[Ik weet niet wat ik doe] Koelpasta verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik ben begonnen met het vernieuwen van mijn koelpasta op mn GPU, maar het lukt niet om de originele pasta helemaal te verwijderen, het blijft zitten op de contacten.. is dit goed genoeg? Ik ben een beetje een koelpasta noob..

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10309618_575450039242732_7930702261807936735_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Maakt weinig uit eigenlijk.

Wat ik in zo'n geval doe is WC Papier in een puntje vouwen, en zo het meeste weg werken.

Vooral niet haasten :)

---------------------

Als je er weer nieuwe Paste op gaat doen moet je er een druppetje van maken zo groot als de D van NVIDIA. (in het midden) En dan gewoon weer de koeler erop monteren, de Pasta verspreid zich vanzelf.

[ Voor 52% gewijzigd door TheDeeGee op 26-05-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Of zo laten, de core is vlak en schoon. De kans dat je iets kapot stoot is erg groot.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Svarog schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:11:
Maakt weinig uit eigenlijk.

Wat ik in zo'n geval doe is WC Papier in een puntje vouwen, en zo het meeste weg werken.

Vooral niet haasten :)
Haha, okay, bedankt, ik haast t ook vooral niet, veel te bang dat ik mn videokaart frituur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
En goed schoonmaakspul kan ook helpen, ik zweer zelf bij dat ArctiClean, sommige vinden dat overbodig.

Ik kreeg er echter de meest hardnekkige "kauwgom-like" zooi mee weg...

Ik gebruik zelf altijd oude kleding en ga er vervolgens met een kwastje overheen om eventuele stofresten te verwijderen. Works like a charm for me...

Koelpasta smeer ik altijd uit met een kleine RAM-heatsink die ik hier heb slingeren, daarmee krijg je de meest kleine druppel koelpasta netjes uitgesmeerd :).

[ Voor 19% gewijzigd door BDHowner op 26-05-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het ook laten zitten. Het kan daar geen kwaad en zo kan je niets slopen. Normaal gesproken kan je koelpasta het beste verwijderen met een wattenstaafje en medicinale alcohol of anders met een alcohol doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
BDHowner schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:14:
En goed schoonmaakspul kan ook helpen, ik zweer zelf bij dat ArctiClean, sommige vinden dat overbodig.

Ik kreeg er echter de meest hardnekkige "kauwgom-like" zooi mee weg...

Ik gebruik zelf altijd oude kleding en ga er vervolgens met een kwastje overheen om eventuele stofresten te verwijderen. Works like a charm for me...
Ik maak zelf altijd schoon met 97% Alcohol en WC Papier, en daarna ff goed blazen vanwege de stof deeltjes van het papier.

Schone zakdoek werkt ook wel fijn. Maakt bijna geen stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Svarog schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:16:
[...]

Ik maak zelf altijd schoon met 97% Alcohol en WC Papier, en daarna ff goed blazen vanwege de stof deeltjes van het papier.

Schone zakdoek werkt ook wel fijn. Maakt bijna geen stof.
Ja, ik gebruik alcohol, iets minder puur, maar ik heb gelezen dat t goed genoeg is, ik gebruik verder een brillendoekje om t schoon te vegen, laat weinig lint achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Allright, ik ga nu de nieuwe koelpasta erop smeren met de rijstkorrel methode.

Bedankt voor de input iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Hion-V schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:19:
Allright, ik ga nu de nieuwe koelpasta erop smeren met de rijstkorrel methode.

Bedankt voor de input iedereen!
Ik had me eerste post nog aangepast.

---------------------------------------

Als je er weer nieuwe Paste op gaat doen moet je er een druppetje van maken zo groot als de D van NVIDIA. (in het midden) En dan gewoon weer de koeler erop monteren, de Pasta verspreid zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Teringkarwei geweest om de heatsink dr fatsoenlijk op te krijgen, heb 4x opnieuw de pasta drop moeten smeren, ga nu kijken of het oververhit bij een benchmark, misschien is t namelijk een klein beetje mislukt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Svarog schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Ik had me eerste post nog aangepast.

---------------------------------------

Ja kijk, dat wist ik, dat had ik nog ff geresearcht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hion-V
Het is gelukt, de GPU ontploft niet! Nogmaals bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
In het vervolg een wattenstaafje met wasbenzine gebruiken.Koelpasta lost hier heel makkelijk in op. Met het wattenstaafje voorzichtig langs het randje gaan.

Wel achteraf met alcohol nog even na-vegen, gezien wasbenzine een vettig laagje achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb hier alleen maar rum van 40% is dat ook voldoende? Of anders waar kan je 90% alcohol halen bij de drogist? Kan het anders met nagellak verwijderraar?

*Is het misschien een idee om een sticky in dit forum te plaatsen met deze info anders, gaan mensen zoals ik deze fora onnodig spammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
moh.moh schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:17:
Ik heb hier alleen maar rum van 40% is dat ook voldoende? Of anders waar kan je 90% alcohol halen bij de drogist? Kan het anders met nagellak verwijderraar?

*Is het misschien een idee om een sticky in dit forum te plaatsen met deze info anders, gaan mensen zoals ik deze fora onnodig spammen...
90% Alcohol kun je gewoon bij de Drogist halen.

Nagellak verwijderraar is vrij agressief en is zeker niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

ResuCigam

BOFH

In je rum zit ook erg veel suiker, ik zou het flesje wat hierboven wordt aangeraden gebruiken :)
In nagel remover zit volgens mij vaak aceton, daar maak je een hoop soorten plastic zacht mee, niet zo handig in dit geval.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb in uiterste nood ook al white spirit gebruikt (om een cpu en heatsink proper te krijgen) ging er zo af. Daarna gewoon even laten liggen zodat alle residu kan verdampen.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier alleen maar rum van 40% is dat ook voldoende?
Daar zitten veel teveel suikers in en plakken veel te veel. Dat zou ik dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28

Neutrale handwash halen bij de drogisterij, is meestal isopropyl zonder schadelijke addatieven. Ook handig om andere dingen schoon te maken wanneer je geen "normale" alcohol bij de hand hebt.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wonderspons voor het laatste restje.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn R9 290 had ook wat overgebleven koelpasta langs de randen van de GPU, beetje weggepeuterd met een wattenstaafje, maar de rest laten zitten. Ik heb al 3 Socket A CPU's vermoord die ook barechip zijn [cpukoeler er te strak op en krak zegt de cpu], en ik had geen zin om mijn R9 290 te slopen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Exphy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:04:
[...]

Neutrale handwash halen bij de drogisterij, is meestal isopropyl zonder schadelijke addatieven. Ook handig om andere dingen schoon te maken wanneer je geen "normale" alcohol bij de hand hebt.
Als je dan toch bij de drogisterij bent waarom dan niet gewoon een flesje isopropylalcohol halen, zonder additieven.
Pagina: 1