Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC Aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
Gegroet tweakers.

Als ik een Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC zou kopen, Hoe sluit ik deze aan met een N750-VAL van MS-Tech? er zit 1x6pins aan de PSU en voor de rest niks.
Zijn 8pins adapters mogelijk? Of Sata adapters?

Mvg Milan

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 21:35
Enige tip die ik kan geven is: dump die waardeloze voeding en haal een fatsoenlijke. Die zogenaamde 750W voeding van MS-Tech zal in werkelijkheid net 300W kunnen leveren, als het niet minder is.

Tenzij je een CPU hebt als een AMD FX-9590 of een s2011 Intel CPU moet je meer dan genoeg hebben aan een goede 450W voeding voor een single GPU setup. Opties hiervoor zijn bijvoorbeeld deze voedingen. Mocht je een Core i5 of AMD FX CPU hebben, dan zal het systeem onder maximale load tussen de 350 en 400W trekken, in games waarschijnlijk nog minder.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• milan118
Moi_in_actie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:25:
Enige tip die ik kan geven is: dump die waardeloze voeding en haal een fatsoenlijke. Die zogenaamde 750W voeding van MS-Tech zal in werkelijkheid net 300W kunnen leveren, als het niet minder is.

Tenzij je een CPU hebt als een AMD FX-9590 of een s2011 Intel CPU moet je meer dan genoeg hebben aan een goede 450W voeding voor een single GPU setup. Opties hiervoor zijn bijvoorbeeld deze voedingen. Mocht je een Core i5 of AMD FX CPU hebben, dan zal het systeem onder maximale load tussen de 350 en 400W trekken, in games waarschijnlijk nog minder.
Haha klopt, ik weet dat het een ruk voeding is maar mijn oude begaf het en moest snel een nieuwe hebben, lokale pc shop zei dat deze wel prima was. Dat waren de tijden dat ik geen flauw idee van wat had helaas.
Mijn systeem is een Asrock 870 extreme 3 met een FX-8350 en 8gb Ripjaw ram en op het moment een backup 4870HD. Helaas ben ik een week geleden opgelicht op marktplaats voor 300€ dus zit nu niet in het budget voor een nieuw voeding. mischien later. Wat voor PSU zult u voor dit systeem, inclusief een R9 280x, voorstellen?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:55
Ik zou toch naar een 550w kijken, ook de FX8350 trekt toch fors meer stroom dan een i5/i7(niet zo veel als 9590).

Ik zou de gaan voor CM VS of Seasonic G voedingen, de 550w versies dan

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 25-05-2014 23:41 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Normaal gesproken zal een goede 750W voeding 4x 8 pins hebben. Deze heeft maar 1x 6 pins omdat ie anders het vermogen helemaal niet kan leveren. Je kan wel gaan prutsen met molex naar 8 pins maar dat wil je echt niet doen met deze voeding.

Je mag hopen dat de voeding niet meer sloopt dan alleen zichzelf wanneer deze kapot gaat. Een tijdje terug had ik een 550W MS-Tech die nog niet eens een 125W CPU van stoom kon voorzien onder stress. De PC viel gewoon uit met het belasten van de CPU. Op dat moment deed de videokaart niets en werd er misschien 200W van de voeding gevraagd.

Je zal helaas toch echt een nieuwe voeding moeten kopen en nooit met iets kopen bij de PC winkel die je deze aangeraden heeft.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je kan altijd proberen dat ding op marktplaats te zetten en te slijten voor een eurootje of 40 aan iemand die denkt "hoe meer watt hoe beter!"

Netjes? Nah
Boeit dat? Nah

Vervolgens leg je een tientje bij en koop je een echte voeding, de beroeme Seasonic S12 520w is een hele mooie keuze.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:51:
je kan altijd proberen dat ding op marktplaats te zetten en te slijten voor een eurootje of 40 aan iemand die denkt "hoe meer watt hoe beter!"

Netjes? Nah
Boeit dat? Nah

Vervolgens leg je een tientje bij en koop je een echte voeding, de beroeme Seasonic S12 520w is een hele mooie keuze.
Lekker bezig ben je dan. Jouw ellende aan iemand anders verkopen waardoor die persoon er weer gezeik mee krijgt. Ik kan hier nog wel veel verder op in gaan, maar ik laat het hier bij om het netjes te houden.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

* RobinHood mompelt iets over eigen verantwoordelijkheden

Klinkt hard, maar soms is het nou eenmaal zo. Die winkel heeft TS toch ook opgezadeld met een brakke voeding? Niet al te lullig bedoeld, maar als TS 2 minuten op google gekeken had, had ie geweten dat MS-tech shit is die je alleen aan je schoonmoeder geeft.

En willicht wilt de koper die MS-tech wel niet in zijn pc gebruiken, maar als voeding voor iets anders?

Mijn vorige voeding was ook een matige 750w zalman die ik voor veels te veel op marktplaats gekocht had, maar ik ben ook niet gaan bitchen bij die verkoper. Ik had gewoon moeten nadenken en nalezen.

[ Voor 18% gewijzigd door RobinHood op 25-05-2014 23:58 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:55
[b][message=42287130,noline]
Je zal helaas toch echt een nieuwe voeding moeten kopen en nooit met iets kopen bij de PC winkel die je deze aangeraden heeft.
Helemaal overheen gelezen dat een pc boer dat onding heeft aangeraden.

Wat een l*l is die pc boer dan, iemand zo'n voeding aanraden. Mag gelijk stoppen met zijn vak.

Het is niet erg netjes om hem te verkopen, maar als je het doet zet niet om t.net want niemand gaat intresse tonen hier 8)7
Maar aan de andere kant is er niks mis mee dat ding te verkopen, anders zal zo'n beetje elke shop niet netjes zijn(wat is het verschil met een (web)shop die dit soort troep verkoopt?)

[ Voor 16% gewijzigd door !mark op 26-05-2014 00:02 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pricewatch: OCZ OCZ-ZT650W-EU

volledig modulair, vorige week was ie nog 42e ofzo.. :(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• milan118
Eerst was het stil en toen ineens 7 nieuwe reacties, bedankt allemaal! Ja ik zat zelf toch ook al.naar nieuwe voedingen te kijken. Het zal toch moeten.
40-50 is het budget. Dus ga denk ik maar voor de ocz 650w. Lijkt me prima te doen.
En over die pc boer, lokaal winkeltje, al zijn prijzen zitten ook dik 20-40 bovenop bijv azerty of mycom prijzen :I.

Kortom : Nieuwe voeding it is :)
Thanks!

Mvg Milan

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

levertijd van de ocz is onbekend, komt wss niet meer terug voor die prijs.

• milan118
VasZaitsev schreef op maandag 26 mei 2014 @ 00:24:
levertijd van de ocz is onbekend, komt wss niet meer terug voor die prijs.
Hmm ohja zie het. Jammer, dan word het denk ik een.modulaire van Cm 500w

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het gros van de CM voedingen onder de 70 euro zijn slechte voedingen, zoals de B(agger)500 en de GM's zijn ook niet heel geweldig.

Eigenlijk kun je het zo zien:
50 euro of minder.
Modulair
Kwaliteit.

En je mag er twee uitkiezen.

Gezien modulair wss het kleinste probleem is, zou ik, de XFX Pro 550w of Seasonic S12 520w nemen.

Pagina: 1