GTX570 SLI,naar R9 280X, doen ja of nee

Pagina: 1
Acties:

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:06
Hallo mensen,

Nu Watch Dogs eraan komt en ik al stiekem heb lopen proeven aan deze game. Merk ik dat ik met mijn huidige opstelling met de settings op High/Ultra net tekort kom.

Intel Core i5 2500K 3,3GHz
16GB RAM 1600MHz
2x GTX570 standaard versie kaarten

Verder draai ik de games vanaf een RAID0 opstelling bestaande uit 2 Samsung Spinpoints 1TB. En game ik op 1920x1080.

Nu merk ik dat het geheugen op de GTX570's voornamelijk te weinig is, deze zit al gauw vol (1280MB).

Mijn vraag is waar ik al een tijdje over zit te twijfelen is het het waard om te upgraden naar een 2e handse MSI R9 280X 3GB. Zal ik hier mee in games als Watch Dogs en toekomstige games die uit gaan komen (denk aan Far Cry 4) genoeg aan hebben?

Als ik benchmarks bekijk is de SLI opstellng meestal net iets sneller, terwijl ik filmpjes op YouTube zie en lees ergens anders weer dat de R9 280X weer veel beter draait in games als Watch Dogs.

Lastige keuze... waar ik zelf niet uit kom en julle mij wellicht mee kunnen helpen. Verder kan ik voor 70 euro meer (250) een R9 290 4GB van Sapphire kopen, misschien dat dit ook nog de moeite is?

Mocht ik wat vergeten zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag :9

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zolang je VRAM niet volloopt, zal je SLI opstelling sneller zijn, echter, heel wat moderne games trekken die 1,2GB wel vol, en dan heb je een probleempje.

Dus bij moderne games zal een R9 280x wss betere prestaties geven. Een 290 geeft natuurlijk weer betere prestaties dan een R9 280x, echter, de meeste goedkope 290's zijn van mensen die hun straaljager zat zijn.

People as things, that’s where it starts.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

BLACKfm

O_o

VasZaitsev schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:55:
echter, de meeste goedkope 290's zijn van mensen die hun straaljager zat zijn.
Ik neem aan dat je de 2e hands verkoop bedoelt? Ik denk niet dat mensen ze weg doen vanwege het geluid, meer omdat ze klaar zijn met hun mining rigs... De fan speeds kun je ook gewoon vast zetten zodat je geen last van onacceptabel geluid hebt, kan me dus niet voorstellen dat dat een reden voor verkoop kan zijn.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:06
Is het zo erg dan dat geluid van de R9 290? Mijn 2x GTX570's zijn ook niet bepaald stil onder full load :)

Gok dat ik toch voor een de MSI R9 280X 2e hands ga voor 180 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door GAITii op 27-05-2014 09:29 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 21:48
Watch dogs houd trouwens meer van NVIDIA kaarten ;). Een gtx770 is beter of gelijk aan de R9 290X met fps namelijk dus ja.. Met Far Cry zou ik het niet weten.

Gamertag: timmie271

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Watch dogs is zeer slecht geoptimaliseerd, het is zelfs zo dat ik in crossfire minder fps haal dan op 1 kaart..
De winst met SLI is trouwens ook minimaal.

Een 280x t/m 290x tovert wel gewoon 60 fps op je scherm hoor, het is meer persoonlijke voorkeur.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 290 met reference koeler maakt niet"een beetje lawaai" of "wat herrie". nee, bij 100% belasting is dat gewoon echt niet leuk meer. Vastzetten van de fanspeed kan wel, echter is die referencekoeler dusdanig klote dat je kaart al snel gaat terugklokken, wat natuurlijk ook niet leuk is.

WD is nog maar net uit, dus geen wonder dat er nog geen goede SLI en CF drivers voor te vinden zijn. Ook zullen de nieuwe beta's van AMD en Nvidia al snel flinke winsten geven, zie je wel vaker bij nieuwe games.

Wel is de engine die ubi wss gebruikt meer gericht op Nvidia dan op AMD, FC3 draait ook niet jovel op AMD.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:58:
Watch dogs is zeer slecht geoptimaliseerd, het is zelfs zo dat ik in crossfire minder fps haal dan op 1 kaart..
De winst met SLI is trouwens ook minimaal.

Een 280x t/m 290x tovert wel gewoon 60 fps op je scherm hoor, het is meer persoonlijke voorkeur.
Niet helemaal waar, als je de nieuwe drivers voor deze game pakt is het prima te doen en sli schaling is ook gewooon goed. De game heeft verder wel iets betere perofmrance op een Nvidia kaart + wat andere effecten zoals HBMAO+ waar door het een tikje mooier word.

Verder heeft AMD ook nieuwe drivers uitgebracht en daar mee zou cf ook goed moeten merken alleen dat kan ik helaas niet testen nu.
Pagina: 1