Kan dit geheugen gecombineerd worden?

Pagina: 1
Acties:

• Kevinovski
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07-2022
Hallo allen,

Ik heb laatst helaas afscheid moeten nemen van één van mijn RAM modules. Ik heb momenteel geen mogelijkheid een RMA proces te doorlopen vanwege het feit dat ik continu mijn pc nodig heb, en dus niet ruim een week zonder kan zitten.

In plaats van dat ik een heel nieuw paar modules wil kopen, dacht ik eraan om het identieke merk (en specificaties) aan te schaffen maar dan een enkele module. Wat ik wil weten is, of het 100% compatibel is, en dus geen fouten zal veroorzaken.

De RAM die ik momenteel heb, waarvan er dus één kapot is:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

De RAM waar ik naar kijk, om eventueel aan te schaffen:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9

Het enige verschil is in feite dat de één met 2 modules ingepakt zat, en de ander een losse module is van 4gb.

Kan ik de losse module gebruiken om mijn werkgeheugen aan te vullen tot 8gb, of zorgt dit doorgaans voor problemen of foutmeldingen?

Ik hoop dat ik dit trouwens in het juiste forum heb geplaatst, dit is mijn eerste post.

Alvast bedankt!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 22:28
Dual channel kits zijn samen getest en garanderen dat ze de specs die ze meekrijgen ook in dual channel halen. als je er een losse module bijkoopt wordt dit niet meer gegarandeerd door de leverancier, echter zal dit niet zo'n storm lopen. Tevens zijn de geheugen snelheiden en timings niet van hele grote invloed op de snelheid van je pc.

deze 2 modulens gaan sowieso wel goed samenwerken.

Ik zou echter gewoon een nieuwe dual channel kit kopen, en de oude versturen per RMA.

Als deze ter reparatie terugkomt zou ik deze in vraag en aanbod zetten oid.

• Kevinovski
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07-2022
Thanks! Ik weet voldoende.