Toon posts:

Ongeopende iPhone 4 niet geactiveerd? Garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sommige mensen op marktplaats verkopen Iphones nieuw ongeopend.

De verkoper heeft een serienummer gegeven die op de verpakking staat
En op de apple site controleer ik de garantie.

Dan krijg ik een melding toestel is niet geactiveerd?
----------
Activeer uw iPhone
Wij kunnen de gegevens van de dekking niet tonen omdat uw iPhone niet is geactiveerd.
Neem contact op met uw iPhone-verkoper of mobiele aanbieder om uw iPhone te activeren.

------------

1. De verkoper zegt als je de toestel aanzet de garantie pas loopt, klopt dit?
2. heb je bij apple store genoeg aan een serielnummer van de toestel, voor garantie. Of heb je ook Bon factuur nodig ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Er zijn een aantal dingen om rekening mee te houden. Allereerst heb je een bon nodig voor het tweede jaar garantie. Je kunt bij Apple alleen in het eerste jaar direct terecht. Apple vraagt op dit moment niet om de bon (mits je in het eerste jaar zit). Voor de zekerheid zou ik echter altijd een bon willen hebben. Immers wettelijk gezien, heb je garantie bij de verkopende partij (niet de fabrikant). Ten tweede bepaalt Apple de garantiedatum officieel als verkoopdatum, als die niet klopt dan kun je dat alleen met de bon laten aanpassen. In praktijk is dat volgens mij idd de activatiedatum.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hoedje,

Bedankt voor je reactie

de activatiedatum moet de winkel voor je doen toch? niet de gebruiker zelf

Kan je op de apple site doormiddel van Serial nummer of imei of een ander barcode de Datum van aanschaf zien? Met de seriel nummer kom ik niet verder dan zien van de garantie van de toestel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerthebest
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 15:04
Hi Ray,

De activatie doe je zelf, namelijk als je de telefoon voor het eerst opstart en het opstartproces doorloopt. Aan de hand van het serienummer kun je via http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html de productiedatum bestellen. De iPhone 4 wordt echter al een tijdje niet meer gemaakt, dus ik zou wel extra voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 14:42
De iPhone kan pas online via Apple worden bekeken nadat deze geactiveerd is. Zodra je de iPhone voor de eerste keer gebruikt zal deze automatisch worden geactiveerd. Vanaf dit moment gaat ook je 1e jaar garantie termijn bij Apple lopen, waar je zonder bon terecht kan. Pas in het 2e jaar wordt er om een garantiebewijs gevraagd.