Lenovo X1 Carbon 3G modem upgraden naar 4G/LTE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
De situatie
Ik heb een Lenovo X1 Carbon laptop uit 2012. Deze laptop heeft een 3G modem in zich met SIM-kaart slot. Het 3G modem is een "Ericsson H5321gw"

Ik heb de laptop open gemaakt en het ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://widodh.o.auroraobjects.eu/lenovo-x1-carbon-3g-wwan.jpg

4G/LTE support in nieuwe X1 Carbon
Nu lees ik dat de nieuwe Lenovo X1 Carbon een LTE/4G modem in zich heeft, een Sierra Wireless EM7345

Kijk ik naar de plaatjes op die website dan valt deze me op:

Afbeeldingslocatie: http://widodh.o.auroraobjects.eu/sierra-wireless-em-series-4g-lte.jpg

Daar zie ik 3 aansluitingen voor een antenne terwijl mijn laptop 2 aansluitingen heeft op de Ericsson.

Nu is het waarschijnlijk naïef om te denken dat ik met een modem swap 4G/LTE in mijn laptop heb, maar toch.

De vragen
- Kan ik zo maar het modem swappen?
- Ondersteunen de antennes wel 4G/LTE? Frequentiebereik?
- Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Gezien de PIN layout lijkt het niet te passen, verder als hij wel zou passen is de kans groot dat hij dan op een soort whitelist staat in de bios en dus niet werkt.
Ik heb toen een speciale bios voor mijn T500 moeten downloaden om daar 4G op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Speakerfreak95 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:47:
Gezien de PIN layout lijkt het niet te passen, verder als hij wel zou passen is de kans groot dat hij dan op een soort whitelist staat in de bios en dus niet werkt.
Ik heb toen een speciale bios voor mijn T500 moeten downloaden om daar 4G op te krijgen.
Ah, duidelijk.

De MC serie van Sierra Wireless lijkt wel de correcte PIN layout te hebben overigens. De MC73xx zou dan aan alles voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Snow_King schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:35:
[...]
Ah, duidelijk.

De MC serie van Sierra Wireless lijkt wel de correcte PIN layout te hebben overigens. De MC73xx zou dan aan alles voldoen.
Om dit nog even te concluderen: Het gaat niet.

De MC7304 zou kunnen werken en is mPCI, echter is deze Full Size. De originele Ericsson H5321gw is mPCI Half-Size. Daardoor past de MC7304 dus niet.

Zit niet anders op dan toch op termijn maar de nieuwe X1 Carbon te kopen met LTE/4G er in.