Toon posts:

[MSI afterburner] Voor wie van toepassing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, veel gamers gebruiken MSI Afterburner om zijn videokaart te overclocken en fans sneller te laten draaien. Zelfs gamers met een high end computer gebruiken MSI afterburner. Ik vraag mij af wanneer het ooit nodig is om een high end computer te overclocken als je de nieuwste videokaart toch in handen hebt... Het wordt zelfs gebruik gemaakt voor in Titanfall, een game die nog niet eens veel vraagt van de systeemeisen.

Ik veronderstel dat MSI afterburner voor nog extra dingen kan worden gebruikt? Die FPS ingame shower heb ik uiteraard al gezien, maar dat kan ook gewoon met FRAPS. Ik zie toch voorlopig niet in om mijn videokaart te laten overclocken of de fans sneller te laten draaien, want hij geeft voldoende kracht, tenzij ik toch iets over het oog heb gezien? Mocht dat zo zijn, is het dan voldoende om afterburner te installeren en de standaard instellingen te behouden? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan MSI Afterburner gebruiken om je temperatuur in de gaten te houden terwijl je gamet. Waar ik het vroeger voor gebruikte, was om een fan-profiel in te stellen. Handig als je een stil systeem wil bij wat surfen, maar hij gerust mag doorblazen als je aan het gamen bent.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Ik ben MSI AB gaan gebruiken omdat mijn gpu's koelprofiel mij niet beviel, deze was te luid tijdens licht werk en niet echt hard genoeg tijdens gamen, dus hup custom profiel erop.

Tegenwoordig heb ik mijn pc watergekoeld en regel ik de fans handmatig. Nu is AB meer een monitor tool geworden, om gpu gebruik te kunnen monitoren (werkt crossfire wel optimaal etc.)

Waarom overclocken?
Waarom niet? Sommige doen het om dat ene spel net vloeiender te kunnen spelen (niet iedereen heeft "maar" een 60Hz scherm, sommige klokken deze ook over). Sommige willen gewoon kijken hoe hard zo'n gpu nu precies kan en weer andere doen het competitief ;)

Om AB te gebruiken hoef je hem enkel te installeren en soms moet je nog wat dingen aanvinken (ULPS uit bijv. bij CF systemen (Heb het zelf aan staan, voor zover ik weet))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo dus het gaat meer om het geluid? Dan is dit al zeker niet voor mij van toepassing, want ik heb een case die het geluid dempt. Overigens heeft de case nog een regel knopje om ventilators wat zachter te laten draaien. Maar weet je, ik hou het liever standaard, straks laat ik hem perongeluk nog verbranden en dat zou echt erg zijn. Van afterburner blijf ik dan ook wel liever weg. Toevallig is mijn scherm toch 60Hz. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:18:
Ahzo dus het gaat meer om het geluid? Dan is dit al zeker niet van toepassing, want ik heb een case die het geluid dempt. Case heeft zelfs een regel knopje om ventilators wat zachter te laten draaien overigens. Maar weet je, ik hou het liever standaard, straks laat ik hem perongeluk nog verbranden en dat zou echt erg zijn.
Verbranden zal je met afterburner niet lukken, als een GPU (of CPU) te warm wordt dan valt je systeem uit ter beveiliging.

Afterburner is een overclock-applicatie. Als je geen behoefte hebt aan overclocken dan is afterburner inderdaad niet zo nuttig voor jou. Je moét ook geen applicatie installeren puur omdat veel anderen het gebruiken hé ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was wel opzoek naar hardware en software speciaal voor gamers. Maar heb nu voldoende. Ik twijfelde nog wat met afterburner, maar dat is absoluut niets voor mij bedoeld.

Heb vorige keer al een uitvallende pc gehad, waar ik nachtmerries van heb overgehouden. Ik val dood als die nog een keer gaat uitvallen. Dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Al het algemeen gpu overclocking topic doorgenomen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik MSI AB alleen voor custom fan profiles en monitoring, voorderest niets.

Als je b.v. een ref 290(X) hebt dan is het handig om een fan profile aan te maken dat er voor zorgt dat je kaarten niet warmer worden dan b.v. 80-85 graden zodat ze niet gaan throttlen.

Op zich een fijn programma, je kunt ook je frame times bekijken wat handig is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afterburner nog nader bekeken en ik vond toch interessante dingen tussen. Namelijk de temperatuur/ram geheugen ingame weergeven. Handig! Heb het eigenlijk gevonden via deze tutorial:
http://www.overclock.net/...n-screen-display-and-more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tegen een probleem aangebotst, jammer! Namelijk Origin ingame werkt niet meer. Bedoel dat je dan niet meer ingame kunt chatten/browsen etc. Het is sowieso aan dit programma, want als ik het uitschakel werkt het weer. Kan dit niet ergens gefixt worden? Misschien een optie die moet worden in-/uitgeschakeld?
Pagina: 1