Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Beste mensen,

Onlangs heb ik contact gehad met een technisch intermediair omdat ik werkzoekende ben.
Gelukkig komt er binnenkort een vacature vrij bij een internationale haarden fabrikant die het hogere segment van de consumentenklasse bedient. Het is overigens begonnen als een klein familiebedrijf maar uitgegroeid tot een grote florerende internationale speler.

Ze zoeken een tekenaar/constructeur met technische affiniteit en praktijkervaring (ook productiehal etc). Het is eigenlijk een functie op hts niveau, maar ze zoeken specifiek een mbo-er met praktijkervaring, die vooral nieuwe productconcepten moet ontwikkelen en testen, bestaande ontwerpen optimaliseren, nieuwe productideeën ontwerpen, etc. Ik ben momenteel overigens de eerste keuze.

Iets over mijzelf:

Ik ben 26 jaar en heb een afgeronde mbo opleiding werktuigbouwkunde met uitstroomprofiel tekenen & construeren. Daarnaast heb ik een niet afgeronde hbo opleiding in de sociale sector (niet echt relevant) - helaas gestopt wegens extrinsieke factoren. Hier werd tevens geadviseerd universitair niveau te overwegen.

Ik heb 1,5 jaar ervaring als monteur door diverse stages en 2 jaar als tekenaar/constructeur (waarvan 1 jaar stage). Mijn vorige werkgever was een internationale isolatie fabrikant, waar ik o.a. entiteitensystemen opstelde t.b.v. productie efficiëntie, productielijnen deed ontwerpen/aanpassen (solidworks), oude werktekeningen digitaliseren en omzetten en bijwerken in 3D, etc. Basisloon was 2400 bruto.

In mijn vrije tijd ben ik bezig met o.a. meubels ontwerpen en maken, websites (opencart/css/html/php/gimp/etc), computers (GNU/Linux), etc. Binnenkort een eigen bedrijfje (webshop) starten, wanneer ik wat meer financiële stabiliteit heb.

Nu moet ik aangeven wat ik wil gaan verdienen voor de nieuwe vacature. Het technisch intermediair stelde 1900 bruto voor, wat ikzelf nogal mager vind - wat vinden jullie en wat raden jullie mij aan?
Het basisloon van een monteur ligt zelfs hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Een technische functie op het niveau van HBO WTB (starter) of MBO4 (met meerdere jaren ervaring) zou normaal gesproken tussen de 2000 en 2750 euro bruto betalen. Waarschijnlijk is je oude loon van 2400 ueuro wel haalbaar, maar veel hangt af van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
t_captain schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:14:
Een technische functie op het niveau van HBO WTB (starter) of MBO4 (met meerdere jaren ervaring) zou normaal gesproken tussen de 2000 en 2750 euro bruto betalen. Waarschijnlijk is je oude loon van 2400 ueuro wel haalbaar, maar veel hangt af van het bedrijf.
Bedankt, dat bevestigd mijn vermoedens. Ik zal er eens over nadenken!
Eerst maar eens zorgen dat ik daar binnenkom en daarna bespreekbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Van 1900 naar 2400 is wel een groot gat om te overbruggen lijkt me... Wellicht is het handiger om afspraken te maken over je ontwikkeling dan om in te zetten op een hoog startsalaris.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik zou lekker aan jezelf denken. wat deed ik voor 2400 euro, en wat ga ik nu doen. wat een intermediair voorstelt heb jij niet zoveel mee van doen. Jij zoekt werk, de fabrikant zoekt een werknemer. De intermediar snoept een fiks bedrag van de 'deal'.

hoe lang is het dienstverband bij je intermediair? kan je dat nog verkorten, in overleg met fabrikant? Dit kan je meenemen in je salaris, als bijvoorbeeld een tussenstap tussen beoogd salaris.

stel:

Je zet in op 2500-2600, maar je gaat akkoord voor 2400-2500 voor een duur van een half jaar. Bij overname door fabrikant op contract zou dan die 2500-2600 kunnen gaan verdienen.

ps wat voor opleiding en duur heb je gedaan dat je in totaal 2,5 jaar stage hebt gelopen?

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 27-05-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
ATS schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:42:
Van 1900 naar 2400 is wel een groot gat om te overbruggen lijkt me... Wellicht is het handiger om afspraken te maken over je ontwikkeling dan om in te zetten op een hoog startsalaris.
Bedankt voor de tips!
HyperTrophy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:49:
ik zou lekker aan jezelf denken. wat deed ik voor 2400 euro, en wat ga ik nu doen. wat een intermediair voorstelt heb jij niet zoveel mee van doen. Jij zoekt werk, de fabrikant zoekt een werknemer. De intermediar snoept een fiks bedrag van de 'deal'.

hoe lang is het dienstverband bij je intermediair? kan je dat nog verkorten, in overleg met fabrikant? Dit kan je meenemen in je salaris, als bijvoorbeeld een tussenstap tussen beoogd salaris.

stel:

Je zet in op 2500-2600, maar je gaat akkoord voor 2400-2500 voor een duur van een half jaar. Bij overname door fabrikant op contract zou dan die 2500-2600 kunnen gaan verdienen.

ps wat voor opleiding en duur heb je gedaan dat je in totaal 2,5 jaar stage hebt gelopen?
Inderdaad, er is niemand anders die het voor je doet hè :P
Ik weet nog niet hoelang het dienstverband is bij het intermediair, maar misschien valt dit inderdaad in te korten (in overleg met werkgever), bedankt! Ik was van plan om akkoord te gaan met een lager loon voor een bepaalde proefperiode (ik moet namelijk echt inkomen genereren).

