Paarse waas op tv via HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Heb onlangs een HTPC samen gesteld met als november BGG:

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

Heb hier Windows 8.1 op geïnstalleerd en de PC via mijn receiver (Onkyo tx nr414) op mijn Philips televisie aangesloten.

Nu komt er echter heel vaak ineens een paarse glans/waas over het beeld, alles is dan dus paars...

Heb al diverse dingen geprobeerd, zoals de Catalyst driver helemaal ge update en zelfs de computer helemaal terug gezet naar de blanco installatie en alles opnieuw geïnstalleerd.

Eerst dacht ik dat het aan XBMC lag, omdat het regelmatig voorkwam als ik een video stop zette, of veranderde, maar nu heeft hij het ook al eens gewoon in Windows vertoond...

Iemand een idee wat dit is, en belangrijker, hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
andere hdmi aansluiting geprobeerd op receiver / tv?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zal wel de kabel ofzo zijn of een of andere connector die niet goed zit of slecht is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:13
Probleem ligt hem aan philips, heb jij kans om de htpc op een andere tv te testen?
Heb in het verleden als ziggo monteur gewerkt, veel philips tv's konden niet goed overweg met hdmi apparaten (decoders / htpc's). Wat je nog kan overwegen is een nvidia videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Dank voor de reacties!

Hopelijk ligt het niet aan de tv, dat zou wel balen zijn! Kan zo ook niet makkelijk een andere tv in de woonkamer zetten. Ga van het weekend dus met de HDMI kabels en poorten aan de slag, hopelijk werkt dat!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 20:10
Bij verkleuring van het beeld denk ik het eerste aan een VGA-stekker waarbij een van de RGB-pinnetjes niet goed contact maakt. Je hebt (in de vraag) niet aangegeven dat je HDMI gebruikt, dus deze oorzaak is niet onmogelijk.... (Edit:Hoe je dit via een receiver aansluit weet ik niet 8)7 )
Als dit de oorzaak is, dan is HDMI de beste oplossing, of je connectors beter aandraaien.

[ Voor 9% gewijzigd door avdongen op 28-05-2014 23:50 ]

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Pagina: 1