Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kapotte laptop verkopen, tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Na velen jaren van trouwe dienst is mijn Acer 5920 "overleden" opeens kreeg ik om de 10 minuten bsod's zonder dat er iets gewijzigd was, leek mij loghish om m af te schrijven
ik heb nu een ander, maar ik vraag mij af, wat is de beste methode om de oude te verkopen?

in onderdelen?
in sets van onderdelen?
of als geheel ("voor onderdelen")
op zoek naar een nieuw moederbord en verkopen als werkend?

uiteraard heb ik de gegevens van de laptop.
bouwjaar: 2008 (feb)

er is veel aan geupgrade,
nieuwe grafische kaart(mxII) ik denk het meest waardevolle onderdeel van de hele laptop,
Nvidia 9650 GT (rond de 100$)
2e plek is het LCD(LTN154XB), de oude was vervangen door een goed lcd paneel met prima kijkhoeken en contrast, helaas wel 16:10 en ccfl wat bijna niet meer word gebruikt bij laptops
en de processor was geupgrade naar een Intel T9300 die je voor zo'n 40$ op ebay kan kopen.

ik weet niet wat handig is, al denk ik als ik elk onderdeel los verkoop, met een heleboel onverkoopbare onderdelen blijf zitten

ora et labora

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Misschien wel handiger om te weten, hoe weet je zeker dat het aan het moederbord ligt dat je bsod's krijgt?
Dat zou ook aan het RAM geheugen kunnen liggen namelijk.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien wil er iemand een goed bod op doen als geheel. Als je los gaat verkopen hou je altijd onderdelen over.

Intressant zijn idd:
Videokaart
Scherm
Voeding
Processor
HD
Optical
en evt. toetsenbord...

Atari 4 ff'r 😊

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet je eerst je oude video kaart maar eens terug.
de 8000/9000 serie had zowiezo last van dat soldeer probleem.

je kan wel proberen hem in de oven te leggen (zie ander topics)

Iperf

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
fish schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:33:
Zet je eerst je oude video kaart maar eens terug.
de 8000/9000 serie had zowiezo last van dat soldeer probleem.

je kan wel proberen hem in de oven te leggen (zie ander topics)
Neej ik krijg gewoon beeld, de videokaart is goed. dat is niet het probleem.

ik moet toegeven dat ik niet heb gekeken of het Ram nog goed was, wat dat kan allerlei vreemde errors geven.
ik kan wel een van de 2 latjes eruit halen, en kijken of dat beter gaat, zometeen even proberen :)

ora et labora

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
mrc4nl schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:36:
[...]

Neej ik krijg gewoon beeld, de videokaart is goed. dat is niet het probleem.

ik moet toegeven dat ik niet heb gekeken of het Ram nog goed was, wat dat kan allerlei vreemde errors geven.
ik kan wel een van de 2 latjes eruit halen, en kijken of dat beter gaat, zometeen even proberen :)
Draai anders "Memtest".
Maak een bootable usbtje, gooi Memtest erop, in de laptop en even lekker laten draaien.
Weet je zeker of het aan het geheugen ligt of niet. Geeft die errors, is er 1 of beide kaduuk, dan om de beurt testen.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat soldeerprobleem zorgde er juist voor dat de kaart het heel even deed, wanneer hij warm werd pleurde hij eruit.

wat voor bsod code heb je dan ?

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 26-05-2014 19:48 ]

Iperf

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:20
Een paar weken geleden had ik ook zoiets, laptop (Vostro 1510 uit 2008) gaf opeens bsod's. Vooral bij het browsen en het bekijken van video's. Geheugen en ssd getest die waren prima, oude cpu teruggeplaatst (T5750 geupgrade met een T9300). Heatsink plus cpu fan schoongemaakt en nieuwe koelpasta erop, maar de bsod's bleven komen. Drivers geüpdatet, niets. De bsod's wezen ook richting de onboard gpu, ik was er vrijwel zeker van dat het de gpu betrof. De laptop was ook al niet zo nieuw meer.

Uiteindelijk maar versneld een nieuwe laptop gekocht (Latitude E6440, was in de aanbieding). Ik kon het op dat moment natuurlijk helemaal niet gebruiken, want laptop nodig voor studie. Nu blijkt dat Google Chrome in combinatie met Flash de driver van de onboard videokaart liet crashen, wat de bsod veroorzaakte. Het komt vooral voor bij flash/video maar ook bij gewoon browsen. Super wazig probleem. Ik denk dat Google sneaky Chrome heeft geüpdatet (gaat automatisch) en dat het daarna niet meer werkte.

Maar heb nu wel mooi een nieuwe laptop! :9 Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen ;).
Het is wel een dilemma, een brakke laptop als compleet verkopen of in onderdelen. Dan moet je maar net iemand treffen die onderdelen zoekt voor zo'n oude laptop. Het blijft lastig.

My favorite programming language is solder.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
fish schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:47:
dat soldeerprobleem zorgde er juist voor dat de kaart het heel even deed, wanneer hij warm werd pleurde hij eruit.

wat voor bsod code heb je dan ?
pfff genoeg voor een museum, veel verschillende.
• watchdog violation
• iqrl not less or equal
• kernel securety check failure
• Pool curruption in file area
• memory manegement

Ik ben confuus over de oorzaak, soms krijg ik beeld en blijft ie een tijd draaien, soms kom ik niet eens door het bios (beeld blijft zwart) dus t zou misschien toch in de gpu kunnen liggen :/

[ Voor 36% gewijzigd door mrc4nl op 26-05-2014 22:59 ]

ora et labora

Pagina: 1