welke 16GB modules? AMD

Pagina: 1
Acties:

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02-2025
Hoi,

ik heb net een AM1 oplossing van gigagbyte aangeschaft voor mijn thuis-servertje.

Volgens de specs kan hij 32GB ram addresseren maar ik weet niet welke ik aan moet schaffen,

Het zijn 2 modules die er in moeten en volgens diverse web-sites kan de (kabini) athlon 5350 ECC aan.

Her-en-der kwam ik berichten tegen van mensen die suggereerden dat het ding ECC zou moeten besturen en wel un-buffered (niet te vinden?). Zo kwam ik een adv tegen waarin dat ook genoemd wordt:

http://www.allstarshop.co...GA-AM1M-S2H_73_40236.html

Het gigabyte-forum apparaat verwijst mij gewoon naar alternate en laat me rustig ECC registered aanschaffen.

Iemand een idee? Ik wil graag 32 GB voor zfsguru.

Martijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

controller The number of controllers: 1
Memory channels: 1
Supported memory: DDR3-1600, DDR3L-1600
DIMMs per channel: up to 2
ECC supported: Yes
Daarnaast QVL erbij pakken en dan kan je zien wat je er in kan steken.
Daarnaast zie Zuinige ESXi Server en gebruik als steekwoord de 5350. Dan zie je ook wat anderen hebben aangeschaft ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Lekkerbek
Ik kom dus modules tegen van het bedrijf Instant Memory.

Hopelijk smijten ze die eerdaags online te koop

• Lekkerbek
Ondertussen meermalen kontakt gehad met Instant Memory.

Afgrijselijk dure modules (16GB), Unbuffered is beschikbaar in ECC of Non-ECC zat al op 350 euro per stuk.

Niet gedaan dus.

Grappige is dat ik m'n oude DUAL xeon verpatst heb, voor best wat knaken. Daarvoor weer een atom c2750 heb gekocht van Supermicro hetgeen 64 GB kan adresseren.

ALLEEN wederom unbuffered!!! Grrr.... daar was de page niet zo duidelijk over bij Supermicro. Dus maar even met m'n hoofd in de koelkast en "gewoon" 4 x 8 crucial gedaan.