Opleiding was gewoon middenkaderfunctionaris werktuigbouwkundige (4 jaar). Ik had voor twee stageplaatsen gekozen ipv van eentje, waardoor ik wat uitloop had ;) zocht wat meer uitdaging O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
Wat ook van belang is.."werkt" de intermediair voor jou of voor de mogelijke werkgever?
Als het voor jou is zou ik eens gaan vragen waar hun 1900 vandaan toveren (lijkt mij ook erg mager), als het voor de werkgever is dan is het duidelijk waarom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
Mythio schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:12:
Wat ook van belang is.."werkt" de intermediair voor jou of voor de mogelijke werkgever?
Als het voor jou is zou ik eens gaan vragen waar hun 1900 vandaan toveren (lijkt mij ook erg mager), als het voor de werkgever is dan is het duidelijk waarom ;-)
Volgens mij voor de werkgever. Net zoals een soort uitzendbureau. Alleen distantiëren zij zich van conventionele uitzendbureaus (althans dat zeggen ze), maar ze zullen ongetwijfeld een flinke fee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fee of niet, jij gaat werken, wat zij daarnaast vangen moet niet jouw gedachtengang/uitgangspunt zijn.

Punt dat er te maken valt, is dat je ( heb ik in het verleden ook gedaan ) te veel afgaat op wat zij willen/voorstellen.
Jij wilt een andere baan, graag of niet, en wilt daar een (voor jou) passend salaris bij.

het is eigenlijk hetzelfde trucje dat je eigenlijk wilt uitvoeren bij elke autodealer welke een pracht van een auto voorschotelt, voor een net te hoge vraagprijs; Je wilt/moet zeggen wat je uiterste prijs is, of het gaat simpelweg niet door. zelfde met deze functie, waarbij je nog wel kunt morrelen aan het startsalaris, en het salaris over een half jaar of een jaar.

[ Voor 74% gewijzigd door HyperTrophy op 27-05-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

-tom-562

Oliesjeik

Als startend HTS afgestudeerd tekenaar/constructeur moet je meestal rekenen op +/- 2100 euro, maar dan doe je al een stuk meer dan alleen tekenen. Dan bedenk je al concepten, bereken je ze en schrijf je er documentatie voor.
Bron: eigen ervaring ;)
1900 euro vind ik mager. B.v. 2200 mikken. Gezien je al wel wat werk ervaring hebt, maar het is lastig te toetsen (voor mij zo) of je b.v. op HTS constructeurniveau kan werken.

Overigens zijn er in jou regio ook redelijk wat ingenieursbureau's waar je direct bij hunzelf aan de slag kunt als tekenaar, tekenaar/constructeur, dus buiten een intermediair om.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
HyperTrophy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:33:
Fee of niet, jij gaat werken, wat zij daarnaast vangen moet niet jouw gedachtengang/uitgangspunt zijn.

Punt dat er te maken valt, is dat je ( heb ik in het verleden ook gedaan ) te veel afgaat op wat zij willen/voorstellen.
Jij wilt een andere baan, graag of niet, en wilt daar een (voor jou) passend salaris bij.

het is eigenlijk hetzelfde trucje dat je eigenlijk wilt uitvoeren bij elke autodealer welke een pracht van een auto voorschotelt, voor een net te hoge vraagprijs; Je wilt/moet zeggen wat je uiterste prijs is, of het gaat simpelweg niet door. zelfde met deze functie, waarbij je nog wel kunt morrelen aan het startsalaris, en het salaris over een half jaar of een jaar.
Nee, dat snap ik uiteraard. Ieder bedrijf moet zijn eigen bestaansrecht garanderen :P

Ik ga eens kijken - als ik in gesprek ga met de werkgever - wat tot de mogelijkheden behoort. Een eventuele proeftijd met de huidige salarisindicatie zou ik op zich nog niet zo erg vinden, zolang ik maar wel weet dat er vooruitgang inzit.

Bedankt voor het advies :)
-tom-562 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:31:
Als startend HTS afgestudeerd tekenaar/constructeur moet je meestal rekenen op +/- 2100 euro, maar dan doe je al een stuk meer dan alleen tekenen. Dan bedenk je al concepten, bereken je ze en schrijf je er documentatie voor.
Bron: eigen ervaring ;)
1900 euro vind ik mager. B.v. 2200 mikken. Gezien je al wel wat werk ervaring hebt, maar het is lastig te toetsen (voor mij zo) of je b.v. op HTS constructeurniveau kan werken.

Overigens zijn er in jou regio ook redelijk wat ingenieursbureau's waar je direct bij hunzelf aan de slag kunt als tekenaar, tekenaar/constructeur, dus buiten een intermediair om.
Oke, dan is het misschien nog wel oke zoals ik bij mijn bovenstaande post aangeef.

Om in te gaan op de veelheid van ingenieursbureaus: ik kan (helaas) maar weinig regionale vacatures vinden. De ene vacaturebank is nog erger dan de ander :'( die linken allemaal door naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Waarom zou je via een intermediair werken? Je kunt toch ook rechtstreeks in dienst bij de opdrachtgever, waarbij deze het W&S bureau betaalt voor de bemiddeling?

Volgens mij kan die intermediair heel nadelig uitpakken voor je carriere. Relatiebeding, concurrentiebeding, weinig motivatie om goede loonsverhogingen te bieden...
Pagina: 1