Toon posts:

Tiptel 811 op Ziggo alles-in-een-zakelijk plus verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wordt er een Ziggo Zakelijk abbo opgeleverd. De portering van de telefoonnummers gaat bijna gebeuren en is reeds voorbereid door Ziggo: er kan al uitgebeld worden met de nummers, alleen inkomend staat alles nog bij de oude provider.

Om intern de boel te kunnen regelen heb ik een Tiptel 811 ISDN centrale aangeschaft. Deze wordt door Ziggo ondersteund:
Ondersteunde ISDN apparatuur op basis van
de ISDN point-to-multipoint aansluiting
Auwerswald COMpact 2104, 2206 ISDN, 3000 ISDN
Funkwerk / Elmeg T240, T244, T484 Ingesteld als MSN, point to multipoint
(Siemens) Gigaset CX150, SX150, CX203, SX205, CX253, SX255, SX303, SX353, SX455, SX 680, SX685, 3035, 4115, 4135, DX-600A, DX-800A
KPN

Quattrovox modellen I t/m V, Homevox, DaVo, Duovox, VOX Alliance 10, VOX Alliance 20, beide met 1 ISDN2
Vox Alliance: ingesteld als MSN, point to multipoint
Tiptel 21, 41, 411, 810, 811, 3011
TSc TSc i224
Voor mij is telefonie redelijk onbekend terrein. Tot nu toe heb ik succesvol de centrale in het netwerk gehangen. De webinterface is vanaf het lokale netwerk benaderbaar.

Als ik 2 analoge toestellen aansluit op 2 verschillende poorten kan ik intern heen en weer bellen tussen de 2 toestellen.

Nu komt de tricky part wat nog niet werkt: Naar buiten bellen.
Als ik een ISDN telefoon aansluit op de aansluiting die direct de tiptel centrale ingaat, kan ik gewoon uitbellen. Zoals gezegd heeft Ziggo de lijn voorbereid en komt er gewoon een kiestoon. Bij uitbellen wordt het hoofdnummer van de ISDN2 van Ziggo meegegeven.

Echter als ik de aansluiting nu via de tiptel centrale laat lopen, dan krijg ik op de analoge lijnen geen buitenlijn. Zie ik iets over het hoofd of moet ik het probleem in de centrale zoeken?
Ik heb uitbelnummers aangemaakt en gekoppeld aan interne telefoons.

Heeft er iemand ervaring met (deze) tiptel centrale? Suggesties? troubleshoot tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Let op dat je nummers enkel in 9 cijferig formaat ingeeft, dat is het enige wat door Ziggo gebruikt wordt. Dus 2012345678. Verder moet je standaard een nul draaien denk ik om een buitenlijn te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meende dat het 9 cijferig formaat alleen voor (interne) ISDN verbindingen was en niet voor analoge? Maar ik zal zo even testen.
De nul voor een buitenlijn kan je automatisch door de centrale laten draaien of dat uitzetten en dan zelf een nul kiezen voor een buitenlijn.

Het vreemde blijft dat ik zonder de centrale wel al naar buiten kan bellen (door een ISDN telefoon op het Ziggo modem aan te sluiten) maar met de centrale er tussen niet.
Misschien dat die 9 cijfers daar mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 9 cijferige MSN nummers maken geen verschil: zodra ik een buitenlijn kies heb ik een in gesprek toon.
Ik heb inmiddels de firmware geupdatet naar de laatste versie en contact gehad met tiptel nederland, maar nog geen oplossing. Als iemand nog een helder moment heeft, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bleek de centrale niet goed te functioneren. Ik heb inmiddels een nieuwe centrale (tiptel 810) en die heeft geen problemen. De eerste centrale wordt retour gestuurd.
topic mag als [solved] gemarkeerd worden of gesloten... wat het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Inderdaad, als verder alles goed is aangesloten zou je altijd naar buiten moeten kunnen bellen. Het enige wat niet gaat werken als je nummerformaat niet goed is, is met een ander nummer naar buiten bellen dan het hoofdnummer. Dat moet dus echt het 9 cijferig formaat zijn, anders wordt altijd het hoofdnummer van het abonnement meegestuurd.
Pagina: 1