Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom styling met Open Street Maps

Pagina: 1
Acties:

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 09:14
Goedemorgen,

Op een website die ik aan het bouwen ben wil ik dynamisch delen van Nederland tonen en daar markers op plaatsen. Verder wil ik de stijl van de kaart kunnen aanpassen, door bijvoorbeeld wegen uit te zetten en kleuren aan te passen.
Nu kan dit allemaal met Google Maps, maar ik ben benieuwd of dit ook allemaal met Open Street Maps mogelijk is.

Nu heb ik TileMill gedownload, waarmee je de kaarten met een soort van CSS kunt aanpassen en vervolgens kunt exporteren naar een website, maar dat klinkt omslachtig wanneer je zo nu en dan iets moet aanpassen.

Na wat rondzoeken heb ik best wat alternatieven gevonden, zoals OpenLayers, maar het is mijn niet duidelijk of dat is wat ik zoek.
Ik vroeg me af of mensen ervaringen hebben met een alternatief als OpenLayers en in hoeverre deze aan te passen is.

• Yozio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2021
Voor het gewenste resultaat zal je misschien een aantal van die technieken kunnen combineren.

Je tileserver kan direct je tiles genereren die je wilt.

Of

Je kan ook je tileserver verschillende soorten tiles laten genereren en deze elk als aparte layer in OpenLayers zetten (en dan aan/uit laten zetten).

Edit:
Wil je de meeste controle hebben kan je het beste zelf een eigen tileserver installeren , bijv. http://mapserver.org/ , hier kan je dan door middel van een mapfile styling aan je tiles geven. (Andere tileserver is bijvoorbeeld GeoServer)
Dit in combinatie met de OSM database in een Postgres database met PostGIS kan je jouw vragen/idee zeker oplossen.

OpenLayers verwerkt o.a. de communicatie tussen jouw kaart/website en de tileserver, verder kan OpenLayers ook markers plaatsen etc.

Mocht jezelf niet de tiles willen genereren maar deze direct van OSM zelf krijgen dan kan ik je iig niet verder helpen 8)7 (heb ik geen ervaring mee)

[ Voor 52% gewijzigd door Yozio op 27-05-2014 11:39 ]

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 09:14
Hoi Yozio,

Bedankt voor je reactie.

Dat laatste is eigenlijk precies wat ik wil en het lijkt erop dat dat alleen mogelijk is met Google Maps.