Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een raar probleem met mijn Xiaomi Mi2s. Ik heb een abbonnement van Simpel, en heb geen mobiel internet. Voicemail heb ik uitgeschakeld.

Wanneer ik 2g aan heb staan mis ik alle oproepen. Maar ik krijg dan geen notificatie, ik zie niks, het ding maakt geen geluid. Pas een paar uur later krijg ik dan een SMS dat ik een gemiste oproep heb.
Wanneer ik dan 3g aanzet, verdwijnt dit probleem. Bellen werkt dan wel gewoon normaal. Herstarten werkt voor een paar uur, dan komt het probleem weer terug.

Ik heb er al een mailtje over gedaan naar Simpel, maar dan krijg je de "herstart je telefoon en koop anders een nieuwe" bullshit.

Heeft iemand een idee wat er hier gebeurt en wat ik er aan kan doen? Ik ben een beetje uit ideeën :?

• Toulouse
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 12:16
Dit is inderdaad een merkwaardig probleem. Wanneer je 2g aan staat kan je zelf dan wel bellen? Ik lees op de website van Simpel dat ze gebruik maken van het netwerk van T-Mobile. Mogelijk is het een toestel specifiek probleem (of rom specifiek probleem) in combinatie met Simpel.

Heb je het al getest met een andere provider op 2g, werkt dit wel?
Heb je het al getest met een ander toestel op 2g, werkt dit wel?
Heb je het al getest met een andere rom op je Xiaomi, werkt dit wel?

Als ik google op Simpel 2g kom ik onderstaande link tegen met deze text:
https://www.simpel.nl/faq...ry.aspx?faqID=425&qid=427
Uitleg over het 2G (GSM) en 3G (HSDPA) netwerk
Het 2G netwerk is bij uitstek geschikt voor spraak en het 3G netwerk voor snel mobiel internet. Je kunt op beide netwerken gebruik maken van zowel spraak als internetdiensten. Het soort netwerk dat je gebruikt is mede afhankelijk van je toestel. Zo zal een smartphone in de eerste plaats gebruik maken van het 3G netwerk, maar soms ook van het 2G netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Toulouse op 26-05-2014 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toulouse schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:54:
Dit is inderdaad een merkwaardig probleem. Wanneer je 2g aan staat kan je zelf dan wel bellen? Ik lees op de website van Simpel dat ze gebruik maken van het netwerk van T-Mobile. Mogelijk is het een toestel specifiek probleem (of rom specifiek probleem).

Heb je het al getest met een ander toestel op 2g, werkt dit wel?
Heb je het al getest met een andere rom op je Xiaomi, werkt dit wel?

Als ik google op Simpel 2g kom ik onderstaande link tegen met deze text:
https://www.simpel.nl/faq...ry.aspx?faqID=425&qid=427

[...]
Jup, zelf bellen is geen probleem, SMS'en ook niet. Ik meen me iets te herinneren in de review van Tweakers over T-Mobile, dus dat zoek ik ook nog even op. Andere ROM en in een ander toestel heb ik nog niet geprobeerd, ik heb alleen volgens mij geen andere toestellen liggen die 3g ondersteunen, zal even kijken. Andere ROM heb ik bar weinig zin in eigenlijk, deze werkt perfect zoals hij is. Misschien dat ik de multilang nog even flash. Ik zie in de changelog van mijn huidige update wel staan "added possibility to change carrier name." ( Als in, de naam van je provider in de statusbalk. Ik heb hem gewoon helemaal op onzichtbaar staan.) Misschien dat dat wat er mee te maken heeft? Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik die naam weer op zichtbaar zet.

Edit: Die bug was niet met T-Mobile maar met Vodafone . Helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: MMS aanzetten helpt niet, de naam van de provider weer weer laten geven in de statusbalk ook niet. Kan het van doen hebben met de APN's? Ik heb er een "general" van T-Mobile en een voor MMS, ook van T-Mobile. Ik kan helaas niet kiezen om te verbinden met bijvoorbeeld het netwerk van KPN, die optie is greyed out. Alleen Simpel kan ik selecteren.

Ik zal een worst zijn als ik er wat van snap 8)7

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

Ik heb hier dus ook problemen met simpel +mi2s. Ik kan met geen mogelijkheid internet werkend krijgen. Is MMS nog gelukt bij jou? Mn abo is vandaag ingegaan en ik zou graag dus op 3G willen, spraak werkt al wel.

Signature

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mimang schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:00:
Ik heb hier dus ook problemen met simpel +mi2s. Ik kan met geen mogelijkheid internet werkend krijgen. Is MMS nog gelukt bij jou? Mn abo is vandaag ingegaan en ik zou graag dus op 3G willen, spraak werkt al wel.
Handmatig de APN toevoegen en daarna de telefoon booten.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

Momus schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:20:
[...]

Handmatig de APN toevoegen en daarna de telefoon booten.
Zover was ik al gekomen, dit is Tweakers hé! (al kan je daar tegenwoordig niet altijd meer van uit gaan:P) Elke keer als ik de MNC naar 16 aanpastte, ging die weg. Dus ik heb het XML bestand gepakt in system/etc en heb daar er een aangemaakt voor Simpel 3G. Vervolgens heb ik daar de MNC naar 16 gezet en de correcte APN erin gezet :D

Signature

Pagina: 1