Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GTX 770 Gaming kapot?

Pagina: 1
Acties:

• rebel_nbk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Hoi,

Vandaag kreeg ik bij het opstarten van de pc op een gegeven moment allemaal knipperende witte blokjes op mijn scherm. Vervolgens begon het scherm ook roze te knipperen. De pc bevroor, het bureaublad werd niet gehaald. De pc uitzetten via de uit/aan knop was de enige mogelijkheid. Bij het opnieuw opstarten, hetzelfde probleem.
Ik heb de pc aangesloten op een ander scherm, zelfde probleem. De pc opgestart in de veilige modus, geen probleem. Als ik de videokaart uit de pc haal is er ook geen probleem.
De videokaart is van november dus gelukkig binnen de garantie. Of zou het probleem een andere oorzaak kunnen hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt inderdaad een defecte videokaart. Nu kun je de pech hebben dat je videokaart gewoon stuk is, maar het kan ook zijn dat de voeding niet goed is en dat je daardoor nu problemen hebt.

Voor de zekerheid kun je die VGAkaart nog eens testen in een ander systeem, maar ga er vanuit dat ie geRMAed moet worden.

• rebel_nbk
Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met "de voeding niet goed"? Bedoel je dat de kabel van voeding naar videokaart niet goed is? Of dat de voeding op zich niet meer goed is? Is dit te controleren?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Het leek heel erg op een defecte kaart, totdat ik las dat het beeld in veilige modus wel gewoon prima was. Zie je die blokken enzo ook tijdens het opstarten, in de BIOS (vóór Windows begint met laden)? Probeer anders even een Linux Live CD/USB te maken (kost je een kwartiertje), en draai je PC eens vanaf dat OS en kijk of de problemen nog voordoen. Als het hier niet gebeurd is je videokaart niet perse defect, maar duidt het eerder op een software (driver) probleem.

Voor de duidelijkheid, het beeld was goed in de veilige modus toen het scherm nog op je videokaart aangesloten was, hè?

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik zou eerst kijken naar de drivers, even een volledige de-installatie doen in veilige modus aangezien het probleem zich daar niet voor doet, en http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html even uitvoeren. Dan kan je nieuwe drivers gaan installeren (http://www.nvidia.co.uk/d...rResults.aspx/76094/en-uk) en kijken of het heeft geholpen.

• rebel_nbk
Ja met de videokaart in de veilige modus is alles okay.
Voor Windows begint te laden zijn er geen blokken, die komen pas na het logo.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Driver issue dus. Bovengenoemde drivercleaner gebruiken en daarna nieuwe drivers installeren. Mocht dit niet helpen moet je een complete herinstallatie van Windows doen om je probleem op te lossen.

Edit: of andere driver versies proberen, voor je een windows reinstall gaat doen! :)

[ Voor 18% gewijzigd door EG Mike op 26-05-2014 16:10 ]

• rebel_nbk
Volgens de verkoper zou het aan de videokaart moeten liggen. Zij hebben hem getest en geconcludeerd dat ie kapot is. Krijg een nieuwe thuis gestuurd, met gratis Watchdogs. :)
Pagina: 1