Online artikel gekocht - artikel blijkt niet op voorraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:07
Komende donderdag is mijn neefje jarig en daarvoor heb ik gisteren (maandag) een set knuffels besteld bij een internetwinkel. Die gaf aan dat het product 'op voorrraad' was. Vandaag kreeg ik een mailtje dat het product helaas niet op voorraad is en volgende week met een zending uit Duitsland meegeleverd wordt, en hij wordt dan meteen naar mij doorgestuurd. Volgende week is de verjaardag alleen al geweest. Ik ga sowieso bellen en de situatie uitleggen, maar voordat ik dat doe wil ik even weten wat mijn rechten in dit geval zijn. Heb ik recht op een vervangend product of een kosteloze annulering van mijn bestelling waarbij ik geld retour krijg? Aangezien er op de website stond (en nu nog steeds staat) dat het product op voorraad was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:11

InFamous

excommunicado

Je hebt altijd recht op kosteloze annulering bij de wet koop op afstand.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Inderdaad recht op annuleren. Zelfs als het product wel leverbaar is en/of al geleverd is.
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarbij het wel zo handig/net is dat te vermelden voor ze het ding opsturen, kost jullie anders allebei tijd en geld !

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 27-05-2014 13:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
het is altijd mogelijk dat er voorraad verschillen zijn.. een systeem is helaas niet waterdicht :(
Ik zal als ik jou was gewoon even E-mailen dat je van de koop afziet door de verzendtijd..
En niet pas nadat je de knuffels binnen heb. waardoor je het terug moet sturen en dat jou geld kost en niet te verhalen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

rinusnl schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:42:
het is altijd mogelijk dat er voorraad verschillen zijn.. een systeem is helaas niet waterdicht :(
Waterdicht? De meeste webshops krijgen om de 12u een nieuwe voorraadindicatie. Mensen denken dat alles elke minuut word geupdate :') . Pas wanneer een product daadwerkelijk word verstuurd (dus niet direct na afronding van de bestelling) gaat de indicatie met 1 omlaag (bij webshops welke een "Nog X op voorraad" indicatie hebben.)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:20

Eagle Creek

Breathing security

Dat verschilt wel per winkel. Heb wel eens gehad dat ik een item bestelde, de betaling mislukte, ik geen andere betaalmethode kon selecteren en dus de bestelling opnieuw wilde doen en ik het hele product niet meer kon bestellen omdat de voorraad 0 was. Ook niet echt praktisch dus maar het is in principe elke winkel vrij om daarmee om te gaan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
D4NG3R schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:45:
[...]

Waterdicht? De meeste webshops krijgen om de 12u een nieuwe voorraadindicatie. Mensen denken dat alles elke minuut word geupdate :') . Pas wanneer een product daadwerkelijk word verstuurd (dus niet direct na afronding van de bestelling) gaat de indicatie met 1 omlaag (bij webshops welke een "Nog X op voorraad" indicatie hebben.)
Meeste webshops?

Denk dat er voldoende zijn die werken met een voorraadsysteem in de webshop, welke in theorie altijd up-to-date moet zijn (bij alleen de webshop als verkooppunt). Al wil het ook gebeuren dat dat uit staat en gewoon alles als zijnde op voorraad staat in de shop.
Je hebt ook shops die vinden dat leverancier op voorraad==webshop op voorraad.

De webshoppakketten die ik ken werken ook dat op het moment van betaling de voorraad wordt bijgewerkt.

Kortom, het kan alle kanten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt wel vaker voor bij mij. En als ik dan correspondeer met de winkel dan krijg je of een smoesje of ze geven toe dat een artikel niet op voorraad is en dat ik maar moet wachten. Dat is het probleem niet.
Maar als ze de dag daarna dat zelfde artikel nog steeds adverteren als zijnde leverbaar binnen x dagen terwijl jouw bestelling zeker nog x+3weken dagen gaat kosten dan is dat onjuist.

Mijn oplossing dan is om bij diverse partijen dezelfde lijst te bestellen van artikelen die binnen een paar dagen te leveren zijn en wie het eerste kan leveren en dus het meest dicht bij de geadverteerde levertijd zit heeft geluk. Dat vinden mensen die op commissie basis werken uiteraard niet leuk. Maar ik vermeld het tijdens de bestelling dus als ze daar geen zin in hebben zeggen ze het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:55:
[...]

Meeste webshops?

Denk dat er voldoende zijn die werken met een voorraadsysteem in de webshop, welke in theorie altijd up-to-date moet zijn (bij alleen de webshop als verkooppunt). Al wil het ook gebeuren dat dat uit staat en gewoon alles als zijnde op voorraad staat in de shop.
Je hebt ook shops die vinden dat leverancier op voorraad==webshop op voorraad.

De webshoppakketten die ik ken werken ook dat op het moment van betaling de voorraad wordt bijgewerkt.

Kortom, het kan alle kanten in.
Maar je vergeet dat er zoveel computer artikelen zijn dat 90%+ van de voorraden van producten welke een webshop heeft bij de leverancier liggen (vaak dropshipment). De voorraad is dan afhankelijk van hoe vaak de leveranciers die feeds updaten, dat is vaak maar 1x per dag.
Pagina: 1