Nieuwe PC heeft 1x 0.5 sec. gewerkt; gaat nu niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Betreffende het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 67,22€ 67,22
1LC-Power LC-1340mi€ 33,66€ 33,66
1Crucial CT51264BF160BJ€ 29,50€ 29,50
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90

Deze componenten heb ik in elkaar gezet, en na voor de eerste keer de power-knop ingedrukt te hebben ging het ledje welgeteld een halve seconde aan, voordat het weer uit ging.
Daarna heb ik de pc niet meer aan kunnen krijgen.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Computer opstarten op kartonnen doos
- Computer opstarten zonder ssd
- Computer opstarten zonder ssd en zonder ram
- Batterij voor >30 minuten uit het moederbord gehaald
Allen zonder enig succes.

Mijn inschatting is dan ook dat de voeding of het moederbord defect is. Hoe kom ik er achter waar het probleem zit? Moederbord en voeding hebben beide geen controle-ledje o.i.d. waaraan ik wat kan zien. Kan ik op de een of andere manier de voeding testen, bijvoorbeeld met de ledjes van de kast?

Wellicht komt dat omdat ik een kabel verkeerd om had aangesloten de eerste keer... de pico-psu heeft een 24-pins atx-stekker die ook op het moederbord zit, twee identieke stekkers, en in de afwezige handleiding stond niet aangegeven welke stekker waar in moest, ik zag het uiteindelijk aan de 'clipjes' die die stekker op zijn plaats moesten houden, die hadden een verschillende breedte... Heb ik iets heel stoms gedaan? :+

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iets is doorgefikt, zoveel is iig duidelijk. Nu is het alleen nog achterhalen wat. Dit kan je testen door er een andere computer bij te pakken. Haal de voeding los en prik die op je moederbord. Wil 't systeem aan gaan, dan is het de voeding die stuk is. Doet dat het niet, dan kan je de voeding nog testen op 't systeem, al is dat misschien niet het slimste om te doen aangezien 't al een moederbord heeft gesloopt.

Kan je een foto maken van de stekkertjes en hoe je 't hebt aangesloten? Dan kunnen we iig zien of je 't wel of niet goed hebt aangesloten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:22

Clush

Do as I say...

Een halve seconde is niet zoveel... wel alle rubbertjes tussen je moederbord en kast gezet?

... not as I do.

• beste-spellen
  • Nu online
Andere voeding ga ik vanavond in ieder geval niet meer proberen omdat ik geen pc tot mijn beschikking heb waar ik gemakkelijk de 24pin-atx stekker uit het moederbord kan halen. Rest nog wel wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.reacqt.im/data/WP_20140526_22_14_34_Pro_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reacqt.im/data/WP_20140526_22_16_01_Pro_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reacqt.im/data/WP_20140526_22_16_25_Pro_thumb.jpg

En nog wat foto's van de pico-psu:
Afbeeldingslocatie: http://www.reacqt.im/data/WP_20140526_22_23_08_Pro_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reacqt.im/data/WP_20140526_22_23_22_Pro_thumb.jpg
Clush schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:24:
Een halve seconde is niet zoveel... wel alle rubbertjes tussen je moederbord en kast gezet?
Rubbertjes..? Die waren in ieder geval niet meegeleverd, niet met het moederbord en niet met de kast. Afstandsbusjes waren al van te voren geplaatst.

Verwijderd

Geen knal gehoord of iets geroken?

• beste-spellen
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:51:
Geen knal gehoord of iets geroken?
Nee, helemaal niets. Zag ook niets in de werking van andere apparaten aan hetzelfde verlengsnoer. Het enige wat te ruiken was (en is) is de typische geur die alle nieuwe computerspulletjes hebben, absoluut geen brand.

Verwijderd

Vreemd, heb je een huis tuin en keuken atx voeding om even te testen?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Controleer of er niet een afstandbusje te veel onder het moederbord zit. Je zou daarmee niet de 1e zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• beste-spellen
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:00:
Vreemd, heb je een huis tuin en keuken atx voeding om even te testen?
Mijn huidige PC heeft een atx voeding, maar om daar bij de 24pin-stekker te kunnen moet de koeler half afgebroken worden en harddisks verwijderd worden, dus daar heb ik niet zo heel veel zin in.
Er staat nog een wat oudere ongebruikte pc ergens, zal morgen met die voeding kijken of het dan wel werkt.
memphis schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:05:
Controleer of er niet een afstandbusje te veel onder het moederbord zit. Je zou daarmee niet de 1e zijn.
Ga ik even dubbel-checken. Is niet het geval.

[ Voor 41% gewijzigd door beste-spellen op 26-05-2014 23:10 ]

• beste-spellen
  • Nu online
Het ligt inderdaad aan de voeding: Met een voeding uit een oude pc werkt het systeem wel. De lc-power kast gaat terug naar de winkel. Bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1