MSI R9 270X GAMING DEFECT?

Pagina: 1
Acties:

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 12:28
Beste Tweakers,

De laatste tijd crasht mijn PC helaas nog wel eens tijdens het gamen.
Het begint meestal met fps drops naar 15 FPS vervolgens blijft het beeld en soms het geluid voor 10/20 seconden hangen. Hierbij is het soms nodig om de pc weer te herstarten.
Deze freezes zijn iets van de afgelopen twee weken en zijn steeds erger geworden waardoor het nu niet meer mogelijk is om te gamen.

Alle drivers zijn up to date.
De bios is up to date.
Memtest 1x gerund en kwam die zonder fouten doorheen.

Verder heb ik pas een nieuwe clean install van windows 7 gedaan.

Windows 7 Home Premium SP 1
Processors AMD FX-6300 Black Edition
Moederborden ASRock 970 Extreme3 R2.0
Geheugen intern Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaart MSI R9 270X GAMING 2G
Harde schijf Seagate ST1000DX001, 1TB
Behuizing Corsair Carbide 200R Closed
Voeding Seasonic S12II-Bronze 430W

Het is op dit moment zo wanneer ik mijn GPU door middel van furmark 99% belast en de temperatuur stijgen naar rond de 65 graden.
De test fps drops begint te vertonen en vervolgens mijn pc overal heel traag/freezed op reageert.
Wanneer ik de test dan afsluit heeft de pc een 30 seconden nodig om weer af te koelen ofzo en reageert dan vervolgens weer normaal.

Kan ik hiermee stellen dat mijn videokaart kapot is?

Groetjes,

Robby

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Robskuh schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:39:
Kan ik hiermee uitsluiten dat mijn videokaart kapot is?
Kan ik hiermee stellen dat mijn videokaart kapot is, bedoel je? :p

Maar, nee. Haal je videokaart eens uit je systeem, en sluit je monitor eens aan op het moederbord. Gebeurd hierna hetzelfde, kan het ook nog zijn dat je CPU niet helemaal in orde is.

Zit er veel stof in je kast/koelers? 65graden is niet abnormaal, maar stof werkt nooit in het voordeel van de koeling :)

EDIT: ook het '1x draaien van memtest' zegt niet heel veel. Wil je een stuk meer zekerheid hebben, laat deze dan eens een uur of 12 draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door EG Mike op 27-05-2014 13:58 ]

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 12:28
De kast is zo goed als stofvrij...
Op het moederbord zit geen onboard videokaart dus kan hier niet mijn monitor op aansluiten.

De cpu heb ik ook al getest met prime 95. Hier reageerde de pc ook goed en de temperaturen waren normaal.