Windows 8.1, Synology, MS outlook account + Acrobat Reader..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 18:59
Windows 8.1 inclusief alle updates geinstalleerd en hierbij gebruik gemaakt van een MS outlook account. Ik heb mijn documenten/foto's/video's etc centraal opgeslagen staan op mijn Synology NAS en op zich werkt dit ook in Windows 8.1 prima.

Probleem ontstaat bij bv installeren van Acrobat Reader. Die wil blijkbaar iets wegschrijven in de de "mijndocumenten" map, en dat lukt niet met een outlook account... Nu hoor ik je denken, goh dan start je de installatie toch met een lokaal admin account dat ook is toegevoegd op de NAS... uiteraard geprobeerd maar werkt niet....

ipv om het outlook account te vervangen door een lokaal admin account...zijn er nog andere oplossingen voor dit knullige probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt geen locale admin account nodig maar een account met schrijfrechten op je NAS
't Lijkt mij sowieso niet slim om je documents folder te re-directen naar een plaats waar je geen schrijfrechten hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 18:59
Oplossing is als volgt, gebruiker aanmaken op je Windows machine met zelfde naam/rechten op NAS. Vervolgens daarmee Windows opstarten en dan installatie van bv Acrobat Reader of andere programma's met dit issue afronden. Daarna kun je weer rustig opstarten met Oulook.com account.

btw, NAS account is gewoon toegevoegd aan Windows referenties. Geen enkel probleem om op deze wijze te werken, zelfs niet nu ik Windows start met een outlook.com account.