Toon posts:

Game pc 2014

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag wat hulp bij het samenstellen van een nieuwe game pc waar ik uiteindelijk weer een jaartje of 3 mee vooruit kan. Hieronder heb ik al een build gemaakt. Als je op of aanmerkingen hebt of verbeteringen dan hoor ik het graag. Ter info ik ga mijn pc niet overklokken.

• Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen.

• Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro iets erover heen is niet erg.

• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb een midi tower basis systeem behuizing met een dvd rw erin en heb nog een oude hardeschijf liggen.

• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8 gb geheugen kaart , een goede videokaart dat ik Battle field 4 op max kan spelen.
SSD 240 gb is voldoende kan ik in de toekomst nog uitbreiden.

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zou graag met de tijd mee gaan dus daarom zou ik het liefst al voor een Intel i 7 processor gaan.

• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst qua geluidniveau zo stil mogelijk.

Is de standaard koeling zo voldoende?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 184,70€ 184,70
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 86,04€ 86,04
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 276,65€ 276,65
1Antec One€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master VS V650S€ 75,95€ 75,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,24

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 20:47 ]

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kunt voor de RAM beter 2 modules pakken, dan kun je gebruik maken van het zogeheten Dual Channel.
Dit verhoogt de snelheid van je RAM, doordat je moederbord twee modules tegelijk kan gebruiken.

Als je nog echt met de tijd mee wilt gaan, kun je nog een H97 bord pakken.
Dit gaat dan alleen een beetje meer kosten:
Ook van GigaByte: pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H

[ Voor 7% gewijzigd door teunw op 26-05-2014 23:56 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Er kunnen nog wel wta dingen aan deze build worden verbeterd.

CPU: het gebruik van hyperthreading in games wordt al tijden aangekondigd in games en nog steeds is dat er nog niet echt. Het blijft koffiedik kijken. Op dit moment is een i7 zelfs een nadeel in games, met her en der mindere prestaties. Daarbij zijn games tegenwoordig nauwelijks gebottleneckt door de CPU dus je betaalt veel te veel. Met een pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed of zelfs pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed zit je meer dan prima.

Moederbord: prima keus.

GPU: prima, eventueel de 280X als AMD equivalent.

CPU koeler: prima.

RAM: met deze CPU koeler is het verstandig low profile RAM te nemen, anders past de koeler er (misschien) niet overheen. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is een mooi setje met strakke timings en laag voltage.

Voeding: dit is geen wondervoeding met matige CapXon condensatoren die zomaar je build de vernieling in kunnen helpen. Neem veel liever een Seasonic/XFX: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W, pricewatch: Cooler Master VS V650S, pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W, pricewatch: XFX Pro 550W, pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt,.

Geen HDD? Die SSD gaat op zichzelf voldoende zijn? Met de besparing op je CPU kan die er nog makkelijk bij. Neem in alle gevallen een pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB of een pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB. Die zijn betrouwbaarder (condensatoren zorgen bij stroomuitval ervoor dat er geen corruptie optreedt) en goedkoper dan de Samsung EVO. Wel is die iets trager in benchmarks(!), maar dat merk je niet in het dagelijsk leven, omdat die altijd nog ontieglijk veel sneller is dan een hardeschijf.

Je case is neem ik aan een ATX kast? Hoe is de kwaliteit daarvan? Dat maakt niet heel veel uit maar oude kasten willen nog wel eens geen dempend materiaal hebben, waardoor het niet erg stil wordt of goed kabelmanagement.

Verwijderd

Topicstarter
Toch zit ik nog wel even met een tal van vragen. Ik heb inderdaad een ATX kast die uit het jaar 2009 komt. Heel misschien toch wel slim omdat ook maar gewoon gelijk te vervangen.

Nu lees ik wel meer dat je net zo goed de i 5 processor kan nemen dan een i 7. Maar dan vraag ik mij af waarom gaan de meeste voor Intel Core i5 4570 Boxed en bijvoorbeeld niet voor een http://azerty.nl/0-5654-6...-lga1150-socket-doos.html . Deze is toch wat nieuwer nog in de i 5 serie?

