Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Creative X-Fi Titanium Pcie door windows uitgeschakeld!?

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn geluidskaart (geheel in 5.1) werkend in Win. 8.1.

Even een korte inleiding;

Ik hoorde op een gegeven moment dat mijn speakers niet meer in 5.1 opstelling werkten tijdens een potje Wolfenstein, en probeerde het creative audio control panel te open om de 5.1 speaker opstelling
weer in te stellen. In het verleden wilde die wel eens vaker weer terug op 2.1 springen. Ik kreeg echter een foutmelding dat het apparaat wat door deze toepassing wordt ondersteund, niet werd gevonden.

Ondernomen acties en resultaten:
Vervolgens de driver voor de X-Fi geupdate naar de laatste versie, " XFTI_PCDRV_L11_2_40_0008" voor Win 8.1 64
Gereboot en toen begon de ellende. Ik kon nu wel in het audio control panel (van creative) komen en de speaker config instellen, echter, het geluid werd "geblokkeerd."

Rechts onderin op het taakbalk pictogram met de speaker staat: er zijn geen luidsprekers of hoofdtelefoon aangesloten".
Probleem oplossing audio afspelen meldt: Het audioapparaat dat u hebt geselecteerd, is momenteel uitgeschakeld in Windows. Ik denk dan,.. waar, hoe?
Volume mixer meldt ook dat er geen audio apparaat is geinstalleerd?

In apparatenbeheer wordt de geluidskaart echter gewoon weergegeven en wordt er ook gemeld dat deze correct werkt. 8)7

Vervolgens heb ik nog één keer alles gede-installeerd, nu ook via apparaten beheer de geluidskaart verwijderend, de programfilesx86/creative etc. mappen verwijderend, met driversweeper in de veilige modus alle creative bestanden en register sleutels verwijderd en de driver opnieuw geïnstalleerd, echter, hetzelfde verhaal.
Ook meldt dxdiag dat er een fout is met het verkrijgen van extra geluidsgegevens..

De enige optie om nog een deels functionerende geluidskaart terug te krijgen is via een herstelpunt de oude situatie/drivers weer terug te zetten maar met de eerder gemelde foutmeldingen en gebreken (2.1 ipv 5.1).

Ik heb heel wat forums afgezocht maar ben niks bruikbaars tegen gekomen tot nu toe. Wie weet raad?

Ik zag bij de stuurprogrammadetails ook een paar niet ondertekende bestanden, kan dit kwaad?
Is het mogelijk dat een aantal ingrijpende updates mogelijk een invloed hierop hebben? (KB2919355)

Het lijkt wel of er een windowsschil of layer corrupt of incompatible is tussen OS en driver, bestaat zoiets (dx?) Ook het onboard geluid gaf dezelfde problemen. Ik zie een OS reinstall als een donkere wolk naderen.. :'(
Topic met plaatjes

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 27-05-2014 01:27 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Problem solved, blijkbaar moet ik bij een oude driver blijven. Met de laatste win 8.1 driver gaat het resoluut fout.

Niet op voorraad.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik draai nog steeds de Windows 8 beta driver met mijn x fi titanium. Andere drivers zorgden voor problemen...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja die heb ik er nu ook op en het audio controlpanel opent nu ook weer normaal.

Niet op voorraad.