeveer de volgende inhoud:
Wij sturen je deze e-mail, omdat wij helaas een fout hebben gemaakt in de communicatie rondom de bestelling die je in de periode tussen 16 januari en 10 maart 2014 bij ons hebt geplaatst. We hebben voor de 10GB databundel namelijk de prijs exclusief BTW gecommuniceerd, in plaats van inclusief BTW.

Om deze fout te herstellen, vragen wij je via deze link in te loggen op My T-Mobile en een keuze te maken tussen de verschillende oplossingen die wij daar voorstellen.
Ok, foutje, kan gebeuren. Als je door klikt op de link krijg je de keuze uit:

1. Het bedrag inclusief BTW in het vervolg afrekenen,
2. Een bundel van 5GB nemen,
3. Geen internet afnemen.

edit:

Dit zijn trouwens de voor/na prijzen bij een 10GB bundel:
Regular: € 37,19
Sim Only: € 28,92

Inclusief BTW is de prijs namelijk:
Regular: € 45,-
Sim Only: € 34,99

Zou bij mij op een verschil van (7,81*22) = 171.82 euro uitkomen. 22, want de reeds gefactureerde maanden blijven op de zg. verkeerde prijs. Dat dan nog net wel.

Niet alleen zijn dit natuurlijk geen ideale keuzes, er staat op de pagina (en niet in de mail) dat als je niet even voor 31-05 reageert zij er van uitgaan dat je akkoord gaat met optie 1. (jawel daar heb je dus een paar dagen voor, lekker als je op vakantie bent!)

T-mobile wil deze fout graag herstellen, maar de manier waarop gaat mij echt te ver. Mede daarom dit bericht met (wat naar mijn lezing) je rechten zijn.

Dit volgende schrijf ik ervan uitgaande dat je
1. een bevestiging hebt van je abonnements tarieven
2. Deze zijn expliciet vermeld als zijnde inclusief btw, of,
3. Geen explciete btw vermelding

Artikel 38 van de wet op de omzet belasting vertelt ons het volgende
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_27-05-2014:
Artikel 38

Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.
1. Zonder expliciete vermelding van een prijs als zijnde exclusief btw mag je er als consument dus van uitgaan dat deze prijs inclusief btw is.
2. T-mobile wil effectief nu een prijsverhoging doorvoeren voor jouw internetbundel
3. Wat hiervan de oorzaak is, is voor de consument niet van belang, prijsverhoging is prijsverhoging.
4. De algemene voorwaarden zoals vermeld op de site van t-mobile Nederland voorzien niet in een prijsverhoging
5. Tmobile moet dus haar afpsraak nakomen en voor het afgesproken bedrag de afgesproken bundel leveren.

Daarbij wil ik nog even refereren aan "foutjes" bij prijsvermeldingen in het verleden. Er staat mij een zaak bij waarin een online-retailer een TV oid voor een enorm lage prijs online had staan, en in een kort geding waren de eisers in het ongelijk gesteld omdat zij hadden kunnen weten dat deze prijs niet klopte.
In dit geval is dit naar mijn mening niet aan de orde omdat een verschil van 21% op je internetbundel niet een ondenkbare aanbieding is.
Zie ook consuwijzer hiervoor:
http://www.consuwijzer.nl...en-voor-afgesproken-prijs

Normaal zou ik niet direct dit op GOT plaatsen, maar de manier waarop T-mobile afbreuk probeert te doen aan iig mijn rechten als consument vind ik echt naar.

Foutje? Hou je rug recht en zorg ervoor dat het niet weer gebeurt!

Wbt mijn eigen abo, ik wordt teruggebeld door t-mobile, ik zal het verloop hier posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 18:47 . Reden: Prijsverschil toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:32
Volgens mij heeft t-moblie dit prima opgelost. Ze leveren een dienst per maand, en je hoeft niet bij te betalen voor de afgelopen maanden. Ook geven ze je de optie om de bundel per direct te beëindigen (ivm de prijsverhoging).
Ook al ruikt het een beetje naar misleiding, ik denk dat ze in hun recht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik snap bij deze zaken ook niet waarom zo'n grote provider als T-Mobile niet gewoon uit coulance zelf de BTW voor haar rekening neemt en jou gewoon de originele prijs laat betalen: jij blij, zij blij dat je gewoon klant blijft en ook weer wat goede marketing/klantenrelatie.
Maar nee, ze moeten weer een extra eurootje per maand hebben...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Johnnygo

