Tafel radio: Tivoli vs. Argon & mono vs. Stereo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
Zoals de titel al zegt:
Ik ben aan het kijken voor een tafelradio (cadeau voor moeders, dus simpel FM en draaiknop).
Eisen: simpel en houten/klassieke uitstraling.
Wensen: Bluetooth, DAB+ en eventueel stereo.

Nu begrijp ik dat FM sowieso over een tijd weg gaat en dat je dan alleen nog maar DAB+ hebt in principe, klopt dit?

Na bij iemand de Tivoli Model one te hebben gezien was ik onder de indruk, eerst van de prestaties en vervolgens van de prijs. €200 voor het simpelste model AM/FM/AUX.
In principe genoeg voor thuis en moeders, maar ik zou het leuk vinden als de radio BT had zodat ik dus ook mijn mobiel of laptop kan streamen, toen werd het prijskaartje €280 voor Tivoli. En nog steeds geen DAB+ wat volgens mij wel handig is wil ik de radio 10+ jaar gebruiken?
(Tivoli heeft wel een patent o.i.d. voor een superieure antenne, klopt dit? Hier is namelijk niet het beste bereik, maar dat heb ik tot nu toe alleen kunnen ondervinden met mijn telefoon of een auto, geen echte concurrent voor een 'radio' denk ik.)

Toen kwam ik bij de concurrent uit genaamd Argon. Een veel schappelijkere prijs van €169 voor een model met alles er op en er aan: BT/DAB+/AM/FM/AUX.
Toen keek ik naar nog andere modellen en kwam ik voor een €30 meerprijs uit bij een stereo tafel radio met dezelfde functionaliteiten.

Nu vraag ik mij af, is stereo merkbaar beter? Ik heb gelezen/youtube dat het merk Argon niet echt onder doet voor het 'superieure' Tivoli en mijn ouders horen het verschil toch niet, ik wellicht wel maar ik ben niet de eindgebruiker. Tevens zijn reviews van beide Scandinavische bedrijven schaars.

Heeft iemand nog alternatieven, aanraders en tips voor aankoop? Is stereo/mono een merkbaar verschil? En what about DAB+?

Alvast bedankt voor het lezen!

[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 26-05-2014 13:33 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbywiegmans
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 13:28
Kijk eens even naar Revo Supersignal: DAB+, BT en in hout.
http://www.hifivision.nl/...p-1/REVO-SuperSignal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbywiegmans
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 13:28
De Revo Superconnect is iets duurder, maar heeft ook nog Spotify.
http://www.hifivision.nl/...-1/REVO-SuperConnect.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Stereo lijkt me niet veel meer bieden dan Mono als de speakers dicht bij elkaar zitten.
Maar voor 30 euro meer kun je er ook weer niet echt voor zonder zitten.

Maar dat zou mijn gedachte zijn.
Het geluid komt in mijn ogen dan toch al van 1 punt, behalve wellicht als je recht voor de radio gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Bedankt, internet is niet nodig. Dat konden de andere merken ook voor een kleine meerprijs, maar ik zie mijn ouders nog niet met spotify overweg gaan. Tunein kunnen ze wel gebruiken en dan streamen naar de radio via BT toch?

Tevens is het deisgn van de radio's die jij stuurde niet zo heel erg onze smaak, iets te retro achtig met de 'grille' aan de voorkant.

En idd Arunia, we hebben grote kamers te vullen hier. De model one kon dat mono goed, de Argon heb ik nog nooit gezien. Als de deuren open zijn hebben wij in principe een kamer van 12x4,5 Met op het einde een L keuken, een typisch jaren 1900 herenhuis. Met twee 4x4 woonkamers en L keuken de hoek om.

Ik ga nog even verder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 13:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

alaintje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:28:
Zoals de titel al zegt:
Ik ben aan het kijken voor een tafelradio (cadeau voor moeders, dus simpel FM en draaiknop).
Eisen: simpel en houten/klassieke uitstraling.
Wensen: Bluetooth, DAB+ en eventueel stereo.

Nu begrijp ik dat FM sowieso over een tijd weg gaat en dat je dan alleen nog maar DAB+ hebt in principe, klopt dit?
De eerste tijd is nogal een ruim begrip. Het blijft iig nog tot 2023 in de lucht, en verlenning daarna is ook absoluut nog niet uitgesloten.

Stereo vs mono maakt met dit soort radiotjes op zich niets uit.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Wellicht dat je met Stereo wat meer van die kamer kan vallen? 2 speakers van dezelfde maat wellicht?

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus eerder mijn logische beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Arunia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:46:
Wellicht dat je met Stereo wat meer van die kamer kan vallen? 2 speakers van dezelfde maat wellicht?

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus eerder mijn logische beredenering.
Dat zou ik ook denken, maar daarom post ik het hier bij de profi's.
Ik begrijp dus ook uit wat verder onderzoek dat Argon zeer goede high-end speakers maakt voor naja, grotere dingen? En hier in video reviews lees ik dat er niks over te twijfelen valt wat betreft geluids kwaliteit. Het is en blijft natuurlijk een tafel radio. Waarbij de Tivoli wel uit de breiden is naar een 2.1 set als ik het goed heb, maar dan ben je volgens mij 1000€ verder.

