Dilemma BenQ T2411Z en Iiyama ProLite GB2488HSU-B1

Pagina: 1
Acties:

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 10:11
Beste Tweakers,

Het is tijd voor een neue monitor en ik twijfel nu enorm tussen de volgende twee: pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart en pricewatch: Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Beiden zijn wat betreft specs zeer vergelijkbaar. De BenQ is wat goedkoper, daarom neig ik om gewoonweg voor de goedkoopste te gaan, maar is dat terecht?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
De schermen zijn nagenoeg gelijk. De Iiyama is echter iets duurder door de ingebouwde speakers, USB-Hub en andere ongein. BenQ heeft ook een grote broer die deze extra's ook heeft, maar is 80 euro duurder.

Gegeven dat je de speakers en USB Hub niet gaat gebruiken, is de BenQ de beste keus. Ik ben zelf sinds een paar weken ook in bezit van een XL2411z, en deze bevalt zeer goed!

• IngamerX
De Iiyama is dit jaar gereleased en de BenQ twee jaar geleden. Kan het zo zijn dat de Iiyama misschien technisch onder de motorkap toch een kleine voordeel heeft gezien de release datum?

• EG Mike
De XL2411Z is het nieuwe model van BenQ. Die is er pas sinds Februari 2014. De XL2411T is van twee jaar geleden.

pricewatch: BenQ XL2420Z Rood, Zwart is de duurdere variant van de pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart, welke 80 euro duurder is vanwege die 'afstandsbediening' en een andere afwerking. Qua specificaties zijn ze exact gelijk.

• IngamerX
Aaah okay, nou dan is de keuze niet zo moeilijk, dat wordt dan de BenQ.

• EG Mike
De eerste batches van dat scherm worden echter wel geleverd met firmware versie V001. Daarbij KAN het ghosting effect iets nadrukkelijker uitvallen dan zou moeten. BenQ heeft een update uitgebracht die dit probleem verhelpt. Die firmware kan je zelf flashen (als je het aandurft), ik heb hiervoor een tutorial geschreven.

Schermen die na Maart uit de fabriek zijn gekomen hebben standaard V002.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1