Verwijderd
Waarom zou dat niet kunnen?
Als je maar twee schijven hebt, is natuurlijk alleen RAID0 of RAID1 een optie.
Als je maar twee schijven hebt, is natuurlijk alleen RAID0 of RAID1 een optie.
Ik vind het wel linke soep. IDE raid is meestal niet "fault tolerant". DWZ als 1 van de 2 schijven er aan gaat ben je alles kwijt. Dus bij 2 schijven 2 maal zoveel kans op gegevensverlies dan bij 1 schijf voor hetzelfde volume.
En gezien de reputatie van de Quantum Smackfoot.....
Maar op zich kan het wel. Of het slim is is een 2e.
En gezien de reputatie van de Quantum Smackfoot.....
Maar op zich kan het wel. Of het slim is is een 2e.
Verwijderd
Als hij RAID0 gebruikt is het idd niet fault-tolerant, maar dat heeft verder niks te maken met het feit dat het IDE is (maar ik begrijp wel wat je bedoelt...)
Verwijderd
RAID 0 niet fout-tolerant? Snap ik niet. Als er een schijf uitknalt, heb je toch nog steeds een over waar hetzelfde op staat?Op maandag 11 juni 2001 16:31 schreef de_GeBo het volgende:
Als hij RAID0 gebruikt is het idd niet fault-tolerant, maar dat heeft verder niks te maken met het feit dat het IDE is (maar ik begrijp wel wat je bedoelt...)
Je zal wat moeten vogelen met de kabel misschien, maar fout-tolerantie was toch juist het uitgangspunt van RAID (= Redundant Array of Inexpensive Disks). Als je concroller het echter begeeft, tja, dan ben je wel zuur natuurlijk, want in RAID 0 hangen beide schijven aan dezelfde controller (heb nog nooit een controller stuk zien gaan trouwens -knock on wood-).
Ehm.. Ik weet de benamingen niet meer zeker, maar het was toch:
Raid 0: Striping zonder parity, dus niet fault tollerant..
Raid 1: Mirroring..
(en voor meerdere schijven ook nog Raid 5: Striping met parity, dus fault tolerant).
Maar met die oude bigfoots kun je gewoon raid 0 of 1 gebruiken.. (zal nog niet echt snel worden.. )
En controllers kapot.. Tja.. Vroeger met de ISA en VLB controllers etc. wel, maar de laatste jaren niet echt meer..
Raid 0: Striping zonder parity, dus niet fault tollerant..
Raid 1: Mirroring..
(en voor meerdere schijven ook nog Raid 5: Striping met parity, dus fault tolerant).
Maar met die oude bigfoots kun je gewoon raid 0 of 1 gebruiken.. (zal nog niet echt snel worden.. )
En controllers kapot.. Tja.. Vroeger met de ISA en VLB controllers etc. wel, maar de laatste jaren niet echt meer..
Met een raid 0 maak je 1 "disk" van meerdere hdd's. Gaat 1 hdd kapot dan is je "disk" kapot en al je data die er op stond is weg.
Met raid 1 maak je eigenlijk een copy van de 1e hdd naar de ander als de 1 kapot gaat hou je de ander over.
Voor andere raid varianten heb je min. 3 hdd's nodig.
Met raid 1 maak je eigenlijk een copy van de 1e hdd naar de ander als de 1 kapot gaat hou je de ander over.
Voor andere raid varianten heb je min. 3 hdd's nodig.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Pagina: 1