Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11-2023
Wie o wie kan mij helpen.
Eergisteren gaan slapen en Note-3 in de lader gestopt en de volgende dag geen teken van leven meer.
Krijg hem niet meer aan hoe dan ook.
Is nog maar 5 maanden oud.
Het ergste is dat er foto's van de vakantie opstaan (2 weken geleden).
Degene die ik genomen had met de gewone fotoApp staan wel op mijn Micro-SD maar de meeste en mooiste met de PowerCam App staan helaas in
de telefoon zelf.
Ben bij een GSM dokter geweest die heeft er een andere accu in geprobeerd en een ander laadkabel maar helaas tevergeefs.
Hij stelde voor hem open te halen en evt. het moederbord schoon te maken maar dan vevalt de garantie.
Dus heb ik dit niet gedaan, maar twijfel wel sterk omdat de vakantiefoto's ons ook erg dierbaar zijn.
In de winkel sturen ze hem op en na 3 weken krijg ik hem terug maar ze kon niet garanderen dat de foto's er nog op zouden staan.

Ik zit met mn handen in mn haar :? wat moet ik toch doen.
ik wil er best voor rijden naar iemand zodat die hem kan repareren ofzo.

Gr Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
RUSTIG!!! ooit van flashen gehoord?

[ Voor 13% gewijzigd door maartentmm op 26-05-2014 20:43 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Moederbord schoonmaken gaan hoogstwaarschijnlijk niet helpen. Heul misschien dat het helpt als het toestel nat is geworden, maar dat is hier niet aan de orde.

Komt er echt helemaal geen leven uit het apparaat? Heb je al geprobeerd de accu er een nachtje uit te laten? Gebruik je de originele lader?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
Opsturen betekent praktisch altijd dat je je data kwijt bent. Ze vervangen doorgaans het defecte onderdeel en herstellen dan het toestel naar de fabrieksinstellingen en eventueel installeren ze nog een update als die beschikbaar is.

Misschien is het een optie om eerst nog langs een Samsung Service center te gaan? Die zijn o.a. te vinden bij Vodafone filialen en deze mensen zijn WEL bevoegd om je toestel ter plekke te repareren, mits de onderdelen beschikbaar zijn. Het zou bijvoorbeeld iets kleins kunnen zijn als een defecte aanknop maar het kan ook net zo goed iets anders zijn. De kans dat ze je toestel bij een Samsung Service center gelijk wissen is in ieder geval wat kleiner, zeker als je dit aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarschijnlijk kan de telefoon naar recovery mode, als dat lukt, stock ROM opnieuw flashen met Odin en je bent er. Data verlies je dan overigens niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens de aan/ uitknop een halve minuut ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
CptChaos schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:15:
Waarschijnlijk kan de telefoon naar recovery mode, als dat lukt, stock ROM opnieuw flashen met Odin en je bent er. Data verlies je dan overigens niet. :)
Als je het toestel uberhaupt niet aan krijgt is de kans ook klein dat je in recovery of download mode komt. Ik zou in het geval van de TS lekker het dichtstbijzijnde Samsung Service Center opzoeken en die naar het toestel laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Probeer eerst het advies van dbhuis. Vaak is dit namelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
En alsjeblieft, ga er anders mee naar een samsung repair punt (kpn xl winkel ofzoiets)..

waarschijnlijk is gewoon je accu leeg getrokken tot onder de 3.2 volt waardoor je telefoon nergens meer op reageert!

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
TommieW schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:43:
Moederbord schoonmaken gaan hoogstwaarschijnlijk niet helpen. Heul misschien dat het helpt als het toestel nat is geworden, maar dat is hier niet aan de orde.

Komt er echt helemaal geen leven uit het apparaat? Heb je al geprobeerd de accu er een nachtje uit te laten? Gebruik je de originele lader?
Heb de accu er nog niet een nacht uit gehad. Zal ik zeker eens proberen.
Kan me niet voorstellen dat hij nat is geworden. heb hem nog volledig gebruikt voordat ik ging slapen.
Heb indd gewoon de orginele lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Powerknop ingedrukt houden lijkt me het proberen waard, al weet ik niet of dat meer gaat doen dan je batterij eruit halen, wat kennelijk al gebeurd is. Dan inderdaad naar een repairpunt.

