Beste Tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Counterstrike en Battlefield 4. Zou ook af en toe willen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Tussen de 700 en 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Crucial SSD en Barracuda HDD heb ik al dus hoef geen opslag te kopen. Randapparatuur heb ik ook allemaal al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, MOBO, CPU, CPU Koeler, GPU, RAM, Voeding,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Tijdens idle / film kijken wil ik hem graag zo stil mogelijk hebben. Bij zwaar gebruik maakt me dat weinig uit ivm headset
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, zal ook niet kunnen met m'n gekozen onderdelen.
Mijn motivatie op componenten;
CPU;
Deze CPU wordt in de meeste topics geadviseerd voor mensen die niet van plan zijn over te clocken. Alleen stond er in die topics vaak niks over streamen, kan dat ook met deze CPU?
MOBO:
Eerste keus was de Gigabyte G1.Sniper B5 maar die is slecht leverbaar, degene die ik nu heb gekozen is bijna identiek, klopt dat?
Kast:
Mooi en stil, nuff said.
CPU koeler;
Veel gekozen cpu koeler op het forum.
Ram geheugen;
Ook erg populair en wordt vaak aangeraden.
Voeding:
Hier zit ik ook nog over te twijfelen. De seasonic 520 helpt goed met het budget, zal de Cooler Master VS V550S veel uitmaken mbt geluidsproductie?
Videokaart:
Eerste keus was de MSI r9 280x maar die is slecht leverbaar, toen kwam ik dit juweeltje tegen. Lijkt mij het beste alternatief voor mij, misschien zelfs beter?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken.
Groetjes,
Bjorn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals Counterstrike en Battlefield 4. Zou ook af en toe willen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Tussen de 700 en 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Crucial SSD en Barracuda HDD heb ik al dus hoef geen opslag te kopen. Randapparatuur heb ik ook allemaal al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, MOBO, CPU, CPU Koeler, GPU, RAM, Voeding,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Tijdens idle / film kijken wil ik hem graag zo stil mogelijk hebben. Bij zwaar gebruik maakt me dat weinig uit ivm headset
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, zal ook niet kunnen met m'n gekozen onderdelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Gigabyte GA-B85-HD3 | € 70,03 | € 70,03 |
| 1 | XFX R9 280X Black Edition | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,94 | € 82,94 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,55 | € 61,55 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,47 | |
Mijn motivatie op componenten;
CPU;
Deze CPU wordt in de meeste topics geadviseerd voor mensen die niet van plan zijn over te clocken. Alleen stond er in die topics vaak niks over streamen, kan dat ook met deze CPU?
MOBO:
Eerste keus was de Gigabyte G1.Sniper B5 maar die is slecht leverbaar, degene die ik nu heb gekozen is bijna identiek, klopt dat?
Kast:
Mooi en stil, nuff said.
CPU koeler;
Veel gekozen cpu koeler op het forum.
Ram geheugen;
Ook erg populair en wordt vaak aangeraden.
Voeding:
Hier zit ik ook nog over te twijfelen. De seasonic 520 helpt goed met het budget, zal de Cooler Master VS V550S veel uitmaken mbt geluidsproductie?
Videokaart:
Eerste keus was de MSI r9 280x maar die is slecht leverbaar, toen kwam ik dit juweeltje tegen. Lijkt mij het beste alternatief voor mij, misschien zelfs beter?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken.
Groetjes,
Bjorn