Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camera voor vogel huisje?

Pagina: 1
Acties:

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Graag wil ik in een vogelhuisje een camera hangen om aan mijn zoontje te kunnen laten zien wat er binnen allemaal gebeurd. Eventueel nog één buiten het huisje gericht op het huisje om het moment van uitvliegen vast te leggen.
Het opnemen moet gebeuren met mijn Synology 212 nas.

I het mogelijk om een PAL aansluiting om te zetten naar een signaal+IP waar mijn NAS iets mee kan of is een vaak ietwat logge IP camera de enige goede optie?

Stroom netwerkkabel en dergelijke is geen beperking.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan het beste kijken naar een webcam met CCD sensor die gevoelig is voor IR licht. Naast de webcam hang je dan een IR LED lampje om het nest te verlichten. Het kan namelijk redelijk donker zijn in zo'n vogelhuisje. Voor de webcam kan je dan een wat langere USB kabel gebruiken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik wil alleen even zeggen dat ik het een gaaf idee vind en dat ik er stom genoeg niet zelf op ben gekomen. Inmiddels is het te laat, want er zit al een nestje in mijn vogelhuisje, dus daar ga ik maar niet aan zitten. Maar een leuk idee voor volgend jaar!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:30
Let op dat je USB kabel niet te lang kan zijn, anders krijg je signaal verlies. Zelf heb ik ervaring met een simpele USB camera en 3 meter kabel en daar zag je behoorlijk wat ruis op de beelden terug.
Er bestaan ook draadloze IP cameras, die beelden kunnen streamen. Wel moet je dan nog even een stopcontact in de boom aanleggen ;)

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:36
Ik heb kant-en-klare huisjes met camera bij de bouwmarkt zien liggen. Bijv: http://www.beslist.nl/pro..._met_IR-camera/?m_as_nm=1

[ Voor 45% gewijzigd door Rieverst op 27-05-2014 10:34 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Om het signaal te converten naar IP zodat de NAS het slikt moet je een video encoder hebben, deze doet bijvoorbeeld composiet naar IP:

http://www.webcamcenter.n...db35cdd3561ec23953094a4de

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Wellicht kun je hier uit met een Rapsberry Pi en dan met een NoIR camera (infrarood camera)?
Volgens mij hebben mensen dit succesvol (en vrij gemakkelijk) als stream voor hun Synology aangesloten zonder problemen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Bertha781
Ik zit meer te denken aan dit. Alleen jammer dat er geen geluid bij zit. Dit zou het completer maken. De kastjes die te koop zijn met camera zijn PAL. Als je dit om wilt zetten naar een signaal voor NAS word het een duur geintje.

Een indoor IP camera is een optie. Het dak van het huisje is goed waterdicht te maken en een glasplaat voorkomt dat er stof bij komt.

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:32
Check AliExpress eens, voldoende aanbod van deze camera's, ook met PAL en compatible met bijvoorbeeld Synology. Voor $65 ben je klaar. Inderdaad, meeste wel zonder geluid:

http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140527110624

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

(Offtopic) Ik vraag me echter wel af of je vogeltjes in je huisje krijgt met een IR led, die beestjes kunnen namelijk IR zien.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:12

allure

Titaan fase 2/3

Dat zal geen probleem zijn, zelfs de vogelbescherming bied huisjes met IR-camera aan in de webshop.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:30
Dat de vogelbescherming er ook een aanbiedt zegt natuurlijk niet alles. Als de vogeltjes het IR licht vervelend vinden, zoeken ze alsnog een andere woning :P

• doc-dutch
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 14:54
"...Wellicht kun je hier uit met een Rapsberry Pi en dan met een NoIR camera (infrarood camera)?"

Wat is dit voor zinsopbouw/wat bedoel je hiermee? Graag wel enigszins normaal nederlands!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:54
doc-dutch schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:16:
"...Wellicht kun je hier uit met een Rapsberry Pi en dan met een NoIR camera (infrarood camera)?"

Wat is dit voor zinsopbouw/wat bedoel je hiermee? Graag wel enigszins normaal nederlands!
Opbouw zou misschien niet helemaal goed zijn. Maar hij bedoeld:
Een RaspberryPI met een infrarood camera in het vogelhuisje te plaatsen als ik het goed begrijp.

• Bertha781
Ik vind die board modules wel wat. Alleen heg gemis van geluid is jammer. Verder kan ik nog niet een kleine ip camera met een wide angel lens vinden.

We zoeken dus nog even verder!

Verwijderd

Spy on a Bird verkoopt IP vogelhuisjes.
Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Overigens elke IP camera werkt met de software van synology. (Mits in de comptabiliteitslijst van synology) Heb er nu een en hij werkt perfect. Heb elke nacht een slaper in het huisje.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Hoeft trouwens niet in de compatibilitylijst te staan, belangrijk is dat de daadwerkelijke video als een URL te verkrijgen is (bij die goedkope camera's is dat vaak een /video.cgi URL geloof ik).

• Bertha781
Ik heb een DVR gekocht voor 4 camera's via DX een klein cameratje erbij gekocht en deze in het vogelhuisje gemonteerd. Zelfs de motion detection werkt prima. Er word nu een nestje gebouwd en telekens als het vogeltje aankomt neemt de DVR dit op. Een tweede camera staat gericht op het huisje, zo zie ik de vogel aankomen via een vaste aanvlieg route en straks de jongen uitvliegen. Met een 2t schijf kan ik bijna 24uur continu opnemen dus ik zal het uitvliegmoment niet missen. De andere 2 poorten van DVR bewaken de voordeur en garage.
Pagina: 1