Andere accu is kennelijk al geprobeerd, dus lijkt me niet dat je accu defect is...

EDIT: maar een nacht accu eruit is natuurlijk nog wel het proberen waard.

[ Voor 12% gewijzigd door electropruts op 26-05-2014 22:06 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
Jorick schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:12:
Opsturen betekent praktisch altijd dat je je data kwijt bent. Ze vervangen doorgaans het defecte onderdeel en herstellen dan het toestel naar de fabrieksinstellingen en eventueel installeren ze nog een update als die beschikbaar is.

Misschien is het een optie om eerst nog langs een Samsung Service center te gaan? Die zijn o.a. te vinden bij Vodafone filialen en deze mensen zijn WEL bevoegd om je toestel ter plekke te repareren, mits de onderdelen beschikbaar zijn. Het zou bijvoorbeeld iets kleins kunnen zijn als een defecte aanknop maar het kan ook net zo goed iets anders zijn. De kans dat ze je toestel bij een Samsung Service center gelijk wissen is in ieder geval wat kleiner, zeker als je dit aangeeft.
Dat is een heel goede tip.
Ga ik zeker doen. Overigens is er een nieuwe orginele accu ingegaan en getest.
Dus die kan niet dood zijn.
Maar is het mogelijk hem te flashen dan?
Moet dit via de mico-sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Bij een samsung repairpunt mogen ze het mainboard eruit halen om hem schoon te maken ! dit valt gewoon onder garantie! ik zou het in elk geval niet bij de telefoonboer laten doen!

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:15:
Geprobeerd...maar helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
Zal niet zonder risico's zijn denk ik.
Is hier een duidelijke beschrijving van?

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
TommieW schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:43:

Heb de accu er nog niet een nacht uit gehad. Zal ik zeker eens proberen.
Kan me niet voorstellen dat hij nat is geworden. heb hem nog volledig gebruikt voordat ik ging slapen.
Heb indd gewoon de orginele lader
Jorick schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:12:

Dat is een heel goede tip.
Ga ik zeker doen. Overigens is er een nieuwe orginele accu ingegaan en getest.
Dus die kan niet dood zijn.
Maar is het mogelijk hem te flashen dan?
Moet dit via de mico-sd?
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:15:
Geprobeerd...maar helaas :'(
Zal niet zonder risico's zijn denk ik.
Is hier een duidelijke beschrijving van?
Bedankt voor de tip.
furian88 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:11:
Bij een samsung repairpunt mogen ze het mainboard eruit halen om hem schoon te maken ! dit valt gewoon onder garantie! ik zou het in elk geval niet bij de telefoonboer laten doen!
Ja dat is waar.
Zal dit zeker eerst doen voordat ik hem flash of iets in die richting.
Bedankt :)

[ Voor 74% gewijzigd door Meessies op 26-05-2014 22:54 . Reden: Tip moderator. kan alleen mijn andere berichten niet deleten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je in plaats van meerdere keren op rij te posten gebruik willen maken van de editknop? Ik pas ook even je titel aan, want deze is weinig beschrijvend zo.

Graag ook eerst even zelf op zoek gaan naar het antwoord op je vragen. Guides voor het flashen van rom's zijn gemakkelijk te vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessies
Jippi na de accu er bijna een dag uit te hebben gehad start hij weliswaar op.
Wat geweldig om een teken van leven te zien maar hij blijft hangen op het opstartscherm.
Heb geprobeerd nu te kijken of ik hem kan benaderen op de pc. Maar hij word niet herkend/gezien.

We zijn een stap verder maar er is duidelijk iets mis.

Nu een aantal dagen later bij een Samsung repair point geweest en hij heeft hem open gehaald en schoongemaakt.
Helaas kreeg hij hem maar een keer kort aan en kon ook verder niets doen.
hij vertelde mij nogmaals ook nog dat alles gewist word als hij opgestuurd word ter reparatie.

Toen heb ik hem op laten sturen bij de winkel waar ik hem gekocht had en tot mijn verbazing vertelde de medewerker dat ze op het formulier kon aanvinken of ik een backup zou willen voor €35.- dus uiteraard ja gezegd.

Toch ga ik er van uit dat ik mijn foto's niet meer terugkrijg maar het zou dus zo maar kunnen... :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Meessies op 01-06-2014 11:38 . Reden: Nieuwe info ]

Pagina: 1