[PW]Behuizingen behuizingtype itx

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Waarom kan ik bij behuizingtype niet meer ITX zien? Is hier een reden voor waarom deze is weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Of ik zit heel erg verkeerd, maar mini-ITX is toch gewoon te selecteren?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Omdat het heel erg dubbelop was met de al bestaande opties (bij form factor zoals Outerspace zegt). Daarnaast zegt het niets, wat is een ITX behuizing, behalve kleiner dan normaal? Omdat het alleen maar verwarring opleverde, hebben we het weggehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Glaanie op 27-05-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Outerspace schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:25:
Of ik zit heel erg verkeerd, maar mini-ITX is toch gewoon te selecteren?
vorm factor wel ja, behuizing type niet.
Glaanie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:28:
Omdat het heel erg dubbelop was met de al bestaande opties (bij form factor zoals Outerspace zegt). Daarnaast zegt het niets, wat is een ITX behuizing, behalve kleiner dan normaal? Omdat het alleen maar verwarring opleverde, hebben we het weggehaald.
Ja een klein kastje waar alleen een itx bord in past?
Nu maar alle vormfactors aangeklikt behalve itx en knopje geen aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

redbullet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:40:
[...]
Ja een klein kastje waar alleen een itx bord in past?
Nu maar alle vormfactors aangeklikt behalve itx en knopje geen aangezet
Jij zoekt dus een bepaald formaat behuizing. Waarom dan niet bij form factor de ITX opties aanvinken en een (maximale) afmeting kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reafchillz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo Glaanie,

Ik maakte ook regelmatig gebruik van de optie "Behuizingtype ITX". Dit gaf meteen een overzicht van alle behuizingen die specifiek gemaakt waren voor alleen ITX motherboards. Nu kan je alleen filteren op Form factor (Thin)Mini-ITX. Maar dan krijg je ook alle behuizingen te zien die ITX compatible zijn(meteen een lijst van 500+ behuizingen waarvan volgens mij rond 200 alleen ITX zijn en de rest combi van ATX,mATX,ITX etc).
Nu kan ik natuurlijk alle formfactors aan gaan zitten vinken behalve itx en dan optie "geen" selecteren. En krijg je bijna weer hetzelfde overzicht als ITX behuizingen (inclusief wat vervuiling van behuizingen waar geen formfactor aangegeven is).

Dus voor jou vraag wat is een ITX Behuizing? Een ITX behuizing is een behuizing waar alleen een ITX motherboard in kan (geen ander formaat motherboard).

Gaf het echt zoveel verwarring (ITX behuizingtype)? Dan kan je natuurlijk meteen gaan afvragen of de andere behuizingtypes ook verwijderd kunnen worden. Wat is het verschil tussen Desktop,HTPC,Tower?
Hier wil ik niet over discussieren en is off topic, maar je begrijpt wel elke behuizing kan je voor bijna elke situatie gebruiken. Het enige wat de behuizingtype aangeeft is wat voor stempel de leverancier erop heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Het was meer dat het daar niet echt op zijn plaats was. Want wat zegt het nou precies, dat een behuizing geschikt is voor ITX? Maar dat zou nog kunnen betekenen (en zo was het ook bij veel niet-ITX only behuizingen ingevuld) dat er ook plaats is voor niet-ITX borden. Voornamelijk om die reden, dat het filter niet meer goed gebruikt kon worden, hebben we besloten om het filter te verwijderen.

Als alternatief kan ik een extra filter aanmaken genaamd "Alleen geschikt voor ITX" oid, met een simpel vinkje. Dat filter zorgt ervoor dat je dan alleen behuizingen ziet die alleen geschikt zijn voor ITX en niets anders. Dit filter wordt een virtueel type, dat wil zeggen dat deze gebruik maakt van het bestaande filter voor Form Factor. Is een van de ITX opties aangevinkt en niet iets anders? Dan ja. Zodra er iets anders als ITX is aangevinkt, is het nee. Eigenlijk precies waar het eerdere filter voor bedoeld was, maar wat in de praktijk eigenlijk niet (goed) gebruikt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reafchillz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07-2022
Als je die filter mogelijkheid (Alleen geschikt voor ITX) zou kunnen inplementeren zou top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Kan mij wel vinden in de aanpassing. Niet alle cases waren inderdaad als "ITX" gesorteerd, dus als je dacht 'even' een ITX case te zoeken miste je al vaak wat mooie opties omdat ze wel mITX als mobo maatje hadden, maar geen ITX in de tag hadden zitten. Maar er is toch niet veel mis met de huidige optie om te kiezen voor cases die -geen- mATX of ATX kwijt kunnen? Dat werkt toch al langer gewoon prima?

Enkel ITX kan ook weer onhandig zijn, omdat er bijvoorbeeld nog DTX compatible cases zijn (ondanks dat DTX bordjes niet meer te koop zijn), ook thin mITX sluit je daarmee uit, al is dat wel weer een zeer beperkte markt. In princiepe een leuk idee, maar ook daar zitten eventuele ogen aan waar wel even naar moet worden gekeken. Anders kan je alsnog mooie opties over het hoofd zien.

Ik zou liever de optie zien om per filter, zowel -wel- als -geen- filters in te kunnen stellen. Oftewel -wel- mITX, -geen- mATX, en dan heb je al snel de kleinste cases in zicht.

En, al is dit een beetje kapen... de optie om ook minimale afmetingen in te stellen in plaats van enkel maximale? Zocht toevallig onlangs eenv mITX case die minimaal x cm moest zijn ivm iets wat er op kwam te staan en toen viel mij op dat dat niet kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Foritain op 02-06-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb een eenvoudig filter toegevoegd genaamd "Alleen ITX geschikt". Bij het kiezen van Ja zie je alleen de kasten waar alleen een *ITX bordje in past en verder niets anders.

En gelijk de filters voor de afmetingen een dubbele slider gemaakt, zodat je nu ook minimale afmetingen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een zelfde uitdaging.

Ik ben op zoek naar een micro-ATX-kast, maar ik wil dat hij niet geschikt is voor moederborden die groter zijn dan ATX. Want ik wil een klein kastje. Hoe klein weet ik nog niet, dus ik kan niet met afmetingen aan de slag.

Ik kan dan natuurlijk wel zeggen dat ik alle formaten groter dan ATX weg wil doen. Maar dan heb ik nog steeds allerlei kastjes zoals mini-ITX, DTX etc, die alleen kleinere moederbordjes aankunnen en geen ATX. En daarvan kan ik niet zeggen dat ik ze niet wil, want dan krijg ik kasten die alleen maar geschikt zijn voor micro-ATX.

Hoe kan ik nu het gewenste filter maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Jij wilt dus geen kastjes zien waar alles groter dan ATX in past, dus alles tot en met ATX is goed, maar bijvoorbeeld EATX weer niet. Nee, ik kan zo 1,2,3 niet bedenken hoe je dat in een keer kan filteren. Wat wel kan is bij het filter voor Formfactor de En/Of switch op En zetten en dan ATX, mini-ITX en microATX aanvinken: http://tweakers.net/categ...OmG1uoaQDJC1BpIWFUmxtbS0A. Zo krijg je alle kasten waar alledrie in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Als je persé een klein kastje wilt kun je ook met de hoogte, breedte en diepte spelen en kijken wat er uit komt

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Pagina: 1