Facebook stalkt mij goed zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/25rl3js.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door alaintje op 26-05-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
En dit dan? Heel andere prijsklasse maar wellicht niet on-interessant:

https://de.hama.com/00054...-digital-radio-bt-dab+-fm

Wat volgens mij dezelfde is als: http://www.rothaudio.co.uk/docs2/products/DBT-003.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.rothaudio.co.uk/public2/images/photo_gallery/DBT-003_003.jpg

Ik heb hem bij de duitse Amazon gezien voor 89 Euro...Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je 5 euro korting.

Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een leuke tafel / portable (stereo) radio. In ieder geval met DAB+ en Bluetooth, liefst nog met een ingebouwde accu, maar die heb ik los van de prijs eigenlijk helemaal nog niet kunnen vinden.

Ik ben dus zelfs al aan het kijken in het Thalent in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 18]" Topic voor inspiratie om misschien zelf wat te bouwen :) Maar als er vanuit hier nog tips zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-05-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hmm ja, ik zoek helaas hout (fineer) look. Dus dan kan die al niet door gaan. Is een beetje een stomme eis haha maarja. Zit er nou eenmaal aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
alaintje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:54:
Hmm ja, ik zoek helaas hout (fineer) look. Dus dan kan die al niet door gaan. Is een beetje een stomme eis haha maarja. Zit er nou eenmaal aan vast.
Nou die heb ik ook ergens gezien...volgens mij op ebay...weer onder een andere naam fabrikant. Ik zoek dadelijk nog wel eens...maar het was wel de mono / 1 speaker variant hiervan. Leek dus op de DST-001 of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een philips original radio?
Die heb je in verschillende smaakjes, en ik vind ze best leuk smoelen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
teacher schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:42:
Een philips original radio?
Die heb je in verschillende smaakjes, en ik vind ze best leuk smoelen.
Ik vind hem persoonlijk minder mooi, en hij is toch behoorlijk 'pastic' maar zit wat betreft de prijs dan ook netjes tussen de TS en mijn genoemde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die heeft een andere look helaas. Ik ga van de weekend in duitsland kijken voor de argon, voor 160 Euro krijg je daar de versie met 2 speakers. En voor 130 de versie met één speaker. Wel effe goed kijken of er FM op zit want dat kennen ze volgens mij niet helemaal in duitsland zoals hier in Nederland ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:26
Tuurlijk kennen ze gewoon fm in Duitsland, hoe kom je erbij dat dat misschien niet zo zou zijn?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hmm was met iets in de war.
De tivoli is bij saturn in duitsland 60€ goedkoper, bluetooth model kost daar namelijk 219€ en in NL 280€.
Dat wordt morgen effe rondkijken, fijn dat duitsland dichter bij is als de volgende grote stad in NL.

Kijken of ze misschien nog iets anders moois hebben, op internet vind je niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
alaintje schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:35:
Hmm was met iets in de war.
De tivoli is bij saturn in duitsland 60€ goedkoper, bluetooth model kost daar namelijk 219€ en in NL 280€.
Dat wordt morgen effe rondkijken, fijn dat duitsland dichter bij is als de volgende grote stad in NL.

Kijken of ze misschien nog iets anders moois hebben, op internet vind je niet alles.
Over welke Tivoli heb je het dan precies? €210 is misschien nog net acceptabel voor mij :)

En bij welke winkel in Duitsland had je gekeken, Mediamarkt en Saturn liggen bij wijze van ook om de hoek hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Onderaan staat de Tivoli one BT (met bluetooth dus) voor 219€.
http://www.saturn.de/weba...arams=&path=&query=tivoli

Ik ga zometeen kijken na het eten, er staat dat die niet op voorraad is hier in de buurt. Maar achja je weet het nooit en anders nog effe een stukje verder rijden :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Nou update. Hij is gvd in geen een winkel te koop (in duitsland).
En gewoon60€ verschil met nederland vind ik echt teveel. Van de week nog effe een paar dealerw bezoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664170

hoi...heb sinds 2008 een tivoli model one high gloss.Het ding heeft nooit fatsoenlijk gewerkt en kraakt en krast
ben ermee terug geweest maar hij is nooit zuiver geweest.Verder moet ik wel de geluidskwaliteit roemen om het warme geluid als hij t tenminste krasvrij doet.Met tivoli ook meerdere malen contact erover gehad maar hadden hier nog nooit mee te kampen gehad...bullshit tis een bekend probleem het internet staat r vol mee.
Als ik mensen een advies mag geven koop m niet.Ik en mn vrouw spelen nu muziek af via onze telefoon met aux kabeltje en dan gaat ineens harder en zachter vaak.Kortom het word irritant.Ook heb ik een losse antenne gekocht op advies van tivoli....niks noppes nada.Nu ga ik de argon met dab3 5v kopen maar nooit geen tivoli meer voor ons ook :( al ziet t er prachtig uit.

mvg johan
Pagina: 1