Zal de build ieder geval vanavond als ik thuis kom even aanpassen met een andere voeding en een andere SSD.

Tot zover bedankt voor je uitgebreide reactie Brooky.
En @ willem misschien inderdaad maar even het moederbord veranderen ik zag dat in dat moederbord die jij zegt ook een 7.1 geluidskaart in zat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:58:
Toch zit ik nog wel even met een tal van vragen. Ik heb inderdaad een ATX kast die uit het jaar 2009 komt. Heel misschien toch wel slim omdat ook maar gewoon gelijk te vervangen.

Nu lees ik wel meer dat je net zo goed de i 5 processor kan nemen dan een i 7. Maar dan vraag ik mij af waarom gaan de meeste voor Intel Core i5 4570 Boxed en bijvoorbeeld niet voor een http://azerty.nl/0-5654-6...-lga1150-socket-doos.html . Deze is toch wat nieuwer nog in de i 5 serie?

Zal de build ieder geval vanavond als ik thuis kom even aanpassen met een andere voeding en een andere SSD.

Tot zover bedankt voor je uitgebreide reactie Brooky.
En @ willem misschien inderdaad maar even het moederbord veranderen ik zag dat in dat moederbord die jij zegt ook een 7.1 geluidskaart in zat.

Deze is wel nieuwer en je verliest er 1% vermogen mee maar je wint wel 50€ wat je aan een HDD kan uitgeven?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De Haswell refresh processoren zijn inderdaad ook een optie. Ga er niet vanuit dat ze standaard op een "oud" moederbord werken zonder bios update, dus dan zal je voor een H97 chipset moeten kiezen. De pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed is maar 2 euro duurder dan de oudere 4570 en ietsiepietsie sneller. Of je dat merkt is een tweede!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de build aangepast. Is de build zo voldoende Brooky?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

Een goede 550W (520W) voeding is voldoende. Pak de XFX, Coolermaster of een Seasonic.

Verder is de 280X iets goedkoper en presteren ze gelijk. De reden waarvoor je een GTX770 zou kunnen nemen is Shadowplay. Los daarvan zou ik anders voor een 280X gaan.

Verder ziet je build er goed uit! Met mijn advies (besparingen) kom je dichter bij je budget en lever prestatie technisch niets in.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:32
wel veel amd fanboys hier haha ;)
de nvidia is ook prima .. en presteert soms ook sneller. (hangt maar net van de game af)

Verwijderd

Topicstarter
@bblije had voor een wat hogere voeding gekozen. Mocht ik over 2 jaar een nieuwe videokaart willen kopen kan het dan niet zijn dat die weer wat meer Watt vermogen nodig zijn? Of zit je dan met een 550 W al goed?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
GPU's worden juist steeds zuiniger, dus daar hoeft het niet voor! Echter, maakt het voor de efficiënte weinig uit en is die 650W goedkoper dan de 550W. Dus ja, ik zou het zo laten.

[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 27-05-2014 20:07 ]

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

Ik had het over deze voedingen in gedachte http://tweakers.net/price...;279914;256222/categorie/ gezien de budgets overschrijding.

Maar mocht je het niet erg vinden, lekker laten zo. Prima bak!

Verwijderd

Topicstarter
Aah ok, Bedankt voor het opzoeken. Kunnen jullie ook zeggen of ik deze cooler kan gebruiken. Zonder dat het een probleem opleverd met de rams? De andere cooler die ik had zat een levertijd van plus minus 10 dagen op. Wil graag alles bestellen op Azerty. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen probleem, zie dat de Gelid (als je die bedoelt) inderdaad is uitverkocht daar.

[ Voor 71% gewijzigd door br00ky op 27-05-2014 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil iedereen bedanken voor het helpen van het fine tunen van mijn build. Laat nog wel even weten als ik hem volledig draaiende heb :).

Verwijderd

Topicstarter
Wil iedereen nogmaals bedanken voor het helpen van mijn build. De pc draaid als een tierelier en is erg stil.

Keep up the good work guy's! _/-\o_

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:39:
Wil iedereen nogmaals bedanken voor het helpen van mijn build. De pc draaid als een tierelier en is erg stil.

Keep up the good work guy's! _/-\o_
Foto's?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1