Hallo,
Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile met ongeveer de volgende inhoud:
1. Het bedrag inclusief BTW in het vervolg afrekenen,
2. Een bundel van 5GB nemen,
3. Geen internet afnemen.
Niet alleen zijn dit natuurlijk geen ideale keuzes, er staat op de pagina (en niet in de mail) dat als je niet even voor 31-05 reageert zij er van uitgaan dat je akkoord gaat met optie 1. (jawel daar heb je dus een paar dagen voor, lekker als je op vakantie bent!)
T-mobile wil deze fout graag herstellen, maar de manier waarop gaat mij echt te ver. Mede daarom dit bericht met (wat naar mijn lezing) je rechten zijn.
Dit volgende schrijf ik ervan uitgaande dat je
1. een bevestiging hebt van je abonnements tarieven
2. Deze zijn expliciet vermeld als zijnde inclusief btw, of,
3. Geen explciete btw vermelding
Artikel 38 van de wet op de omzet belasting vertelt ons het volgende
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_27-05-2014:
2. T-mobile wil effectief nu een prijsverhoging doorvoeren voor jouw internetbundel
3. Wat hiervan de oorzaak is, is voor de consument niet van belang, prijsverhoging is prijsverhoging.
4. De algemene voorwaarden zoals vermeld op de site van t-mobile Nederland voorzien niet in een prijsverhoging
5. Tmobile moet dus haar afpsraak nakomen en voor het afgesproken bedrag de afgesproken bundel leveren.
Daarbij wil ik nog even refereren aan "foutjes" bij prijsvermeldingen in het verleden. Er staat mij een zaak bij waarin een online-retailer een TV oid voor een enorm lage prijs online had staan, en in een kort geding waren de eisers in het ongelijk gesteld omdat zij hadden kunnen weten dat deze prijs niet klopte.
In dit geval is dit naar mijn mening niet aan de orde omdat een verschil van 21% op je internetbundel niet een ondenkbare aanbieding is.
Zie ook consuwijzer hiervoor:
http://www.consuwijzer.nl...en-voor-afgesproken-prijs
Normaal zou ik niet direct dit op GOT plaatsen, maar de manier waarop T-mobile afbreuk probeert te doen aan iig mijn rechten als consument vind ik echt naar.
Foutje? Hou je rug recht en zorg ervoor dat het niet weer gebeurt!
Wbt mijn eigen abo, ik wordt teruggebeld door t-mobile, ik zal het verloop hier posten.
Vandaag kreeg ik een mail van T-mobile met ongeveer de volgende inhoud:
Ok, foutje, kan gebeuren. Als je door klikt op de link krijg je de keuze uit:Wij sturen je deze e-mail, omdat wij helaas een fout hebben gemaakt in de communicatie rondom de bestelling die je in de periode tussen 16 januari en 10 maart 2014 bij ons hebt geplaatst. We hebben voor de 10GB databundel namelijk de prijs exclusief BTW gecommuniceerd, in plaats van inclusief BTW.
Om deze fout te herstellen, vragen wij je via deze link in te loggen op My T-Mobile en een keuze te maken tussen de verschillende oplossingen die wij daar voorstellen.
1. Het bedrag inclusief BTW in het vervolg afrekenen,
2. Een bundel van 5GB nemen,
3. Geen internet afnemen.
edit:
Dit zijn trouwens de voor/na prijzen bij een 10GB bundel:
Regular: € 37,19
Sim Only: € 28,92
Inclusief BTW is de prijs namelijk:
Regular: € 45,-
Sim Only: € 34,99
Zou bij mij op een verschil van (7,81*22) = 171.82 euro uitkomen. 22, want de reeds gefactureerde maanden blijven op de zg. verkeerde prijs. Dat dan nog net wel.
Dit zijn trouwens de voor/na prijzen bij een 10GB bundel:
Regular: € 37,19
Sim Only: € 28,92
Inclusief BTW is de prijs namelijk:
Regular: € 45,-
Sim Only: € 34,99
Zou bij mij op een verschil van (7,81*22) = 171.82 euro uitkomen. 22, want de reeds gefactureerde maanden blijven op de zg. verkeerde prijs. Dat dan nog net wel.
Niet alleen zijn dit natuurlijk geen ideale keuzes, er staat op de pagina (en niet in de mail) dat als je niet even voor 31-05 reageert zij er van uitgaan dat je akkoord gaat met optie 1. (jawel daar heb je dus een paar dagen voor, lekker als je op vakantie bent!)
T-mobile wil deze fout graag herstellen, maar de manier waarop gaat mij echt te ver. Mede daarom dit bericht met (wat naar mijn lezing) je rechten zijn.
Dit volgende schrijf ik ervan uitgaande dat je
1. een bevestiging hebt van je abonnements tarieven
2. Deze zijn expliciet vermeld als zijnde inclusief btw, of,
3. Geen explciete btw vermelding
Artikel 38 van de wet op de omzet belasting vertelt ons het volgende
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_27-05-2014:
1. Zonder expliciete vermelding van een prijs als zijnde exclusief btw mag je er als consument dus van uitgaan dat deze prijs inclusief btw is.Artikel 38
Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.
2. T-mobile wil effectief nu een prijsverhoging doorvoeren voor jouw internetbundel
3. Wat hiervan de oorzaak is, is voor de consument niet van belang, prijsverhoging is prijsverhoging.
4. De algemene voorwaarden zoals vermeld op de site van t-mobile Nederland voorzien niet in een prijsverhoging
5. Tmobile moet dus haar afpsraak nakomen en voor het afgesproken bedrag de afgesproken bundel leveren.
Daarbij wil ik nog even refereren aan "foutjes" bij prijsvermeldingen in het verleden. Er staat mij een zaak bij waarin een online-retailer een TV oid voor een enorm lage prijs online had staan, en in een kort geding waren de eisers in het ongelijk gesteld omdat zij hadden kunnen weten dat deze prijs niet klopte.
In dit geval is dit naar mijn mening niet aan de orde omdat een verschil van 21% op je internetbundel niet een ondenkbare aanbieding is.
Zie ook consuwijzer hiervoor:
http://www.consuwijzer.nl...en-voor-afgesproken-prijs
Normaal zou ik niet direct dit op GOT plaatsen, maar de manier waarop T-mobile afbreuk probeert te doen aan iig mijn rechten als consument vind ik echt naar.
Foutje? Hou je rug recht en zorg ervoor dat het niet weer gebeurt!
Wbt mijn eigen abo, ik wordt teruggebeld door t-mobile, ik zal het verloop hier posten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 18:47 . Reden: Prijsverschil toegevoegd ]