Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP Link WN822N

Pagina: 1
Acties:

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Beste Tweakers,

Sinds een aantal maanden heb ik de TP Link WN822N voor mijn nieuwe desktop aangeschaft. Dit omdat het ,tot mijn spijt, voor mij niet mogelijk is een kabel te trekken vanaf de router naar mijn desktop. De internet snelheden en ping, die ik krijg uit de netwerk adapter, vallen mij reuze mee. Al aantal keer download snelheden van 8mb/s+ gehaald. En m'n ping tijdens online gamen is meestal rond de 17. Echter is er een probleem.

Wanneer ik aan het downloaden ben valt de adapter regelmatig, voor een aantal seconden, uit. Ik hoor dan ook het geluidje van Windows dat er een usb apparaat loskoppeld, en weer aangekoppeld wordt. Dit komt vaak alleen voor wanneer ik aan het downloaden ben en tegerlijkertijd aan het internet o.i.d. Ook wanneer de download snelheden redelijk hoog worden valt hij uit. Ik heb voor de TP LINK WN822N ook de laatste drivers (windows 8(.1)) handmatig geinstalleerd

Het is ook enige keren voorgekomen dat daarbij ook mijn muis (usb) even wegvalt voor een seconde. Heel raar allemaal. Mijn moederbord betreft een AsRock 970 Extreme 3 r2.0, hiervan heb ik de laatste drivers geinstalleerd. Wanneer ik de USB in de case zelf steek valt hij ook uit wanneer internet te 'druk' gebruikt wordt.

Op het internet kan ik ook nauwelijks iets vinden over dit probleem. En als ik iets kan vinden betreft het niet mijn specifieke adapter en is het topic vaak al jaren oud. Daarom vraag ik jullie om hulp.

Alvast bedankt.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Heb je de device logs bekeken?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Vincedf
Ja, hier is niet in te zien dat hij uitgevallen is o.i.d. Ook niet dat hij is losgekoppeld.

• Vincedf
Niemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:43
Heb hetzelfde met een linksys usb adapter gehad, nooit kunnen achterhalen wat het was. Toen maar een pci kaartje gebruikt.

• Vincedf
En werkt je pci kaartje wel goed? Heb zelf ook overwogen er 1 aan te schaffen echter ben ik bang dat m'n verbinding dan niet goed genoeg is omdat de router een verdieping lager zit en zo'n pci kaartje ook nog eens in je case zit.

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:43
pci kaart met zo'n schroefantenne op de achterkant werkt perfect. geen enkel probleem meer gehad.

• Vincedf
Oke bedankt voor je reactie. Ik zal een pci kaart in overweging nemen maar wil natuurlijk liever dat dit opgelost wordt zodat ik geen geld uit hoef te geven.

Update:
Heb iemand met een soortgelijk probleem gevonden. Blijkbaar ligt het aan windows 8.1 dat deze wifi adapters niet meer ondersteunt. Heb eigenlijk weinig zin om weer terug te gaan naar Windows 8. Ga kijken of ik een andere oplossing kan verzinnen.

[ Voor 53% gewijzigd door Vincedf op 27-05-2014 14:09 ]

Pagina: 1