Als ik per maand op zou kunnen zeggen, dan zou ik het met je eens zijn. Het contract wat ik heb afgesloten is voor een x bedrag per maand, voor een looptijd van 24 maanden in mijn geval. Ik zie gewoon niet in hoe je eenzijdig achteraf een contract zou moeten kunnen wijzigen. Nu is het "zogenaamd" een btw rekenfoutje van hun kant, maar dat is voor mij niet belangrijk lijkt mij.
Als dit mag kan je blijkbaar onder het mom van een "btw-foutje" zorgen dat iedereen bij jou een abo afsluit(want het is immers 21% procent goedkoper dan anders), om vervolgens twee maand later het abonnementsgeld om hoog te gooien met 21%. "Foutje, bedankt!"?
Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Ik had eerlijk gezegd een aanbod verwacht waarbij ze 50/50 zouden voorstellen oid. En als ze het vriendelijker hadden gebracht dan was ik daar ook nog op ingegaan ook. Op deze manier is het gewoon geen zaken doen.

@MacorgaZ
Dat snap ik ook niet inderdaad. Ik geef duidelijk veel meer uit dan de gemiddelde klant (heb ergens gelezen dat dit ruim ingeschat rond de 25 euro ligt), ben al jaren klant en dus klant gebleven omdat ze mij een scherpe aanbieding gedaan hebben. Deze aanbieding wordt zo namelijk een stuk minder aantrekkelijk en was waarschijnlijk overgestapt als deze prijs mij direct was aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:16:
Als ik per maand op zou kunnen zeggen, dan zou ik het met je eens zijn. Het contract wat ik heb afgesloten is voor een x bedrag per maand, voor een looptijd van 24 maanden in mijn geval.
Als zij de voorwaarden van een contract/abonnement wijzigen mag je altijd per direct opzeggen. Hier lijken ze dat af te willen vangen door je af te laten zien van de bundel, maar dat is volgens mij niet genoeg: ze moeten je ook de mogelijkheid geven tot in zijn geheel opzeggen.

Uiteindelijk gaat het daar wel op neerkomen trouwens: je zal waarschijnlijk ofwel genoegen moeten nemen met hun drie opties ofwel opzeggen. En in dat laatste geval moet je maar zien dat je iets goedkopers vindt, en dat weet T-Mobile natuurlijk ook donders goed.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk toch echt dat zij hun afspraak na moeten komen. Eerst maar hun reactie afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zij moeten hun afspraak nakomen of het contract ontbinden, of jou iets aanbieden waar je akkoord mee kan/wil gaan. Als zij je niet tegemoet willen komen hebben ze geen verplichting om je wat dan ook te blijven leveren, maar dan heb jij ook geen verplichting meer naar hun toe.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 08:32
Ik weet niet precies hoe het abonnement in elkaar zit, maar als die 10GB direct in je abbo zit, dan zou t-mobile je moeten aanbieden om het volledige contract te ontbinden. Indien dit een losse optie is die je boven op je abonnement plaatst, dan hoeven ze alleen maar aan te bieden om die optie te ontbinden.
Echter is het natuurlijk niet slim van t-mobile om zo hun klanten weg te jagen. Ik neem aan dat ze gewoon de reactie afwachten omdat de meeste mensen gewoon die 21% extra gaan betalen. Degene die dan gaan klagen geven ze een extra aanbieding??

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe t-mobile dit nu oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Brief sturen, vragen om een passende oplossing of ontbinden. Binnen 30 dagen geen oplossing, geschil opnenen bij de geschiklencommissie (of hoe dat tegenwoordig ook heet).

Niet dreigen, niet te veel in discussie gaan, gewoon duidelijk zijn in je verwachtingen en er voor zorgen dat deze redelijk, billijk en conform de algemene voorwaarden zijn.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik zou zeggen, Eigen schuld, dikke bult. Jammer voor T-Mobile.

Na 2.5 - 4.5 maand na afsluiten van een contract aankomen met "we hebben een foutje gemaakt" ?
Dat lijkt me Ondernemers risico, een Oops,

Wat ik dan wel mis in de OP is wat de extra kosten, per maand en op Contractduur, zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Karloe op 27-05-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
In mijn geval gaat het om een verschil van 24 maanden keer bijna 8 euro. Afgerond 190 euro.

Gecommuniceerde prijs: 37,19
Nu correctie naar: 45,00.

Contractverlenging die nog moet ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Karloe:

Regular: € 37,19
Sim Only: € 28,92

Inclusief BTW is de prijs namelijk:
Regular: € 45,-
Sim Only: € 34,99

zal het even in de OP zetten ook. De duur van het abo is 24 maanden trouwens. Komt toch neer op zon 175 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Heb je er een gesponsorde telefoon bij? Wellicht kan je inderdaad het contract ontbinden en een sim only abbo nemen.. winst = telefoon ;) of werkt dat niet zo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat werkt niet zo helaas :)
Staat vrij duidelijk dat in de AV dat de telefoon van Tmobile blijft tot het einde looptijd contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
Issue is voor mij opgelost. Gisteravond heb ik per mail bezwaar gemaakt tegen de gehele gang van zaken. Vanmiddag telefoontje ontvangen van customer care die mij gelijk gaf en alsnog
€8 extra korting per maand heeft toegekend, voor de gehele looptijd. Bevestiging per email heb ik ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TweakersOnly schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:17:
Issue is voor mij opgelost. Gisteravond heb ik per mail bezwaar gemaakt tegen de gehele gang van zaken. Vanmiddag telefoontje ontvangen van customer care die mij gelijk gaf en alsnog
€8 extra korting per maand heeft toegekend, voor de gehele looptijd. Bevestiging per email heb ik ook gekregen.
Niet meer dan terecht lijkt me! Het kan gewoon oneerlijke concurrentie zijn op deze methode zoals je zelf al aangaf. Belachelijk ook dat een groot concern als T-mobile zo laat achter zo'n fout komt en vervolgens klanten meer wil laten betalen voor hun fout bij een abonnement dat al niet echt goedkoop is. Raar hoor...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok goed zo! Ik wacht nog steeds op een telefoontje. Ga ze direct even mailen.

Nou het heeft de voorpagina gehaald :)
http://tweakers.net/nieuw...undels-na-eigen-fout.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 20:29 . Reden: Url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En jawel, vandaag deze mail gekregen:
Bedankt voor uw e-mailbericht.

U geeft aan dat u bericht heeft ontvangen waarin wordt aangegeven dat de prijs van de 10GB databundel bij afsluiting van uw abonnement niet juist is gecommuniceerd. Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is om onverwacht met hogere kosten geconfronteerd te worden en ik geef graag meer informatie. Mijn excuses dat u bij afsluiting van uw abonnement niet juist bent geïnformeerd. Dit was inderdaad een fout aan onze kant. Omdat de prijs van 45 euro voor een 10 GB databundel nog steeds een zeer scherpe prijs is, wordt de mogelijkheid om uw huidige bundel te behouden voor de reguliere prijs als eerste genoemd.
Normaal gesproken is het gedurende de contractperiode niet mogelijk uw abonnement te verlagen, maar omdat de fout aan onze kan lag krijgt u deze mogelijkheid toch. Wilt u niet met hogere abonnementskosten worden geconfronteerd, dan kunt u ervoor kiezen uw databundel te verlagen naar een 5GB databundel voor 35 euro per maand. Uw maandelijkse abonnementsprijs komt dan op 57 euro per maand. Ook heeft u de mogelijkheid uw databundel geheel te verwijderen.
Wilt u toch van één van deze opties gebruik maken, dan kunt u dit doorgeven via de link die in het e-mailbericht wordt weergegeven. Wilt u het contract alsnog ontbinden, dan vraag ik u om dit voor de zekerheid in een nieuw e-mailbericht te bevestigen zodat ik deze optie nader kan toelichten. Heeft u meer vragen, dan kunt u dat natuurlijk ook in een nieuw e-mailbericht aangeven. Ik wens u alvast een fijn weekend.
En van de klantenservice over de telefoon precies dezelfde reactie.
Dit gaat naar de geschillencommisie, en zonodig wordt het een kort geding.

en bedankt T-mobile voor de uitstekende behandeling van je vaset en meer dan gemiddeld betalende klant(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Millenaarg,

Ik heb dit probleem betreft t mobile bij de consumentenbond voorgelegd en die zeggen dank ermee naar de geschillencommissie kan gaan, maar ze kunnen mij niets garanderen. Als het niet positief voor mij uitdraait draai ik op voor alle gemaakte kosten. Ik las echter dat jij van plan was om naar de geschillencommissie te stappen. Ik zou graag willen weten hoe dit verder is gelopen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:17:
Beste Millenaarg,

Ik heb dit probleem betreft t mobile bij de consumentenbond voorgelegd en die zeggen dank ermee naar de geschillencommissie kan gaan, maar ze kunnen mij niets garanderen. Als het niet positief voor mij uitdraait draai ik op voor alle gemaakte kosten. Ik las echter dat jij van plan was om naar de geschillencommissie te stappen. Ik zou graag willen weten hoe dit verder is gelopen.

Alvast bedankt
Zie onderstaande quote waarin staat wat de uitkomst is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bericht heb ik inderdaad gelezen, echter twee dagen later kreeg hij een mail dat hij toch een keuze moest maken en dat de vorige mail niet geldt. Hij gaf toen aan dat hij naar de geschillencommissie zou stappen. En ik zou dus graag willen weten wat de uitspraak van de geschillencommissie was.

Alvast bedankt.
Pagina: 1